zaterdag 8 maart 2014

Need to read: voor ik doodga

Een tijdje geleden las ik een ontzettend mooi boek. Namelijk het boek voor ik doodga van Jenny Downham een Britse schrijfster en ex-actrice. En ik besloot meteen dat ik hier écht een artikel over moest schrijven. Steeds kwam het er niet van maar hier is hij dan eindelijk!
Need to read is een nieuw item op ATOM die zo nu en dan online zal komen. 
De zestienjarige Tessa heeft leukemie en nog maar een korte tijd te leven. En die tijd wilt ze graag goed besteden. Dus maakt ze een lijst van tien dingen die ze absoluut nog wil done voor ze doodgaat. Te beginnen met seks. En ze wilt nog autorijden. En beroemd worden. En verliefd! Maar terwijl Tessa aan haar lijst werkt verergert haar ziekte en komt haar einde dichterbij.
 Zoals je op de achterkant van het boek ook kunt lezen (zie de tekst hierboven) wilt Tessa een aantal dingen per se doen voordat ze dood gaat, ze heeft een lijstje gemaakt van 10 dingen:
1. Ze wilt seks hebben.
2. Ze moet een dag lang overal ja op zeggen.
3. Ze wilt drugs gebruiken.
4. Zoveel mogelijk misdaden plegen.
5. Leren autorijden.
6. Beroemd worden.
7. Haar ouders weer bij elkaar brengen.
8. Verliefd worden.
De laatste twee weet ik echt even niet meer en ik kon ze nergens meer vinden...
Dit is één van de laatste pagina's uit het boek. Het is heel gedetailleerd beschreven. Het boek is echt ontzettend mooi, het is niet zo'n zoetsappig boek waarin alles uiteindelijk goed komt. Maar het is echt een goed boek. Ik ben dan niet verbaasd over het feit dat het boek ook is verfilmd. De verfilming heet now is good. Zelf heb ik hem nog niet gezien maar dat wil ik wel echt gaan doen! Dit is de trailer van de film:


Liefs,
Marielle

Big things often have small beginnings

Geen opmerkingen:

Een reactie posten