woensdag 3 september 2014

Moviechallenge augustus

Zoals jullie inmiddels wel van mij gewend zijn komt er elke maand een moviechallenge deel online. Dit keer een van de laatste alweer! Hierna zullen er nog 4 artikels volgen over de moviechallenge en als ik hem gehaald heb zullen jullie daarna er niks meer over horen. Maar vandaag ga ik 6 films bespreken waaronder the davinci code, life of Brian en frozen.

Life of Brian


Een korte samenvatting: De film life of Brian is een Engelse parodie op het kerstverhaal. De film stamt uit 1979 en (vooral als gelovige) kun je de film het beste met een korreltje zout nemen.
Wat ik ervan vind: Dit is één van de meest vreselijke films die ik ooit heb gezien. Puur omdat mannen vrouwen spelen, de humor mij niet ligt en het ook nog eens een hele slechte film kwaliteit is.
Cijfer:

Inkheart

Beschikbaar op Netflix
Een korte samenvatting: De film inkheart gaat over een man die als hij leest dingen tot werkelijkheid kan brengen. Met deze gave heeft hij ervoor gezorgd dat er slechte mensen uit het boek inkheart nu écht op aarde zijn en zijn vrouw is juist in het boek beland.
Wat ik ervan vind: De film begon heel goed naar mijn idee. Er zat een goed verhaal in en het leek niet te standaard. Aan het eind van de film is mijn mening hier echter totaal over veranderd, puur omdat alles zo ongeloofwaardig (zelfs voor dit type film) in elkaar zat.
Cijfer: 6

Frozen

Beschikbaar op Netflix (!!)
Een korte samenvatting: Frozen gaat over twee zussen genaamd Anna en Elsa. Elsa heeft een gave, waarmee ze alles wat ze wilt in sneeuw en ijs kan veranderen. Anna en Elsa hebben samen de grootste lol, tot Anna wordt geraakt en dood dreigt te gaan. Vanaf dat moment worden Anna en Elsa door hun ouders gescheiden. Jaren later bij de bekroning van Elsa zien ze elkaar pas weer. Maar dan gaat het fout en ziet iedereen Elsa's gave, ze slaat op de vlucht.
Wat ik ervan vind: Ik vind frozen echt een hele leuke film, eentje waarin een echt les zit. Ik ben sowieso altijd wel gek op disneyfilms maar ik denk dat van de nieuwere frozen echt één van mijn favorieten is.
Cijfer: 8

Say it isn't so


Een korte samenvatting: De wees Gilly vind de liefde van zijn leven. Maar dan blijkt dat Jo wel eens zijn biologische zus kan zijn. De liefde blijft maar veranderd in een onmogelijke liefde. Gilly trekt in bij de ouders van Jo, terwijl Jo zelf vertrekt en een nieuwe man ontmoet. Ze staat op het punt om te trouwen als Gilly erachter komt dat Jo en hij helemaal geen familie zijn...
Wat ik ervan vind: De film say it isn't so is prima vermaak, maar zoals eigenlijk de meeste romantische films nogal voorspelbaar. Ik denk dan ook dat ik een beetje klaar ben met al die hopeloos romantische films.
Cijfer: 6,2

Da vinci code


Een korte samenvatting: Als er een moord wordt gepleegd en er als tekst bij word gevonden wie je moet zoeken lijkt het op het eerste opzicht nogal logisch dat dat de moordenaar is. Maar wat als er allemaal codes bij de moord verstopt zijn en je via die codes je hele verleden ineens leert kennen.
Wat ik ervan vind: Ik vind de Da vinci code één van de beste films die ik tot nu toe heb gezien. Misschien komt dat, omdat ik nooit echt diepgaande films kijk. Maar ik weet ook dat het zeker komt doordat deze film pakkend is van begin tot eind.
Cijfer: 8

Heb jij een van deze films al een keer gezien? 

Liefs,
Marielle
Life is good when you see the good in life.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten