zondag 2 maart 2014

Tag: 50 questions that will free your mind 2

In het artikel van vandaag heb ik deel 2 van de 50 questions that will free your mind tag. Vorige week kon je de eerste 25 vragen van de tag lezen, als je dat nog niet hebt gedaan klik dan hier! Ook dit keer zaten er weer heel wat pittige vragen in de tekst die ik allemaal zo eerlijk mogelijk heb beantwoord. Lees snel verder om de laatste 25 vragen te lezen.

26. Zou je liever al je oude herinneringen verliezen of nooit in staat zijn nieuwe te maken?
Ik zou denk ik liever al mijn oude herinneringen verliezen, omdat ik (hoop ik) nog een heel leven voor me heb en daarin van plan ben om heel wat nieuwe herinneringen te maken. 
27. Is het mogelijk de waarheid te weten zonder die eerst te weerleggen?
Ik denk het niet. Ik denk dat je de waarheid alleen kan weten als je het hele verhaal weet. Maar er zijn toch altijd 3 kanten aan een verhaal.. 
28. Is je grootste angst ooit uitgekomen?
Gelukkig nog niet! Mijn grootste angst is om iemand die heel dicht bij mij staat te verliezen en dat is gelukkig nog niet gebeurd, ik hoop dit dan ook heel lang zo te houden!
29. Weet je nog die keer dat je heel erg overstuur was vijf jaar geleden? Maakt het nu echt verschil?
Ja, ik denk dat het in mijn leven heel veel verschil heeft gemaakt. Omdat ik voor mijn gevoel heel erg ben gegroeid. En dat ik doordat ik toen meer dan eens overstuur was (ik was toen bijna 11) nu steeds meer de dingen zie die heel mooi zijn. En ja.. Ik weet niet het maakt gewoon verschil. 
30. Wat is de gelukkigste herinnering uit je kindertijd? Wat maakt die zo speciaal?
Ik denk toen ik met mijn zussen en mijn broertje een keer op een avond naar het zwembad ging. Het was een spontane avond en we hadden het heel erg gezellig gehad. 
31. Wanneer, in het recente verleden, voelde je je het meest gepassioneerd en levendig?
Ik denk tijdens mijn uitvoering van toneel. Omdat ik altijd heel erg energiek word als ik toneel speel en omdat ik er gewoon echt heel erg van geniet.
32. Niet nu, maar wanneer dan?
Tja.. Ik moet bekennen dat ik zelf heel goed ben in dingen uitstellen. En dan vooral omdat ik geen tijd voor dingen maak, terwijl ik dat soms wel moet doen..
33. Als je het nog niet hebt bereikt, wat heb je dan te verliezen?
Pfoe.. Lastig. Heel eerlijk ik heb geen idee..
34. Ben je ooit met iemand samen geweest, niks gezegd en weggelopen met het gevoel dat je het beste gesprek ooit had?
Ja! Meerdere keren.
35. Waarom veroorzaken religies die liefde prediken zoveel oorlogen?
Omdat mensen bang zijn voor dingen die onbekend zijn. En als je uit het ene geloof komt sta je er volledig achter en kan je het misschien niet accepteren hoe anderen erover denken..
36. Is het mogelijk te weten, zonder twijfel, wat goed en fout is?
Ja. Ik denk dat dat in sommige gevallen mogelijk is..

37. Als je een miljoen zou winnen, zou je dan ontslag nemen?
Ik zou wel stoppen met mijn ene bijbaantje, maar ik zou zeker niet stoppen met de ander. Gewoon omdat ik het heel leuk vind om te doen. En omdat ik wel iemand ben die iets te doen moet hebben, omdat ik anders helemaal gek word.
38. Zou je liever minder werk te doen hebben of meer werk wat je leuk vindt om te doen?
Meer werk wat ik leuk vind! Ik vind het niet erg om te werken en als ik het leuk vind om te doen, dan vind ik het niet erg om wat harder te moeten werken.
39. Heb je het gevoel dat je deze dag al honderd keer beleefd hebt?
Nee, ik heb niet genoeg variatie in mijn dagen, maar ik doe niet dagelijks dezelfde dingen. Gelukkig! Want anders zou ik wel gek worden.

40. Wanneer ben je voor het laatst het donker in gelopen met alleen de zachte gloed van een idee waar je hartstochtelijk in geloofde?
Ik bedenk me dagelijks dingen waar ik echt in geloof... 
41. Als je zou weten dat iedereen die je kent morgen dood zou gaan, wie zou je dan vandaag bezoeken?
Mijn vriend! Voor 100% zou ik naar hem toe gaan. Ik word altijd gelukkig van hem en ik kan echt met hem lachen en ik zou met hem knuffelen alsof mijn leven ervan af hangt. Verder zou ik een paar van mijn vriendinnen bezoeken en mijn opa en oma.
42. Zou je bereid zijn tien jaar van je levensverwachting in te leveren om extreem aantrekkelijk of beroemd te worden?
Nee. Ik ben best blij met hoe ik ben op het moment. Ik zie van alles aan mezelf wat me irriteert wat ik lelijk vind of wat dan ook. Maar ik zou voor geen goud een deel van mijn leven veranderen om extreem aantrekkelijk te zijn. En beroemd worden is nog mogelijk dus ook daarvoor zou ik geen 10 jaar inleveren.
43. Wat is het verschil tussen in leven zijn en werkelijk te leven?
Hoeveel je geniet. Als je wel leeft, maar er niet van geniet kan je net zo goed dood zijn.
44. Wat is het moment om te stoppen met twijfelen en risico’s berekenen en te gaan doen waarvan je weet dat het het juiste is?
Als je het zat bent om na te denken.

45. Als we leren van onze fouten, waarom zijn we dan zo bang een fout te maken?
Omdat we denk ik toch een beetje bang zijn voor dingen die je niet onder controle hebt en omdat je niet voor paal wilt staan.. 
46. Wat zou je anders doen als je wist dat niemand een oordeel over je zou hebben?
Meer leven denk ik. En ik zou weer YouTube filmpjes maken denk ik.
47. Wanneer heb je voor het laatst het geluid van je eigen ademhaling opgemerkt?
Toen ik op mijn bed lag en dacht dat ik iets in het huis hoorde terwijl dat niet kon. 
48. Waar hou jij van? Heb je de laatste tijd iets gedaan waarmee je deze liefde openlijk uitte?
Ik hou van bloggen en ik heb geblogd dus ja! Verder hou ik van fotograferen en mijn vriendje en ik houd van de zon. 
49. Herinner jij je over 5 jaar wat je gisteren hebt gedaan? En de dag daarvoor? Of de dag daarvoor?
Nee zeker niet. Ik heb niet extreem bijzondere dingen gedaan dus ik denk niet dat ik dit me zal herinneren over vijf jaar.
50. Er worden nu beslissingen gemaakt. De vraag is: Maak jij die beslissingen zelf of laat je anderen die beslissingen voor je maken?
Ik maak de beslissingen zelf. Je moet zelf de hoofdpersoon zijn in je leven en dat kan alleen door je eigen keuzes te maken hoe moeilijk die ook kunnen zijn..

Liefs,
Marielle

Each day is a gift. Don't send it back unopened.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten