woensdag 11 juni 2014

Moviechallenge mei

Héél misschien was ik een beetje vergeten dat ik een moviechallenge aan het doen ben. En dus heb ik maar 5 films gekeken afgelopen maand. Waardoor ik deze maand extra veel films moet kijken. Ik zit nu ik dit schrijf op 33 films in totaal en ik moet aan het eind van juni eigenlijk al 50 films gezien hebben, omdat ik dan al op de helft van de challenge ben. Lees snel verder om de mini-reviews van de maand mei te zien.

Remember me

Een korte samenvatting: Een man genaamd Tyler wordt aan het begin van de film boos op een politieagent die de verkeerde keus maakt in zijn ogen. Dan ontmoet hij haar dochter en besluit wraak te nemen op de agent door te doen alsof hij haar leuk vind. Maar wat als je echt verliefd word? Ook heeft hij ook nog een slechte band met zijn vader net als zijn zusje. 
Mijn mening: De film was heel erg verrassend helemaal aan het eind. Het is zo goed in elkaar gezet en ik had niet verwacht dat ik de film zo goed zo gaan vinden alleen maar door de laatste twee minuten van de film. 
Cijfer: 7,2


Streetdance 3D


Een korte samenvatting: Jay besluit de danscrew te verlaten en geeft de crew aan Carly. Die slecht weet hoe ze het aan moet pakken. Ze hebben geen dansruimte meer en de halve crew is gestopt. Dan komt ze bij een balletacademie waar ze als ze de balletdansers in haar crew opneemt gratis mag dansen. Maar hoe combineer je dans en streetdance met elkaar? 
Mijn mening: Ik vind deze film echt fantastisch. Ik heb hem denk ik in totaal nu zo'n 8 keer gezien en ik ben hem nog lang niet zat. Dat komt vooral omdat ik gewoon gek ben op dansen, maar zelf kan ik het niet zo goed omdat ik er gewoon weg niet soepel/lenig genoeg voor ben helaas.
Cijfer: 8,4

Another cinderella story


Een korte samenvatting: De grootste droom van Mary Santiago is om een grote danseres te worden. Maar zoals de titel van de film al verraad is Mary een moderne assepoester. En moet voor haar "stiefmoeder" (in dit geval voogd) allerlei klusjes doen. Het grootste deel van het verhaal gaat vooral over hoe ze haar danscarière probeert te bereiken en hoe ze haar prins charming ontmoet. 
Mijn mening: Vroeger vond ik deze film echt fantastisch en ik moet bekennen dat deze film écht een guilty pleasure van mij is. Omdat ik het allemaal gewoon zo ontzettend romantisch en schattig vind! 
Cijfer: 6,5


Voor ik doodga (now is good)


Een korte samenvatting: De film voor ik dood ga gaat over Tessa Scott, een meisje met leukemie, die weet dat ze dood zal gaan. Voor ze dood gaat heeft ze een bucketlist gemaakt met dingen die ze per se nog een keer wil doen. Zoals haar maagdelijkheid verliezen, verliefd worden en een dag op alles ja zeggen. En verliefd wordt ze ook zeker, namelijk op haar knappe buurjongen. 
Mijn mening: De rede dat ik deze film heel erg mooi vind, is denk ik omdat ik het boek eerst heb gelezen vind ik eigenlijk beter dan de film en ik die al heel goed vind. En ik gewoon echt keihard moest janken eigenlijk, maar ik hield me in want ik keek de film samen met Sam. 
Cijfer: 7,9

Twelve years a slave


Een korte samenvatting: De man Soloman Northup word uit zijn gezin gerukt en door slavenhandelaars doorverkocht. Zo ontmoet hij verschillende mensen die hij met alle liefde wilt helpen, maar waar hij soms gewoon weg niet in staat voor is. Daarnaast denkt hij ontzettend veel aan zijn familie en of ze elkaar ooit nog terug zullen zien.
Mijn mening: Deze film vind ik echt ontzettend zielig, maar het was wel écht een enorm mooie film. Toch ben ik er niet zo van onder de indruk omdat dit soort films gewoon helemaal niet mijn ding zijn.
Cijfer: 6,7

Liefs,
Marielle

Sometimes you just have to pick up yourself and 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten