donderdag 9 juli 2015

E N G E L A N D ▲ D A G 4

De laatste nacht in Oxford is achter de rug. We hebben afscheid genomen van ons gastgezin om vervolgens te vertrekken naar het bijzondere Londen! Ook vandaag hebben we weer ontzettend veel gedaan en gezien. Zo zijn we naar St. Pauls Catherdral geweest, naar Covent Garden en naar Billy Elliot. Ik heb een heleboel foto's gemaakt in Londen, dus ik kan jullie een goede indruk geven over hoe het er aan toe ging deze dag. 

De reis naar Londen duurde heel erg lang of nou ja.. Vooral de reis om binnen in het centrum van Londen te komen. Wát een chaos is het daar. Ik snap waarom ze de metro aanmoedigen, met de auto is het gewoon niet te doen. Ik maakte wat foto's in de bus, deze foto maakte ik toen ik vlakbij het hostel was. Achter het tweede underground bord staat namelijk 'Elephant en Castle' en daar moesten wij zijn!
Toen we bij het hostel aankwamen mochten we even snel onze spullen in een speciale opbergruimte zetten en naar het toilet, om vervolgens snel door te gaan. We moesten bij de underground even wachten, maar dat was niet erg want we vermaakte ons prima. Er zat namelijk een hele grote groep duiven die op en in elkaar zat. Ik weet niet wat er lag maar ze vonden het in ieder geval allemaal heel erg lekker.
We kregen onze metrokaartjes en konden gaan! Wat een belevenis die metro. Het gaat allemaal zo snel en het zijn zoveel lange roltrappen, grote liften en gehaaste mensen. Ik genoot er echt heel erg van. Het was best een lastig systeem om te begrijpen. Gelukkig wist ik uiteindelijk hoe het werkte, anders had ik vrijdags een probleem gehad.
Hier zie je het St. Pauls Cathedral. Het gebouw is echt belachelijk groot en het is nog steeds in gebruik. Je mag geen foto's maken binnen, dus dat heb ik ook niet gedaan. Ik moet wel zeggen dat dit écht een aanrader is om naartoe te gaan mocht je in Londen zijn. Het leuke aan deze kerk is dat hij nog steeds in gebruik is. Dat lijkt mij overigens ook niet meer dan normaal hoor, als je zo'n mooie kerk heb moet je daar ook zeker gebruik van maken. Het lijkt me alleen wel lastig, al die mensen die maar rond lopen als je bezig bent met een dienst... 
De binnenkant van het gebouw was niet de reden dat ik het een aanrader vind, maar het uitzicht wat je ervan hebt zeker wel. Je kunt drie verdiepingen bezoeken. Vanaf de eerste verdieping kijk je de kerk in, dit vond ik eigenlijk het engste van de drie. Op de tweede verdieping heb je een uitzicht over Londen, er zit alleen wel een muur voor met spijlen. Op de derde verdieping heb je een hekje wat ervoor zorgt dat je je veiliger voelt, maar eigenlijk stelt het niet zo heel veel voor.
Maar het uitzicht is echt adembenemend. Je kunt de Londen Eye en Big Ben en eigenlijk alle grote dingen die je moet hebben gezien. Het liefst wou ik nog veel langer blijven staan en kijken, maar er kwam nog een grote groep mensen aan waardoor we allemaal door moesten lopen. Je moet alleen niet bang zijn voor hoogtes, je moet namelijk enorm veel trappen lopen voordat je er bent. En richting de derde verdieping zijn de trappen open en kun je dus een heel stuk naar beneden kijken.
Daarna zijn we naar Covent Garden geweest, dat vond ik persoonlijk niet heel bijzonder. We hebben lekker wat gegeten en we zijn naar de paperchase geweest. Verder was er volgens mij niet echt iets te doen. Er waren wel winkels, maar we kregen niet zoveel tijd dus besloten we lekker in het zonnetje te gaan zitten.

We hebben wel een heleboel straatartiesten gezien. Ontzettend cool, ik wou dat we dit in Nederland ook hebben. Je ziet gewoon dat die mensen zo genieten van wat ze doen. Natuurlijk zit er een trucje achter, maar zolang je die niet kent is het echt fantastisch.
Zoals ik al zei zijn wij uiteindelijk lekker in het zonnetje gaan zitten. Heerlijk.
Ik moest natuurlijk ook een telefoonhokje op de foto zetten en dit is denk ik de foto die het best is gelukt! De zon zorgde voor een prachtig licht en ik vind de stickers die erop zijn geplakt ook gewoon heel erg leuk.
Na Covent Garden gingen we terug naar ons hostel waar we onze kamer konden bekijken en even konden relaxen. Wij verbleven in een nieuw hostel genaamd safestay en dit lag in Elphant en Castel.
Het hostel was erg mooi en goed verzorgt, het is in verhouding best goedkoop. Maar het is heel snel volgeboekt dus je moet echt nu al reserveren voor over een half jaar. Het is wel een enorme aanrader naar mijn idee. Al helemaal als je met een aantal vrienden gaat. Je kunt met elkaar op een kamer en dat maakt het gewoon heel gezellig lijkt mij.
Tadaaa, op deze foto zie je een goede vriendin van mij Nanda. Aangezien toch niet zoveel mensen mijn blog lezen durf ik het wel aan om deze fantastische foto op mijn blog te zetten. Je ziet onze kamer hier heel goed: we hadden 6 bedden een mooie douche en een wc. Gewoon alles wat je nodig hebt dus eigenlijk. Wat wel fijn is als je met onbekende op een kamer moet slapen; er zitten gordijntjes voor ieder bed dus als je wilt kun je toch een beetje privacy hebben. Boven je hoofd zit er ook een nachtlampje dus je kunt ook nog lekker even lezen of dergelijke als je wilt.
Toen we onze spullen in onze slaapkameruitgestald hadden gingen we naar Victoria Station. Een prachtig gebouw met binnen een heleboel etenstentjes. We krijgen 5 pond om iets te eten te kopen. Ik ging voor een chicken teriaky bij de subway. Het was ontzettend lekker en het was fijn om zelf te mogen beslissen waar we gingen eten.
Daarna kregen we ons kaartje voor de musical Billy Elliot. Nanda was er al een keer heen geweest en vond hem niet extreem speciaal, daardoor waren mijn verwachtingen dus niet al te hoog.
Uiteindelijk bleek het een prima musical te zijn, maar ik snap inderdaad dat je er zelf niet 70 euro voor neer wilt tellen. Ik denk dat deze musical wél heel leuk is als je er heen gaat met kinderen tot een jaar of twaalf. Na de musical waren we laat in de nacht weer bij het hostel en ik moet zeggen dat ik uitgeput was, dus ik sliep ontzettend snel.

De volgende dag zouden we een boottocht gaan maken over de Thames, een puzzeltocht doen, eten bij een indisch restaurant en we bekeken Londen by night!

Liefs,
Marielle

Volg mij op social media: Bloglovin • YouTube • Instagram • Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten