vrijdag 3 januari 2014

5 favorieten covers


Voor vandaag heb ik mijn top 5 favoriete covers op een rijtje gezet. In het algemeen luister ik meer naar de radio, maar af en toe heb ik zo'n bui dat ik alleen maar covers luister. Er zijn zoveel mensen die niet extreem beroemd zijn, maar die wel een enorm mooie stem hebben en die door middel van YouTube alsnog met de wereld "delen". Genoeg mensen zonder succes, maar ook een handjevol mensen die door YouTube concerten geven, eigen singles kunnen opnemen etc! Vandaag heb ik dan ook een rijtje met wat bekendere covers. Zoals Max Schneider, Kina Grannis en Madelyn Bailey.

Say something - A Great Big World cover door Bean & Jamison Murphy
Ik hoorde eigenlijk eerst de cover en later hoorde ik pas het echte liedje. Als ik de cover eerst hoor vind ik die meestal ook een stuk mooier. Ik weet niet waardoor dat komt. Maar ik vind het gewoon een heel mooi liedje. Ik denk dat als je net een break-up hebt gehad, dat je dan echt keihard bij dit liedje kan huilen...

Safe and Sound - Taylor Swift ft. The Civil Wars cover door Kina Grannis
Ik had dit liedje nog nooit gehoord, toen ik hem ineens onder een "paardenvideo" zag ik kijk nooit paardenfilmpjes, maar die ik keek was van een vriendin dus ja. Ik vond het echt een super mooi liedje en dankzij shazam kwam ik erachter dat het liedje van Taylor Swift is. Toen later vond ik het youtube account van Kina Grannis door de Cupsong van onder andere Hugo Schneider. En toen zag ik dat Kina hem gecoverd had en ik vond het echt een hele mooie cover! Ze heeft zo'n mooie stem! 
"How To Save A Life"- The Fray cover door Max Schneider en Tyler Ward
How to save a life is denk ik het allermooiste lied wat ik ooit heb gehoord! En normaal vind ik covers van dit liedje dan ook helemaal niet mooi. Gewoon omdat ik de versie van the fray heel goed vind. Maar ik vind Max Schneider een hele goede zanger, en alles wat hij zingt vind ik meestal wel mooi. Zo ook dit liedje. Je word er echt relaxed van!
"CLARITY" - Zedd ft. Foxes cover door Clara C & Madilyn Bailey
Net als bij say something, hoorde ik van clarity de versie van Madelyn Bailey en Clara C eerder dan die van Zedd ft. Foxes. Ik vind het echt een enorm mooi liedje. Hij is enorm goed gecoverd, maar ik vind hem niet per se mooier dan het origineel.
Ellie Goulding - I Need Your Love cover door Madilyn Bailey & Jake Coco
En als laatst I need your love gezongen door Madilyn Bailey en Jake Coco. Ik vind deze versie veel mooier dan het origineel. Ik denk dat dat vooral komt omdat ik het echt een heel mooi duet vind. En ja... dat.
Wat is jou favoriete cover?

Liefs,
Marielle
Time has a wonderfull way of showing us what really matters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten