dinsdag 25 februari 2014

Bullet journal

Laatst zag ik op Lisanne's blog een artikel over bullet journalling. Toen ik verder keek bedacht ik dat het systeem echt iets voor mij is, omdat ik overal lijstjes en briefjes en alles heb liggen en nu kan ik alles kwijt in één boekje. Hoe dan? Lees snel dit artikel voor meer informatie. 


Als je dit filmpje kijkt word er meteen veel meer duidelijk. Mijn boekje ziet er ongeveer hetzelfde uit alleen heb ik gewoon lijntjes papier in plaats van hokjes.
In mijn boekje zit ook eerst een index gevolgd door een overzicht van de maand. Hierin schrijf ik afspraken en belangrijke dagen. Links zie je eerst de datum en daarna de beginletter van de dag. Aan het eind van de maand heb ik nog een beetje ruimte voor notities, hier heb ik leuke liedjes van de maand opgeschreven.
Op de bladzijde daarna heb ik een blogoverzicht zodat ik mijn artikels van te voren kan plannen en een duidelijk overzicht heb van wat ik nog moet doen.
Daarachter zit een dagoverzicht. Elke dag kan je dan de datum opschrijven en opschrijven wat je allemaal moet doen op een dag. De vierkantjes geven de taken aan. De rondjes de afspraken en de stippen staan voor de notities die je die dag maakt.

Verder kun je ook nog losse bladzijdes gebruiken voor andere notities, zoals films die je graag wilt zien of dergelijke.
De bedoeling is dat er op elke bladzijde in de hoek een bladzijdenummer komt te staan. Zo kun je het makkelijk indelen in de index en weet je bladzijdes makkelijk terug te vinden.
Liefs,
Marielle

You don't need someone to complete you. You only need someone to accept 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten