maandag 7 juli 2014

5 leuke dingen uit mijn jeugd

Een tijdje geleden had ik het in de auto over doornroosje de musical van K3. En terwijl we het daarover hadden kwamen we op nog een aantal jeugdherinneringen en ik besloot dat het misschien wel leuk was om daar een artikel over te schrijven. Dus hier is hij dan: het artikel met 5 leuke dingen uit mijn jeugd. Van M-kids tot Barbie en Doornroosje tot Betti Spaghetti.

M-kids 

Ik weet niet of je geboren bent tussen 1995 en 2000 ongeveer, maar als je dat wel bent kan het niet missen dat je M-Kids kent. Deze 3 Belgische dames waren ongelooflijk populair. Inmiddels zijn ze allemaal volwassen en zijn ze niet meer in beeld. Maar geld hebben ze als "M-kids" zeker verdiend. Liedjes zoals "je bent een klungel in de jungle als je niets van dieren kent" en "fun, fun, fun doe de funkey monkey" kun je waarschijnlijk nog steeds keihard mee blèren. Sommige liedjes vergeet je nooit meer...
Helloween
The Jungle Song

Doornroosje de musical


Als er een DVD is van een musical die ik wel meer als 70 keer gezien moet hebben is dat wel doornroosje de musical, waar K3 in speelt. Wat een top film, zelfs als ik hem nu terug kijk kan ik er nog van genieten. "Witje mijn duifje wordt wakker en gauw, Witje mijn duifje ik hou zo van jou" is toch wel het liedje wat de meeste indruk op me heeft gemaakt. Als je de musical wilt zien kun je de YouTube video van hierboven afspelen. Dit is de hele musical. Musicals zoals de rattenvanger van Hamelen, Ciske de rat en Alice in Wonderland zijn ook op YouTube te vinden.

Betti Spaghetti


Dan de Betti Spagethi poppen, die je alweer heel wat jaren geleden bij de McDonald's bij de Happy Meals kreeg. Deze poppen zijn echt een enorme hype geweest.  Ik ben benieuwd of je de poppen nog ergens tegen komt, of dat ze allemaal bij mensen ergens op zolder in een doos staan. Volgens mij hebben wij thuis ze in ieder geval niet meer, helaas. Ik had ze best wel weer even in het echt willen zien! Wat ik wel heb gezien is dat mensen ze op marktplaats wel aanbieden (klik hier).

CH!PZ

De groep CH!PZ was toen ik een jaar of 6 was ook helemaal in. En wat waren ze ook leuk! Ze hadden super leuke clips. Al helemaal voor die tijd. Toen was dat echt het beste van het beste. En alle liedjes hadden een lekkere beat. Als je met CH!PZ bent opgegroeid kan je al deze liedjes waarschijnlijk ook gewoon nog steeds meezingen. Mijn favoriete nummers waren denk ik toch wel CH!PZ in black en Captain hook. 
Captain hook
One two three

Barbie films

Dit is de hele film Barbie as rapunzel.
En als laatst in het artikel van vandaag: barbie films. Wij hebben er thuis aardig wat staan en ze blijven leuk. Als ik ziek ben lig ik het liefst lekker op de bank met een barbie film aan. Gewoon omdat het kan. Mijn all time favorite barbie films zijn barbie als rapunzel en barbie en de notenkraker. Nu ik er zo over schrijf en ik verkouden op de bank zit, denk ik dat ik zo maar eens de theepot aan zet en lekker een filmpje ga kijken. Of ik een barbie film kies zullen jullie wel zien binnenkort in het moviechallenge artikel! ;)
Liefs,
Marielle
Nothing in life is to be feared.
It is just to be understoot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten