dinsdag 27 augustus 2013

Carla's vakantie 2013


De eerste helft van de vakantie heb ik niet heel erg veel gedaan. Ik wou vooral terug naar school en ik had echt totaal geen zin in de vakantie. Dat kwam vooral doordat ik dit jaar voor het eerst zomer heb in mijn nieuwe huis. En aangezien we in een flat wonen kan je niet lekker in de tuin gaan liggen ofzo. De andere helft van de vakantie heb ik heel veel gedaan. Zo had ik de verjaardag van mijn beste vriendinnetje, heb ik heel veel afgesproken met vriendinnen en heb ik heel veel geblogd (ook al wisten jullie dat toen niet…) Naast dat alles heb ik ook op 11 augustus een baantje gekregen.

Een van mijn goede vriendinnen appte mij, met de vraag of ik nog een baantje zocht. Ik heb zoals jullie misschien al een ‘vast’ baantje op zaterdag. Maar ik wou wel graag nog iets voor erbij. Aangezien ik weer naar school zou gaan straks en ik de stof allemaal toch al een keer heb gehad, denk ik dat ik het wel aan kan om twee baantjes te hebben naast school. Het ging om een baantje in de cafetaria, in de spoelkeuken..

De meeste mensen zouden misschien meteen ‘Nee!’ zeggen, maar ik daarin tegen zei volmondig ja! De rede daarvoor was vooral, omdat ik gewoon niet kan wachten tot ik mijn canon heb en als ik dan twee baantjes heb gaat het wat sneller haha!

Ik heb inmiddels al aardig wat werk ervaring voor een 15-jarige (hier komt nog een artikel over online) en het leek me wel leuk om aan dat lijstje ‘spoelkeuken bij Carla’s ‘ toe te kunnen voegen.


Wat heb ik aan?

Ja, ja als ik aan de slag ben bij Carla’s moet ik ook een werk-outfit aan. (als jullie het leuk vinden kan ik ook een keer een werk OOTD maken?) Iedereen heeft een zwart shirt met aan de linkerkant het logo met de tekst: ‘Carla’s lunch & diner’. En op de achterkant staat ‘Met liefde gemaakt, heerlijk genieten.’
Ook hebben we een soort van rok schort aan met ook daarop het logo. Ik vind het persoonlijk nog best wel leuk eruit zien. Maar ik vind het sowieso heel leuk als er één geheel is in een cafetaria.
Mijn haar zit in een staart of in een knot. Ik weet niet zeker of dit verplicht is, maar ik denk het wel want iedereen heeft het. Maar eerlijk gezegd vind ik het sowieso wat fijner werken als mijn haar vast zit.

Wat moet ik doen?

Eerlijk gezegd dacht ik bij het woord ‘spoelkeuken’ meteen aan zo’n grote spuit en aan heel veel vieze dingen. Oké met beide dingen had ik dan ook redelijk gelijk, maar het is veel leuker en minder vies dan verwacht. Het enige wat ik hoef te doen is sommige dingen een beetje voorspoelen (met de grote spoel-spuit) om het vervolgens in rekjes neer te zetten. Die rekjes moet ik vervolgens onder een vaatwasser doen. De vaatwasser zorgt ervoor dat alles schoon en droog is en vervolgens moet ik alles weer opstapelen om het op te ruimen. Dat is zo’n beetje het enige.
Als ik helemaal klaar ben op een dag dan moet ik ook mijn ‘werkplek’ schoonmaken, dat is waarschijnlijk het meest vieze werkje van de hele dag. Omdat je dan ook de gootsteen en de vloer schoon moet maken..

Wat voor werk doe jij? Of doe je daar niet aan?

Liefs,
Marielle

Be there for others, but remember to be there for yourself too.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten