dinsdag 13 mei 2014

Tag: de muziek


Vandaag heb ik weer eens een tag! Namelijk een tag over muziek. Ik zag de tag op de blog van Natiza en ik vond hem echt heel erg leuk dus ik dacht, laat ik die ook doen! In de tag staan vragen als "wat is je favoriete nummer?", "favoriete muziek om op te dansen?" en "van wie was je fan als kind?". Lees snel verder om alle vragen (en antwoorden!) te zien!
1. Wat is jouw favoriete nummer aller tijden?
Ik denk dat als ik echt per se een favoriete nummer aller tijden zou moeten noemen dat het nummer azonto van fuse ODG is. Omdat ik echt oprecht héél erg vrolijk wordt van het nummer. En omdat het me heel erg aan een super fijne zomer moet denken. En ik krijg sowieso een heel erg zomergevoel van het nummer. Klik hier om het nummer te beluisteren.

2. Welk(e) nummer(s) mogen op jouw begrafenis gespeeld worden?
Racoon - Don't give up the fight Dit liedje zou op mijn begrafenis gespeeld moeten worden, omdat ik vind dat als je dood gaat het ook belangrijk is om als persoon die dood gaat, de mensen die rauwen om jou een hart onder de riem te steken. En als een liedje heet "geef het gevecht niet op" zal dat zeker wel een beetje helpen denk ik. With you - Math Simons Dit liedje zou gespeeld mogen worden om dezelfde rede. En omdat ik het echt een ontzettend mooi nummer vind. Verder moet er ook nog een heel leuk lied gedraaid worden, omdat ik niet wil dat als ik door ga mensen alleen maar huilen. Ik zou alleen niet weten welk lied. Omdat ik zou willen dat het een lied is waarbij mensen denken oh ja dat is typisch Marielle.

3. Welk nummer wil jij voor jouw openingsdans als je gaat trouwen? Als je al getrouwd bent: op welk nummer heb jij je openingsdans gedaan?
Ik zou als ik ooit ga trouwen het nummer all of me van John Legend. Omdat als ik met iemand ga trouwen, dit lied bij de desbetreffende persoon moet passen. Als dat zo is, denk ik dat ik ook echt heel veel vertrouwen heb in de toekomst met die persoon.

4. Naar welk nummer luister je op dit ogenblik vaak?
Momenteel luister ik heel erg vaak naar het nummer His daughter van Molly Kate Kesner omdat het lied een enorm mooi verhaal in zich heeft. En ik vind de tekst echt onbeschrijfelijk goed. Voor een meisje van Mollys leeftijd is het echt extreem knap dat ze zo'n goed mooi nummer kan schrijven.

5. Welke artiesten vind je overschat?
One Direction. Oh boy, hier ga ik heel wat meiden boos mee krijgen denk ik. Maar ik ben gewoon van mening dat 1D alleen een bekende band is, omdat het allemaal knappe koppies bij elkaar zijn. Als ze namelijk alle 5 niet extreem knap waren met dit talent, dan zouden ze denk ik lang niet zo bekend zijn.
6. Welke vind je ondergewaardeerd en/of zouden bekender mogen zijn?
Us the duo zou van mij wel een heel stuk bekender mogen zijn, omdat ze echt enorm mooie nummers hebben en écht oprecht mooie stemmen hebben. Doordat ze bekend zijn via YouTube en Vine hebben ze nog lang niet het aantal fans wat ik vind dat ze zouden verdienen.

7. Van wie was je fan als kind?
Hahaha, M-kids! Ik was echt fan van M-kids net als van CH!PS.

8. Koop je soms nog echte CD's?
Eigenlijk niet, ik heb namelijk toch geen CD-speler meer. Vroeger wel, vroeger hadden we zo'n hele vette met boxen.

9. Favoriete break up song?
Gelukkig heb ik nog nooit een liedje hoeven horen als break-up song. Omdat ik nu mijn eerste echte vriendje heb.

10. Favoriete muziek om op te dansen?
Ik heb echt helemaal geen favoriete muziek om op te dansen. Als het muziek is dan dans ik, als er geen muziek is dan dans ik. Ik weet niet, ik doe gewoon overal een gek dansje op :).

11. Favoriete muziek om te sporten: hardlopen, fitness...?
Niet dat ik sport, maar als ik moet sporten ga ik wel voor de vrolijke liedjes met een fijne beat. Zoals Jubel van klingande.
12. Welk nummer maakt je blij?
Ik wordt echt van een heleboel nummers heel blij! Laatst heb ik er nog een artikel over geschreven. Klik hier om die te bekijken. 

13. Nummer dat je dat instant zomergevoel geeft?
Op dit moment is dat echt summer van Calvin Harris.

14. Wie zijn je favoriete YouTube artiesten?
Max Schneider, Kina Grannis, US the duo, Boys Avenue, Kurt Hugo Schneider, Alex G... Ik weet niet wat het is maar ik ben echt gek op YouTube artiesten. Omdat ze nog zo "onbekend" zijn en zo vol nieuwe energie om heel hard zelf te werken om het te maken in deze keiharde wereld vol concurrentie.

15. Volg je zangwedstrijden zoals The Voice en X-factor?
Nee, niet meer. Vroeger vond ik het wel heel erg leuk, nu nog steeds wel hoor. Maar ik heb er gewoon echt geen tijd meer voor. En als ik tijd heb kijk ik geen TV maar ben ik bezig met mijn blog of met vrienden/vriendinnen.

Liefs,
Marielle

Don't care about what people think of you. There will always be those people who want to see you fail because they can't succeed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten