vrijdag 10 oktober 2014

Mijn 75-300 mm lens

Zoals jullie vorige week donderdag in het artikel 'New in: jaarmarkt en éénjaarmetSamdag' heb ik een nieuwe lens gekocht: de 75-300 mm lens. Ik heb hem moet ik zeggen nog niet echt uitgeprobeerd zoals ik zou willen, maar zodra ik op vakantie ga zal dat zeker goed komen! Voor nu alvast een voorproefje.
De lenzen die ik al had waren de 18-55 mm lens en de 50 mm lens, wat wil zeggen dat ik dus nog geen zoomlens had. Wat me op sommige momenten nogal kon irriteren omdat ik echt gave foto's had kunnen hebben gemaakt als ik die wel had gehad. Dus elke keer dat ik in de mediamarkt kwam en even naar zo'n zoomlens als deze keek, begon het al te kriebelen... Dus twee weken geleden vond ik het tijd om er een te kopen...
Het is echt bizar hoever je kan inzoomen. Ik vind het echt heerlijk om ermee te spelen. Zo kun je de hele lucht op de foto zetten maar ook een kerktoren die meters verderop ligt. Ik kan niet wachten om in Turkije lekker met mijn camera en lens te gaan spelen en een paar prachtige foto's te gaan maken.
 Wat ik al heb ontdekt aan de lens is dat hij echt een super gave weerspiegeling van zichzelf geeft als de flitser aan is. Ik word echt blij van het resultaat van de foto's.
Deze foto heb ik gemaakt bij iris in de achtertuin als voorbereiding op dit artikel. Het is best wel even wennen dat je zo ver weg kan/moet staan voor een bepaalde foto.
Gek he? Je kan bijna zien van welke maatschappij het vliegtuig is! Terwijl hij echt ver weg was... Binnenkort zit ik zelf in zo'n vliegtuig! Namelijk wanneer ik naar Turkije ga en zodra ik terug ben gekomen uit Alanya kunnen jullie een heleboel nieuwe foto's met deze lens bewonderen op mijn blog.

Liefs,
Marielle
Stop thinking you aren't good enouh

Geen opmerkingen:

Een reactie posten