donderdag 9 oktober 2014

Moviechallenge september


Haha, oeps ik was dit artikel helemaal vergeten in te plannen, sorry! Bij deze dus alsnog een late versie van de moviechallene september.
De afgelopen maand heb ik echt super weinig films gekeken en dat betekend dat ik nu pas op 61 films zit. We hebben alleen nog de maanden oktober, november en december te gaan. Met een snelle rekensom is dat dertien films per maand. En dat is nog redelijk te doen. Maar dat word wel keihard doorkijken. Ik moet de moviechallenge namelijk echt halen! Anders moet ik hem volgend jaar weer doen, want het staat op mijn DZP lijstje...

Hunger games: catching fire

Een korte samenvatting: De film catching fire is het vervolg op the Hunger Games. De hungergames na de spelen waar Pete en Catniss samen hadden gewonnen, word besloten dat alle winnaars van de voorgaande hungergames zich weer opnieuw moeten gaan bewijzen. Dat betekent dat ook Pete en Catniss weer in de spelen staan. Dit jaar is alles anders dan anders: de oorlog in de districts begint.
Wat ik ervan vind: De film vond ik heel erg goed. Maar dat komt misschien ook omdat ik gewoon echt gek op the hungergames serie ben. Ik kan dan ook zeker niet wachten tot Mockingjay part 1 uitkomt. Deze film zelf is gewoon ook écht weer heel erg goed en verrassend gemaakt.
Cijfer: 8,5

The joneses


Een korte samenvatting: De film the joneses gaat over een familie, die eigenlijk helemaal geen familie van elkaar is. Het zijn vier perfecte mensen, uigezocht voor een wel heel speciale baan: namelijk alles wat zij hebben, aanprijzen en verkopen. Zo heeft de familie de nieuwste auto's, mooiste telefoontjes, lekkerste drankjes en leukste kleding. De familie moet dan ook zo populair mogelijk in de buurt worden, zodat de verkoopprijzen stijgen.
Wat ik ervan vind: Ik vond de film echt heel erg leuk. Gewoon omdat ik had verwacht dat het wat meer een standaard film zou zijn, maar dat viel me eigenlijk alles mee.
Cijfer: 8,0

Warehouse 13

Een korte samenvatting: Deze serie (lees: wat ik er van vind) gaat over twee geheim agenten die overgeplaatst worden naar een opslagplaats genaamd 'warehouse 13'. Hier liggen allemaal spullen die gevaarlijk zijn voor de maatschappij. De geheim agenten moeten hierop passen en meer van dit soort voorwerpen uit de samenleving halen.
Wat ik ervan vind: Ik vind het voor kinderen best een leuk verhaal, maar als film was hij best slecht omdat het niet afgerond was. Het bleek pas achteraf dat het een serie is. De eerste aflevering duurde blijkbaar gewoon anderhalf uur, dit is dan ook de rede dat ik het toch als film mee tel.
Cijfer: 5,0

The last song

Een korte samenvatting: De ouders van Ronnie zijn gescheiden en nu moet ze verplicht haar zomervakantie bij haar vader doorbrengen.  En dat terwijl ze al een hele lange tijd geen contact met hem heeft gehad. Naast dat ontmoet ze een jongen, waar ze smoor verliefd op word. Ook speelt Ronnie piano of nou dat speelde ze. Naar mate het einde van de film nadert word de band tussen Ronnie en haar vader steeds beter, maar dan gebeurd er iets wat Ronnie niet had zien aankomen...
Wat ik ervan vind: The last song vind ik voor een film uit deze genre héél erg goed. Het zijn verschillende verhaallijnen over dezelfde personen in één. Dat maakt het verhaal meteen erg goed.
Cijfer: 7,7

Liefs,
Marielle
It doesn't matter what others are doint, it matters what you are doing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten