woensdag 1 juli 2015

Hallo zomervakantie (+ bucketlist 2015!)

Eindelijk is het voor mij ook (bijna) zover. Terwijl een heleboel vriendinnen van mij al een tijdje vakantie hebben moest ik nog even door. Vandaag 1 juli heb ik de laatste twee toetsen: geschiedenis en maatschappijleer. Morgen organiseer ik samen met mijn BSM-klas een sportdag voor alle eerste klassen. Dat vind ik zelf best een uitdaging, maar het lijkt me wel heel erg leuk om te doen. Vrijdag heb ik een barbecue met mijn mentorklas ter afsluiting van het jaar en krijg ik mijn toetsen terug. Tenzij ik de toetsweek zo slecht heb gemaakt dat ik twee te korten sta ga ik gewoon over naar 5 havo, het examenjaar! Vandaag mijn bucketlist voor deze zomer en mijn vakantieplannen.


Deze zomervakantie ga ik niet écht op vakantie. Dat komt doordat ik samen met mijn familie in de herfstvakantie weg ga, net als vorig jaar. Ik ga wel twee keer 3 dagen weg binnen Nederland. Ik ga namelijk 3 dagen met mijn 'schoonfamilie' in een huisje. Waar en wat we eigenlijk gaan doen weet ik niet, maar het beloofd een gezellig weekend te worden. Twee dagen later ga ik samen met mijn vriend 3 dagen naar een plaats vlakbij Utrecht. Vooral van dat tweede weekendje weg zullen jullie zéker nog iets voorbij zijn komen op mijn blog.
Om de vakantie af te sluiten doe ik dit jaar net als vorig jaar weer mee aan het vakantiespel. Dat is een week waarin ik samen met een goede vriendin van mij een groepje van 11 kinderen begeleid. Ik heb er écht ontzettend veel zin in.

Verder wil ik vooral een heleboel leuke en nieuwe dingen gaan doen. Lekker genieten van de vrijheid om er daarna weer keihard tegen aan te kunnen in mijn examenjaar!


- Sterren kijken op het strand.
Ik ben dol op het strand, inmiddels alweer een jaar geleden ging ik met mijn vriend en mijn broertje in de avond naar het strand. We kwamen precies aan tijdens de zonsondergang en het was echt prachtig om te zien. We zijn wel gebleven tot het donker werd, maar ik heb die dag helemaal niet bewust naar de sterren gekeken. Het lijkt me zo fijn om dat een keer te doen! Lekker zitten op het strand en genieten van het geluid, het water, de sterren en mijn lieve vriend.

- Mijn kamer uitspitten en opruimen.
Drie weken geleden begonnen mijn handen al te jeuken bij het idee: al mijn spullen weer eens uitzoeken. Ik vind het een heerlijk gevoel om alles opgeruimd en schoon te hebben. Ik ben een enorme sloddervos, maar dat komt dan ook vooral omdat ik gewoon niet weet waar ik al die spullen van mij moet laten. Het zijn gewoon zoveel frutsels.

- Naar de efteling.
Stiekem ben ik kort geleden op 31 mei nog naar de efteling geweest, maar dat was eigenlijk niet wat ik ervan gehoopt had. Het weer zat niet helemaal mee en ik liep met een groepje meiden die het redelijk snel zat was. Ik heb het wel heel gezellig gehad! Maar ik kon me eigenlijk nog uren vermaken in het park en dan is het niet leuk om de hele tijd aan te horen dat het koud is of dat het zoveel lopen is.. Daarnaast miste ik mijn camera héél erg! Er waren zoveel mooie dingen te zien, daar had ik graag een video over gemaakt of op zijn minst een fotoverslag!

- Een olifant in het echt zien.
Ik heb ineens een enorme obsessie met olifanten en ik wil er dan ook heel graag eentje in het echt zien. Ik kan me de laatste keer dat ik in een dierentuin was ook niet herinneren dus het lijkt me gewoon  heel erg leuk om een keertje te doen! De zomervakantie lijkt me daar heel erg geschikt voor.

- Tienertoeren met mijn 3 beste vriendinnetjes.
Het plan was om deze zomervakantie ook op tienertoer te gaan met mijn beste vriendinnen. Zij hebben al een tijdje zomervakantie omdat zij dit jaar geslaagd zijn, maar ik nog niet dus moest het een eindje opgeschoven worden. Ik heb er alleen niks meer over gehoord, dus ik weet niet zeker of we nog gaan. Maar ik hoop het wel want het lijkt me ontzettend gezellig!

Verder wil ik gewoon lekker veel bloggen, video's maken, spontane dingen doen en veel lachen! Ik heb er in ieder geval zin in. Wat zijn jullie plannen voor de vakantie?

Liefs,
Marielle

Volg mij op social media: Bloglovin • YouTube • Instagram • Twitter

1 opmerking: