zaterdag 4 juli 2015

Een relatie werkt pas als...

Van tevoren wil ik graag even duidelijk maken dat dit artikel puur is gebaseerd op wat ik vind en voel over dit onderwerp. Dit ligt voor iedereen natuurlijk verschillend.

Na het artikel 'je bent meer als een broer voor me' een tijdje geleden vond ik dat ik nog wel wat relatie dingen te bloggen had. Inmiddels heb ik ruim 21 maanden met mijn lieve vriend en ik denk dat ik zo onderhand begin te begrijpen hoe zo'n relatie nou eigenlijk werkt. Vandaag vertel ik jullie een aantal dingetjes die mij heel erg 'helpen'. Soms heb je bijvoorbeeld gewoon een beetje ruimte nodig, dit had ik zelf eigenlijk nooit echt door maar het begon wel aan mij te knagen. Nu gaat alles zoveel soepeler en ik zit mede doordat het zo goed gaat tussen Sam en mij heel goed in mijn vel!
Neem tijd voor jezelf.
Wat ik wel eens vergeet is dat het ook belangrijk is om zo af en toe iets voor jezelf te doen. Ik geniet er ontzettend veel van om met Sam te zijn, maar als ik niet kan doen wat ik wil doen dan wordt ik gefrustreerd. Dat besef komt meestal pas nadat de bom is gebarsten en dat is lastig. Want dan weet ik dat het niet goed zit, maar weet ik niet waardoor. Sinds ik begonnen ben met video's maken en weer steeds vaker met vriendinnen afspreek zonder een soort schuld gevoel te krijgen gaat het allemaal een stuk makkelijker. Ik geniet veel meer van de momenten dat ik met Sam ben!

Jaloers zijn en twijfelen is geen optie. 
Waar ik me heel erg zorgen om kan maken of hij me wel echt leuk vind, of hij niet beter af is bij een ander meisje en of hij wel echt bij mij hoort. Het is natuurlijk logisch om je dit soort dingen zo af en toe af te vragen, maar het is niet goed als het je relatie in de weg staat. Jaloezie kan je relatie echt breken en je wilt natuurlijk niet zeggen dat het uit is omdat jij jaloers was. Als hij (of zij natuurlijk) de ware voor jou is dan kan alleen de tijd dat leren. Dat weet je gewoon niet en dan kun je op zijn kop gaan staan, maar het wordt er toch niet beter van. Daarnaast kun je ook aan jezelf gaan twijfelen of jij wel goed genoeg bent voor hem. Maar dat werkt net zo min, als hij jou niet meer leuk vind dan zal hij heus niet langer bij jou blijven. Zo wel heb je als het uitgaat een extra excuus voor die XXL bak Ben & Jerry's.

Blijf leuke dingen doen.
Als ik ergens niet tegen kan is het wel stil zitten en niks doen. Een kleine date zo af en toe tussen door is zo goed voor je relatie! Je krijgt er een boost van en je voelt allebei weer dat jullie een couple made in heaven zijn. Het hoeft niet duur te zijn! Al ga je samen een pizza maken of zelfs een simpele cake, dan is dat al een heel avontuur. Als je maar tijd voor elkaar vrij houd om écht iets te doen. Dat bankhangen is leuk voor een avondje, maar op een gegeven moment ben je dat ook wel zat.

Dat was het volgens mij wel. Het zijn eigenlijk drie hele simpele dingen die iedereen wel kan bedenken. Maar om je er ook echt aan te houden is best wel lastig.

Liefs,
Marielle

Volg mij op social media: Bloglovin • YouTube • Instagram • Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten