zondag 9 maart 2014

Moviechallenge maart

Dit plaatje heeft helemaal niks met de rest van het verhaal te maken, dat klopt :).
Deze maand heeft hij iets vertraging. Het is namelijk alweer de 9de en nu pas komt de uitslag van de moviechallenge van maart online... Het was de bedoeling dat hij al op 3 april online kwam, maar toen had ik een foutje gemaakt in de planning waardoor er op 3 april helemaal geen artikel online is gekomen. Maar hier is hij! Lees snel verder om de leuke en de minder leuke films die ik de afgelopen maand heb gezien te bekijken!

Big daddy

Een korte samenvatting: Deze film gaat over een man die een kindje in huis krijgt. De rede ervan weet ik even niet meer, maar voor een kind zorgen is niet bepaald zijn ding. Langzaam leert hij het een beetje en begint hij echt van het kind te houden.... 
Mijn mening: Ik vond deze film zo leuk! Hij is lekker luchtig, maar wel heel erg schattig. De film is zeker een aanrader!
Cijfer: 7,0

Drive

Mijn mening: Wat een bagger film. Ik vond er echt geen ene hol aan. Maar misschien komt dat ook, omdat ik er niet echt bij was met mijn hoofd toen we deze film keken. Ik heb echt geen idee meer waar de film precies over gaat. Het was een gewelddadige film en iets met een vrouw, maar veel meer heb ik er niet meer van onthouden..
Cijfer: 5,5

Last night

Een korte samenvatting: De film last night gaat over een vrouw genaamd Joanna die getrouwd is, haar man gaat echter op zakenreis en ze is bang dat hij vreemd zal gaan met een collega van hem. En dan kent zij nog Alex, de persoon met wie ze altijd al een bijzondere band heeft gehad. Wat is de werkelijkheid, van wie houd ze echt en wat moet je vertellen als je man weer thuis is?
Mijn mening: Deze film heeft een enorm open einde en dat was voor mij echt de rede dat deze film eigenlijk gelijk niet meer zo leuk was. Ik vind het leuker als er gewoon een einde is. Bij een boek vind ik een open einde al vreselijk maar bij een film zonder vervolg vind ik het gewoon een regelrechte ramp.
Cijfer: 6,7

No strings attached

Een korte samenvatting: Wat als je na een avond dat je dronken was, wakker word in een huis vol met dokters en je niet meer weet of je seks met iemand hebt gehad? Precies, als blijkt dat je dat niet hebt gedaan doe je dat gewoon in de ochtend nog even snel. De film gaat in feite over twee mensen die seks met elkaar hebben, maar niks meer dan dat. Vervolgens krijgen ze toch gevoelens voor elkaar, maar wat nou als een van de twee geen relatie wilt? Is de vriendschap dan voorbij? 
Mijn mening: Ik vind deze film zo schattig! De dokter en de hopeloze jongen die seks hebben op elk moment dat maar kan. Maar uiteindelijk valt de jongen toch echt voor haar... Een bekend plaatje uit deze film die je vast wel eens voorbij hebt zien komen is:

Cijfer: 7,0

Bad grandpa

Een korte samenvatting: De film bad grandpa is een beetje te vergelijken met ushi (je weet wel dat Wendy van Dijk dan verkleed gaat als Japanner) alleen dan beter. De acteur is namelijk helemaal omgetoverd tot opa en haalt in het leven de gekste dingen uit. De opa en de jongen zijn acteurs, maar de rest van de mensen die je in de film ziet zijn gewoon echt. 
Mijn mening: Bad grandpa is echt een hilarische film. Ik heb zeker gelachen, maar dat kwam ook mede doordat de mensen met wie ik deze film keek de slappe lach op een gegeven moment een beetje kregen en toen moest ik zelf ook gewoon nog harder lachen..
Cijfer: 7,2

Ik vond het heel lastig om de samenvattingen te schrijven, omdat ik inmiddels de films alweer een tijdje geleden heb gezien en ik was vergeten gelijk over de films te schrijven zodra ik ze gezien had... 

Liefs,
Marielle

Just remember that sometimes, the way you think about a person isn't the way they actually are. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten