donderdag 4 september 2014

Ik sliep voor het eerst in een hotel!

Ook dit lijkt inmiddels alweer héél ver weg, maar ik heb het toch echt gedaan. Samen met mijn lieve vriend Sam ben ik op 13 Augustus naar Maastricht afgereisd (een reis van ongeveer 3 uur), om daar een nachtje in een hotel te slapen. Het was voor mij de eerste keer ooit dat ik in een hotel heb geslapen en ik heb er echt héél erg van genoten. In dit artikel ga ik jullie vertellen wat we in die twee dagen in Maastricht hebben gedaan. 

Dag 1, 13 Augustus 2014

Dit is de eerste foto die ik maakte in Maastricht. En de eerste foto is toch altijd een beetje ongemakkelijk, op de een of andere manier voel ik me altijd stom. Ik bedoel ik woon gewoon in Nederland dus ik ben nou ook weer niet per se een toerist. En de foto's komen uiteindelijk natuurlijk op mijn blog en in mijn plakboek!!. Dus niks om me voor te schamen, toch?
De huizen die ze in het centrum van Maastricht hebben zijn nog bizarder dan de huizen in Amsterdam. Zie je op de foto hierboven dat kleine oranje/rood achtige huisje in het midden ongeveer (vanaf links de 23ste, als je zin hebt om te tellen), we hebben echt heel erg hard om dat huisje gelachen want het is écht een stuk kleiner dan de andere. Het leuke aan alle huizen vind ik dat echt elke kleur anders is net als de vorm, ramen en de hoogte. We vroegen ons dan ook af wat die architecten dachten toen ze het maakten.
Echt héél vet, deze brug (ik weet niet hoe de brug heet) had gewoon een lift erin zitten! Dit omdat fietsers er anders niet overheen kunnen, maar waarschijnlijk ook omdat het echt een hele hoge trap was. Helaas kwamen wij er dan ook pas achter dat er een lift in zat toen we al boven waren. 

Dit was het onze lieve vrouw basiliek één van de vele kerken in Maastricht. We zijn even naar binnen gelopen en het aantal kaarsjes dat daar staan is echt ongelooflijk. Er staan twee kleine houten banken in het midden voor het altaar (ik denk dat je het een altaar noemt). Ik kan verder niet echt uitleggen hoe het voelt als je binnenkomt of hoe het eruit ziet, je moet er gewoon echt een keer naar binnen.
Vlak bij de kerk is dit standbeeld te zien. En er was eigenlijk niks speciaals mee geloof ik. Maar ik moest en zou er een foto van maken. Het licht viel perfect op de beeldjes en het zag er gewoon echt aandoenlijk uit.
Deze foto heeft Sam gemaakt, het is het VVV gebouw van Maastricht. En ik moet zeggen dat ik het echt een heel erg mooi gebouw vind met die rode details. Toen Sam deze foto maakte stond er een vrouw van ik denk rond de dertig opera te zingen voor het gebouw.
Dit was een poging om een net zo mooie foto te maken als van het gemeente huis van Amsterdam, maar dat was toch wel heel erg mislukt.
Dit is de foto die ik in Amsterdam had gemaakt.
 Ik ben echt nog steeds heel erg trots op deze foto.
Ook was er een standbeeld, waar als je een euro in een machine gooide, de fakkel ontbrande. Het gaf echt een super gaaf gezicht en het was gewoon echt heel erg leuk om foto's van te maken en te zien. De euro ging naar wetenschappelijk onderzoek en was dus niet helemaal nutteloos.
Het leuke was, dat deze man al een tijdje rond het standbeeld heen liep en ernaar keek. Hij dacht dat de man een vrouw was en vroeg ons ernaar. Deze man is dan ook echt de held geworden van mijn herinnering aan het standbeeld. Puur omdat hij een GoPro op zijn pet had gezet en het ziet er gewoon echt heel lachwekkend uit.

Het hotel

Er stond een waterkoker en daarmee kon je thee en koffie maken. Wat ik persoonlijk echt heel erg leuk vond, omdat ik het altijd heel fijn vind om 's avonds voor het slapen nog lekker een kopje thee te drinken. Verder gaf het ook gewoon een huiselijk gevoel.
We hadden echt een hele mooie ruime kamer, er kwam genoeg licht naar binnen maar we hadden ook voldoende lichtjes om aan te doen. We hadden een bed dat écht heerlijk lag en als het kon had ik hem zeker mee naar huis genomen.
Dit was het uitzicht wat we hadden vanaf het hotel, we konden redelijk ver kijken. Maar opzich was er niet echt iets extreem bijzonders te zien.
De hotelkamer had echt een heel mooi kast/bureau systeem (het had een naam, maar ik weet niet meer hoe Sam het ook alweer noemde).
De badkamer vond ik echt een super pluspunt aan het hotel. We hadden echt een super groot bad en we hadden ook een douche. Verder was het gewoon heel erg schoon en opgeruimd. Ik heb aardig wat tijd in dat bad gezeten in ieder geval!

Dag 2, 14 Augustus 2014

Dit is onze sexy-hotel-selfie. En wat voor een selfie is het toch ook weer, haha! Deze foto hebben we gemaakt toen we ons laatste uurtje in het hotel doorbrachten. We hebben ontbeten om kwart over 9 en we moesten ons hotel uit om 11 uur.
Toen we het hotel uit waren hebben we een scooter gehuurd voor 4 uur en zijn we door Maastricht en een stukje van België gereden.
Zelf heb ik niet gereden hoor, niet dat dat had gemogen van de wet. Maar het had natuurlijk wel gekund. Doordat ik zo'n 4 uur achterop een scooter heb doorgebracht heb ik echt héél erg veel behoefte om nu als een gek mijn rijbewijs te gaan halen en dan een scooter te kopen. Ik vond het echt heel erg gaaf en nu wil ik er dus heel graag een. Ik wil denk ik een rode.
Deze foto heeft Sam gemaakt. We kwamen bij een of ander fort waar we echt een prachtig uitzicht hadden over Maastricht. Maar Sam wou met zijn fotografie oog per se een foto maken van deze boom.
En deze foto heb ik gemaakt, het zag er zo lief uit dat bankje op een heuvel met een blauw/grijze lucht erachter.
Toen we een stukje op de scooter hadden gereden kwamen we dus blijkbaar uit bij de grens met België (ineens waren overal auto's met Belgische kentekenplaten. En we kwamen uit bij een prachtig kasteel, op Nederlands grondgebied. Ik heb even gezocht op internet en ik kwam erachter dat het kasteel dat we hebben gezien uit 1698, Château Neercanne heet het. En blijkbaar is het het enige terrassenkasteel uit de Benelux.

Het kasteel had echt een prachtige tuin erbij, perfect onderhouden. Maar ook écht heel erg mooi. Ik ben heel erg blij dat ik dit kasteel met eigen ogen heb mogen zien. Het was echt heel erg gaaf, groot en mooi.
Bij het kasteel kwamen we deze aparte beestjes tegen en ik vraag me nu dus echt al een hele tijd af hoe ze heten, dus als je het weet hoor ik het heel erg graag.
Wat ik misschien nog wel het allergaafste vind aan het kasteel zijn de kasteelmuren waar enorm veel namen en data's in zijn gekrast. Het geeft een super romantisch beeld, maar het is ook echt leuke versiering. 

En mijn lieve vriendje heeft onze letters daar heel lief bij gekrast S♥M. Staan jij en jou grote liefde al ergens op een muur? Of hebben jullie een slot ergens aan een liefdesbrug?

Liefs,
Marielle
Be open for whatever comes next.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten