donderdag 6 augustus 2015

5 Leuke dingen om te doen op het strand.

Het strand, naar mijn idee the place to be in de zomer. Niet alleen in de zomer hoor in de winter, herfst en lente is het er ook prima te doen. Het ligt alleen wel een beetje aan het weer. Aangezien er een heleboel mensen zijn die nu nog zo’n 3 of 4 weken vakantie hebben leek het mij wel leuk om er nog een zomerartikeltje in te gooien! Er zijn een heleboel dingen leuk op het strand, maar als je niet zo’n creatief inzicht hebt is het slechts een grote zandbak met daarbij wat water wat we de zee noemen. Naar mijn idee is het strand veel meer dan dat. Je kunt er namelijk ontzettend goed tot ‘rust’ komen.


1 Beachvolleyballen

Trommel wat vrienden en vriendinnen op om mee te gaan naar het strand, neem een bal mee en dan ben je eigenlijk al heel ver. Je kunt verschillende balspelletjes spelen op het strand zoals voetballen en overgooien, maar mijn favoriet is by far beachvolleyballen. Je hebt er eigenlijk niet eens per se een net voor nodig, je tekent gewoon wat lijnen op het zand dat het veld moet voorstellen en met een beetje inlevingsvermogen heb je een net. Als je geluk hebt staat er een beachvolleybal veldje op het strand, maar dat is niet altijd gratis.

2 Picknicken

Zelf heb ik nog nooit op het strand een picknick gehad, maar het is wel echt een “droom” van me. Het lijkt me gewoon zo ontzettend relaxed: met een aantal leuke mensen en met lekker eten chillen op het strand. Wat wil je nog meer. Er is een prachtig uitzicht en als je het een beetje goed uitzoekt heb je heerlijk weer. Kleine tip: zorg dat je dit doet als het niet zo hard waait, anders blijft er weinig van het eten over. Denk er ook aan om een lekker groot kleed mee te nemen waar je met zijn alle op kunt zitten.

3 tijd voor jezelf nemen

Misschien is het strand niet echt een plaats waar je meteen aan zou denken, maar als je even tijd voor jezelf nodig hebt is het strand de ultieme plaats om dat te kunnen doen. Niemand houd zich hier namelijk met jou bezig en waarschijnlijk is het lekker even weg bij je huis. Zelf kom ik altijd heel erg tot rust als ik de zee hoor. Ik vind het strand gewoon heel erg mooi en ik kan er dan ook gewoon echt heel erg van genieten. Er zijn ook genoeg dingen die je hier kan doen voor jezelf: lekker lezen, schrijven, foto’s maken, wandelen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat er mensen zijn die niet van het strand houden.


4 foto’s maken

Een andere persoonlijke favoriet is het maken van foto’s op het strand.  Er zijn heel veel fotogenieke dingen op het strand wat het waard is om een foto van te maken. Daarnaast is het ook een hele mooie plek voor een fotoshoot. Dus heb je altijd al gewild om personen te fotograferen: it’s the place to be. Maar ook om foto’s van je te laten maken. Het strand is gewoon leuk jongens.

5 wandelen met de hondjes

Over het algemeen hou ik er niet zo van om met mijn hondjes te wandelen. Ik heb er gewoon geen geduld voor eigenlijk. Ik doe het natuurlijk wel, maar het is nou niet echt met liefde. Op het strand vind ik het echter geen probleem om met de honden te lopen. Wat hiervan natuurlijk wel weer een nadeel is, is dat je op bepaalde stranden niet mag komen met honden en dat je niet zo een twee drie even wat kan doen, omdat je de hond bij je hebt. Maar de honden die daar lopen zien er wel altijd heel gelukkig uit en als je weer thuis komt zal hij/zij heerlijk in slaap vallen. Zelf heb je waarschijnlijk na al het wandelen ook gelijk een work-out gehad!


Liefs,
Marielle

Volg mij op social media: Bloglovin • YouTube • Instagram • Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten