zondag 23 februari 2014

Tag: 50 questions that will free your mind

Voor vandaag heb ik een tag die op mijn day zero project lijst staat (nummer 77). Vandaag ga ik hem doen! Het zijn echt "diepe" vragen, maar ik ga ze allemaal eerlijk beantwoorden. Neem de tag gerust over op jou blog als je hem nog niet eerder hebt gedaan!
1. Hoe oud zou je zijn als je niet zou weten hoe oud je bent?
Ik denk dat ik dan 17 zou zijn, want in mijn hoofd voel ik me soms echt een beetje ouder dan de mensen om mij heen. Ik denk dat het vooral komt doordat ik best wel veel heb meegemaakt al en omdat ik twee oudere zussen heb, die toch wel een groot voorbeeld voor mij zijn.

2. Wat is erger, falen of het nooit proberen?
Het nooit proberen. Iedereen faalt dus je kunt het beter gewoon proberen.. Ook al hoeft dat niet altijd makkelijker te zijn.

3. Als het leven zo kort is, waarom doen we dan zoveel dingen die we niet leuk vinden en vinden we zoveel leuk wat we niet doen?
Omdat ik denk dat we allemaal gewoon te druk bezig zijn, waardoor we vergeten wat er echt toe doet. Ruim een jaar geleden was ik nog helemaal into twitter en ik tweette de hele dag door, maar toen was ik er helemaal klaar mee op een dag en sinds ik niet meer twitter heb ik 3 kwartier langer de tijd voor andere dingen. Hier mee wil ik niet zeggen dat iedereen maar moet stoppen met twitter, maar meer dat je de minder belangrijke dingen aan de kant zou moeten zetten voor de dingen die er echt toe doen in je leven.

4. Als alles gezegd en gedaan is, heb je dan meer gezegd of gedaan?
Ja! Ik had nog veel vaker tegen mijn vriendje gezegd dat ik van hem houd. Ik zou mijn familie laten weten dat ik ongelooflijk blij met ze ben en ik zou mijn vader weer eens op hebben gezocht. Ik zou mijn beste vriendinnetje nog een hele dikke knuffel geven, omdat ze het moeilijk heeft. Ik zou nog veel meer van de wereld moeten zien en nog veel vaker gezellige avondjes moeten hebben met vrienden. Voor alles gezegd en gedaan is, moet ik nog een heleboel doen!

5. Wat is datgene wat jij het liefst zou veranderen aan de wereld?
Ik zou dodelijke ziektes ondodelijk willen maken. Als dat toch kon... Het zou een hoop verdriet de wereld uit helpen.
6. Als geluk de nationale valuta zou zijn, welk werk zou je dan doen om rijk te worden?
Ik heb echt geen idee wat de nationale valuta is...

7. Doe je waar je in gelooft, of neem je genoegen met wat je doet?
Ik doe waar ik in geloof. Ik weet niet precies hoe ik het zou moeten uitleggen maar ik denk het wel.

8. Als een mens gemiddeld 40 jaar zou worden, wat zou je dan anders doen in je leven?
Ik zou minder werken en meer bij vrienden/vriendinnen zijn. Ik zou nog meer genieten van alles en ik zou elk jaar wel op schiphol te vinden zijn. Ik zou mijn camera overal mee naartoe nemen. Ik moet gewoon nog zoveel doen!

9. In hoeverre heb jij echt bepaald hoe je leven is gelopen?
Ik heb eigenlijk best een groot deel zelf besloten. Ik besloot in groep 8 naar welke basisschool ik wou en ik heb zelf besloten dat ik de 3de ergens anders wou doen dan op de school waar ik op zat. Ik besloot dat ik de 3de over zou doen in plaats van dat ik naar VMBO-T zou gaan...

10. Maak jij je meer zorgen over of je dingen goed doet of dat je de goede dingen doet?
Ik denk dat ik me meer zorgen maak over of ik de dingen wel goed doe, terwijl ik me meer zorgen zou moeten maken over of ik wel de goede dingen doe.
11. Je ben aan het eten met drie mensen die je respecteert en bewondert. Ze bekritiseren allemaal een goede vriend(in) van jou, niet wetend dat jullie bevriend zijn. De kritiek is smakeloos en onrechtvaardig. Wat zou je doen?'
Ik zou écht heel boos worden en ik zou er zeker wat van zeggen. Ik weet alleen niet zo goed hoe en wat ik zou zeggen. Maar ik zou héél boos worden.

12. Als je een pasgeborene één advies zou kunnen geven, wat zou dat dan zijn?
Doe wat je wilt. Wat andere ook zeggen. Als jij het leuk vind moet je het doen.

13. Zou je de wet overtreden om iemand die je dierbaar is te redden?
Ja. Als iemand me echt heel dierbaar is zou ik dat zeker doen.

14. Heb je ooit gekte gezien waar je later creativiteit in zag?
Nee ik denk het niet, maar dat komt vooral doordat ik dingen niet zo snel raar/gek vind.1

15. Is er iets waarvan je weet dat jij dat anders doet dan de meeste mensen?
Er is genoeg waarvan ik weet dat ik het anders doe. Ik denk dat dat iets is wat alle bloggers wel hebben. Ik denk dat de meeste bloggers een andere denkwijze hebben.  Ik weet niet zo goed waarin ik anders ben, ik trek gewoon mijn eigen plan denk ik..
16. Hoe komt het dat de dingen die jou gelukkig maken niet iedereen gelukkig maken?
Doordat mensen geluk heel anders ervaren. En doordat mensen andere intresses hebben denk ik. 

17. Wat heb je nog niet gedaan terwijl je het heel graag wil? Wat houdt je tegen?
Ik heb nog nooit gevlogen... En het enige wat mij tegenhoud is een gebrek aan tijd maar vooral aan geld. 

18. Hou je ergens aan vast wat je zou moeten loslaten?
Ja ik hou me soms best wel vast aan het verleden. Ik wil opgroeien en tegelijkertijd teug naar toen ik een jaar of 3 was.
19. Als je naar een ander land zou moeten verhuizen dan waar je nu woont, waar zou je heengaan en waarom?
Ik denk dat ik zou verhuizen naar Engeland, omdat ik qua talen het beste ben in Engels. En omdat ik Amerika te groot vind om te gaan wonen, daar wil ik gewoon vaak naartoe.

20. Druk je vaker dan één keer op de knop in de lift? Geloof je echt dat hij dan sneller gaat?
Hahaha, ja ik druk soms vaker dan één keer op de knop. Maar ik geloof niet dat hij dan sneller gaat. Ook al zou het wel fijn zijn... net zoals bij een stoplicht

21. Zou je liever een bezorgde genie zijn of een zorgeloze simpele ziel?
Ik denk dat ik liever zorgeloos zou zijn. Volgens mij ben je dan veel gelukkiger dan wanneer je overal over stress van krijgt.

22. Waarom ben jij jij?
Omdat er al genoeg anderen zijn :).

23. Ben je de vriend(in) geweest die je zelf graag als vriend(in) zou hebben?
Ik denk dat ik best wel een vriendin ben die ik zelf ook zou willen hebben, maar ik weet ook zeker dat er genoeg dingen zijn aan mij die ik niet graag in mensen zou zien (zoals snel boos zijn). Maar ik werk eraan!

24. Is het erger als een goede vriend(in) ver weg verhuist, of als je het contact verliest met een vriend(in) die vlakbij woont?
Ik denk dat het erger is als je het contact verliest met een vriendin die vlakbij woont. Omdat je dan makkelijk de kans hebt om elkaar te zien en er dan niet de moeite voor doet.

25. Waar ben je het meest dankbaar voor?
Voor mijn vriendje denk ik. Ik schrijf dit terwijl ik hem al een tijdje niet heb gezien omdat die aap in Engeland zit Hij is op dit moment gewoon de persoon waar ik het liefste bij ben. En aan wie ik echt iets heb. Dus ik denk dat ik voor hem het meest dankbaar ben. Maar er zijn echt nog veel meer dingen/mensen waar ik enorm dankbaar voor ben.

Liefs,
Marielle

When you say "yes" to others, make sure you don't say "no" to yourself

Geen opmerkingen:

Een reactie posten