maandag 27 april 2015

Smashbook.

Hallo lieve allemaal, 

Na een lange tijd ben ik weer lekker wat tijd aan het nemen voor mezelf en aan het genieten van alle dingetjes die gaan komen. Met mijn blik op mijn verjaardag, werkweek naar Londen en de zomervakantie die binnen de korste keren voor de deur staat heb ik besloten om maar weer eens aan het bloggen te gaan. Ik merk nu alweer dat ik het écht ontzettend heb gemist. Zoals ik dus al zei ben ik wat meer tijd gaan nemen van mezelf en ben ik een beetje de creativiteit in mij aan het opzoeken. Ik ben namelijk begonnen met een smashbook! In dit artikel zal ik jullie de eerste paar pagina's uit mijn boek laten zien en een korte uitleg geven over wat een smashbook is. 
Allereerst dus wat een smashbook/scrapbook is: het is simpelweg een boek waar je alles in kan plakken wat je maar wilt. Plaatjes uit tijdschriften, foto's, bioscoopkaartjes, folders, theezakjes en ga zo maar door. Dat is dan ook wat ik het allerleukste vind aan smashbooken; je kunt niks fout doen. Het is goed zolang jij er trots op bent! Uiteindelijk zul je de ene pagina misschien helemaal niet meer mooi vinden, omdat een andere pagina veel beter is geworden. Maar het geeft (mij in ieder geval) echt een kick als er weer een pagina is gelukt!
Hier zie je de allereerste pagina in mijn smashbook. Ik wou eigenlijk graag 2015 rechtsonder het woord 'smashbook' zetten, maar ik weet eigenlijk niet zeker of ik dit boek dit jaar al helemaal vol krijg. Dus ik besloot om daar nog even mee te wachten. Ik vind de pagina zo mooi geworden, het was eigenlijk precies wat ik ermee wilde!
 Deze foto is volgens mij gemaakt toen ik in  groep 7 zat en het is ook wel te zien dat ik echt nog een klein meisje ben hier. Ik sta hier samen op de foto met een goede vriendin van mij. Als ik met haar ben gebeurd(e) er altijd iets, daarom ook de quote "The best memories come from the craziest ideas." Ik denk ook dat er geen betere quote is die onze vriendschap kan omschrijven.
 Dit is een programmaboekje van toen ik samen met twee vriendinnen één nachtje op een camping was. Ik heb zulke leuke herinneringen aan deze twee dagen, dus toen ik het boekje tegenkwam moest het er gewoon in. Wat ik zo leuk vind aan deze pagina is dat alleen dat bloemenrandje (uit een FLOW weekly) de hele pagina opfleurt!
 Zoals ik al bij de voorbeelden noemde kan je ook collages maken met plaatjes uit tijdschriften. Hier zie je één van de twee collages die ik tot nu toe heb gemaakt. Ik vind hem zelf echt heel erg leuk geworden. Alle plaatjes die je ziet hebben voor mij ook eigenlijk wel een betekenis. Zo staat er bijvoorbeeld 'mijn leven is een feest!', omdat ik de laatste tijd heel erg goed in mijn vel zit en ook echt vind dat mijn leven een feestje is. Het grootste deel van de pagina is gevuld met een stuur en een beetje het interieur van een auto. Dit slaat dan weer op het feit dat ik bezig ben met het halen van mijn rijbewijs, Naast de tekst zie je een meisje met haar haar in een staart, ze staat op het strand. De betekenis van dat plaatje is het feit dat ik me heel erg zorgeloos voel als ik op het strand ben.
Deze flyer van de Amsterdam Dungeon had ik met voorbedachte raden goed bewaart. Ik wou  namelijk heel graag een keer naar de Amsterdam Dungeon, maar ik vond het dood eng. Toen ik eenmaal was geweest vond ik het achteraf heel erg leuk (en doodeng!). Het bewijs dat ik er ook echt in was geweest moest ik natuurlijk wel goed bewaren! 
Het leuke tijdens het maken van deze pagina was dat ik de achtergrond had gemaakt en toen eigenlijk een foto erin wou plakken, maar toen zag ik het entreekaartje hiervan liggen en toen besloot ik dat dat er veel beter op paste! 
De achtergrond van deze foto kwam bij mijn linkerzus (op de foto) vandaan. Ik had een foto van mijn smashbook gestuurd en de dag erna had ze thuis wat leuke papiertjes achtergelaten! Ik was er echt ontzettend blij mee. Ik moet nodig op zoek naar meer van dit soort leuke achtergronden en andere spulletjes die ik voor het versieren van mijn smashbook kan gebruiken. 
 Dit is mijn favoriete pagina tot nu toe! Ik vind de achtergrond heel erg leuk, omdat dat een kaart is van Maastricht. Verder vind ik Maastricht gewoon zo'n mooie stad en de herinnering die ik eraan heb geeft de pagina een extra charme.
Als allerlaatste dit bijzondere kunstwerk. Vroeger had ik een obsessie met stickers en ik had er zo ontzettend veel van over dat het me heel leuk leek om een pagina in mijn smashbook vol te plakken, als herinnering maar ook omdat het gewoon heel erg leuk was om te doen. Uiteindelijk werden het twee sticker pagina's en nog heb ik héél veel stickers over..
Binnenkort zal er ook een video online komen over mijn smashbook! Hou mijn kanaal op donderdagmiddag om 16:00 dus goed in de gaten! Smashbooken is echt een beetje een hobby van mij geworden dus ik denk dat er nog veel over langs zal komen op mijn blog! 

Liefs,
Marielle ♥
Stars can't shine without darkness.
Volg mij op social media: Bloglovin • YouTube • Instagram • Twitter

1 opmerking:

  1. Hoi! Wat toevallig, ik heb dat boek ook! Ik wist alleen helemaal niet dat het een "smashbook" was. Voordat ik dit las wist ik niet eens wat een smashbook zelf was:P Ik gebruik het boek om in te schrijven, maar die plaatjes zijn ook een leuk idee! Liefs Fenna

    www.lifebyfenn.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen