zaterdag 5 juli 2014

Luistertip: Melanie Martinez - Dollhouse

Inmiddels alweer een tijdje geleden moesten we bij Kunst Algemeen een presentatie geven en een videoclip daarbij analyseren. Toen was er een groepje die het nummer Dollhouse van Malanie Martinez liet horen. En ik vond het zo'n vet nummer dat ik besloot een nieuw soort artikel op ATOM te maken. Een artikel waarin ik een wat onbekender lied laat horen en wat achtergrond informatie erbij vertel. Vandaag dus dollhouse.
Als ik zou moeten zeggen waarover ik denk dat het lied gaat zou het het volgende zijn. Iedere familie heeft wel kleine problemen binnen de familie. En als er dan anderen bij zijn gedragen we ons allemaal een beetje leuker dan dat het eigenlijk allemaal is. Niemand is namelijk perfect zelfs als een gezin nog zo leuk lijkt hoeft het niet altijd zo te zijn. Zo is in het lied de broer van Melanie aan de drugs, haar moeder is alcohol verslaafd en haar vader gaat vreemd.
Maar wat ik dus in de reacties las waar het over zou gaan was dat het over beroemdheden gaan. Omdat die zo perfect lijken aan de buitenkant maar heel vaak mentaal gewoon niet helemaal in orde zijn. Zelf denk ik dat Melanie dit lied niet zo heeft bedoeld, omdat je dan een hele kleine groep mensen als niet perfect aanduidt. Terwijl in feite niemand perfect is.

Het allervetste aan dit lied is toch echt de clip. Melanie acteert als een fantastische pop en haar make-up en haar vind ik echt ontzettend mooi gemaakt.

Liefs,
Marielle

Never lose hope, you never know 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten