woensdag 29 oktober 2014

Day zero project update 2

Inmiddels heb ik alweer heel wat doelen van mijn Day Zero Project gehaald. Zo ben ik naar de Amsterdam Dungeon geweest, ben ik overgegaan naar havo 4 en heb ik overnacht in een hotel. Ik zal het in deze update over 15 doelen gaan hebben, inmiddels heb ik 33 doelen in totaal gehaald.

76) Naar de Amsterdam Dungeon

In het maandelijkse kletspraatje van juli heb ik het er al over gehad: de Amsterdam Dungeon. Ik vond het doodeng om erin te gaan, maar uiteindelijk was het een hele leuke ervaring en viel het een soort van mee. Het is geen aanrader om met kleine kinderen te doen, omdat die er echt nachtmerries van kunnen krijgen. Maar met een vriendengroep is het echt een aanrader om een keer te doen!

83) Naar Forever 21

Dezelfde dag als de dag dat ik naar de Amsterdam Dungeon ben geweest, ging ik ook voor de eerste keer naar de Forever 21. De volgende keer dat ik in Amsterdam ben om te shoppen zal ik zeker weer langs deze winkel gaan. Het is een hele fijne winkel de kleding is niet duur, maar wel heel erg leuk. En een ander pluspunt is dat niet heel Nederland met dezelfde kleding loopt. Als ik iets bij de H&M koop zie ik vaak al snel andere mensen met hetzelfde kleding item lopen, dat vind ik niet erg. Maar als ik vijf mensen op één dag met mijn trui zie lopen vind ik hem toch een stuk minder leuk.  

5) Over naar 4 havo

Ook ben ik eindelijk overgegaan naar 4 havo, waar ik inmiddels hard aan het werk in ben. Waardoor mijn blog helaas op de tweede plaats komt (of misschien zelfs de vierde door werk en mijn lieve vriend). Hoe dan ook ik zit in 4 havo en ik wil heel graag in één keer door naar mijn examenjaar om daarna de studie communicatie te kunnen gaan volgen. 

50) Happy post-its op random plekken achterlaten.

Over dit doel heb ik een heel artikel geschreven die je hier kunt terug vinden. Samen met een goede vriendin van mij heb ik 50 kaartjes gemaakt en heb die verspreid door mijn woonplaats. Een aantal van die kaartjes zie ik nog steeds hangen, wat me echt heel erg blij maakt.

53) Een brief voor mezelf over 10 jaar schrijven.

In deze brief die ik voor mezelf heb geschreven heb ik verteld over hoe ik nu leef. Dat ik een hele leuke vriend heb, dat ik blog, hoe mijn kamer eruitziet, wie mijn vrienden zijn en nog veel meer van dat soort dingetjes. Maar ik heb er ook ingezet hoe ik hoop dat mijn leven over 10 jaar is. Op het moment wil ik bijvoorbeeld graag communicatie studeren en ik hoop dat ook dat ik over 10 jaar een leuke baan heb in die sector. Ook hoop ik dat ik nog steeds blog en dat ik in de tussentijd wat gegroeid ben in  het bloggen. En ik hoop natuurlijk ook dat ik nog steeds samen met Sam ben.

101) 101 nieuwe doelen bedenken.

Ik heb 101 nieuwe doelen opgesteld, maar ik weet nog niet of ik wel weer opnieuw wil beginnen met een day zero project. Gewoon omdat ik niet wil dat ik via een lijstje ofzo leef. Er staan allemaal dingen op die ik graag wil doen, maar echt erg als ik het niet haal vind ik het eigenlijk niet.

 81) 5 Disneyfilms bekijken die ik nog nooit eerder heb gezien.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat er redelijk veel Disneyfilms zijn die ik nog nooit eerder gezien had. De 5 films die ik heb gekeken zijn:
- Monster universitie
- The princess and the Frog
- Toy story 3
- Up
- Brave

70) Overnachten in een hotel. 

Inmiddels zelfs al in 2 verschillende hotels. Maar voordat ik naar Maastricht en Turkije ben geweest had ik nog nooit in een hotel geslapen en ik wou dat heel graag wel een keer doen. Zo gezegd zo gedaan: samen met Sam ging ik één nachtje slapen in Maastricht. Daar kun je hier het artikel over terug vinden.

99) Zelf ijs maken.

Dit was niet bepaald een succes, de ijsjes waren echt niet lekker. We hadden zo'n waterijs pakketje gekocht bij Kruidvat en ik was er heel enthousiast over, maar het resultaat pakte niet zo goed uit.

7) 1 Jaar lang hetzelfde vriendje hebben.

Op 11 september 2014 had ik één jaar met Sam. En inmiddels zijn we alweer anderhalve maand verder en (gelukkkig) ben ik nog steeds samen met hem. Wat ik in dit stukje nog even "persoonlijk tegen hem wil zeggen:
Lieve Sam, bedankt dat je al ruim een jaar mijn vriend wil zijn en dat je me altijd zo aan het lachen maakt. Je maakt me heel erg gelukkig en ik heb zin in alle leuke dingen die wij samen nog gaan beleven.

69) 3 Verschillende lenzen hebben.

Ik kocht een nieuwe lens, de 75-300 mm zoomlens. Ik heb hem voor mijn gevoel nog steeds niet echt kunnen uitproberen, maar ik ga als ik een dagje niks te doen heb erop uit met mijn camera om foto's te schieten. Dus tegen die tijd zal daar zeker nog een artikel over online komen. Inmiddels heb ik dus de 50 mm lens, de 75-300 mm lens en de 18-55 mm lens. 



29) Alle afleveringen van Gossip Girl zien.

Neeeeee, mijn favoriete serie is ten einde gekomen. Ik heb alle afleveringen van Gossip Girl gezien. Ergens is het wel een opluchting: ik zal geen dagenlang meer naar de serie zitten kijken én ik weet eindelijk wie Gossip Girl is. Maar de serie is gewoon zo vermakelijk dat ik het ook wel een beetje mis om niet meer de hele zondag naar Gossip Girl te kunnen kijken.

28) Een maand lang elke dag opschrijven waar ik dankbaar voor ben.

De maand dat ik dit deed was in september. Hierover ga ik het verder niet zoveel hebben, omdat het niet heel erg boeiend was en er is niet een specifieke dag die ik daarover met jullie wil bespreken. Ik vond het wel heel lastig om het elke dag op te schrijven, omdat ik het steeds vergat.

15) Met een vliegtuig reizen.

En het laatste doel wat ik kortgeleden heb behaald is met een vliegtuig reizen. Zoals je onderhand niet kan zijn ontgaan ging ik naar Turkije. Ik vond het écht heel leuk om te vliegen, je kunt hier alles over mijn vliegreis nog eens terug lezen.

Liefs,
Marielle

Expect the bullshit, but never accept it.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten