maandag 6 oktober 2014

Maandelijkse kletspraatje // september 2014

Het is zover: het maandelijkse kletspraatje van september. De afgelopen maand heb ik helemaal niet zo extreem veel meegemaakt, maar zo'n maandelijks kletspraatje kan wat mij betreft niet uitblijven. Vanaf heden zullen de MK's (maandelijkse kletspraatjes) online komen op de eerste maandag van de eerst volgende maand. In het kletspraatje van vandaag zal ik het gaan hebben over mijn eerste dagen op school, waterskiën, mijn éénjaarmetSamdag en Flikken Maastricht!

De eerste schooldagen

Inmiddels zit ook ik alweer een maand op school, maar een maand geleden waren het toch echt pas de eerste schooldagen. Voor mij waren deze dagen écht heel erg leuk. Ik had het meteen heel erg naar mijn zin in de klas en ik heb geen moment gedacht In wat voor klote klas ben ik nou weer terecht gekomen. De eerste échte schooldag hadden we gewoon een kennismaking met de mentor en alle medeleerlingen.
De tweede schooldag hadden we een soort sportdag met alle 4 havo klassen. Zelf vond ik het niet bepaald fantastisch, maar ik had wel een heel leuk groepje dus ik heb zeker gelachen die dag. Daarna moesten we nog even de school in met de mentor om nog wat dingen te bespreken.
Toen kwam woensdag: de eerste lesdag. En sinds die dag gaat school eigenlijk weer als een sneltrein en hebben we de eerste maand school er alweer opzitten.

Flikken Maastricht

Ook begon de serie Flikken Maastricht weer. Ik moet zeggen dat ik het echt een super leuke serie vind. Ik volg het al vanaf dat ik een klein meisje was en twee jaar geleden in de zomervakantie heb ik alle afleveringen nog een keer gekeken. Wat ik er zo leuk aan vind weet ik eigenlijk niet zo goed, maar ik ben gewoon fan. Op het moment wordt seizoen negen uitgezonden op de televisie en wordt er alweer hard gewerk aan seizoen 10! Je kunt de afleveringen kijken op vrijdagavond om 20:30 op NPO1. 

Waterskiën

Op school gingen we met het vak BSM waterskiën. Ik moet zeggen dat ik het idee echt doodeng vond. Maar toen ik eenmaal op het water was vond ik het echt ongelooflijk gaaf. Ik had nooit verwacht dat ik het zo leuk zou vinden. Ik heb niet een heel rondje kunnen skiën, daar was ik gewoon niet goed genoeg voor. Maar ik wil het zeker nog een keer gaan doen. 

ÉénjaarmetSamdag

Ook was september de maand waarin ik één jaar met Sam had! Inmiddels heb ik al 388 dagen met hem. Ik besef me echt wat een geluk ik heb met zo'n lieve jongen. Hier kun je het artikel lezen over Sam en mij dat op 11 september online kwam. 

Overige dingen

School: Mijn eerste cijfer van het jaar was een 10 voor Engels! Wat een begin... Ik ben er echt heel erg blij mee. Ik heb er dan ook mijn best voor gedaan, maar een 10...
Verder gaat het op school tot nu toe héél erg goed. Ik doe mijn best en heb het naar mijn zin in de klas. Ik heb nu in totaal al 7 toetsen gehad, daar heb ik de resultaten nog niet van terug.
Blog: Tja dit blijft gewoon een ramp, ik denk dat ik maar moet hopen op een moment dat het beter lukt met consequent bloggen. Ik doe mijn best maar school gaat toch echt voor... 
Druk druk druk: En verder heb ik het gewoon meteen weer heel erg druk: afspreken met vriendinnetjes, werken bij AH en ARC, school, Sam... 
Waar ik naar uit kijk: 17 Oktober, want dan ga ik samen met Sam, mijn moeder en mijn broertje voor het eerst in mijn leven vliegen! Hoe leuk is dat.
4 November, want dan heb ik mijn allereerste rijles ooit. Ik vind het doodeng (nu al!) en tegelijkertijd echt heel erg leuk. Maar over dit beide zal zeker nog een artikel online gaan komen. 

Liefs,
Marielle
If you are always trying to be normal, 
you will never know how truly amazing you can be.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten