zaterdag 5 juli 2014

Theorie: wat is mooi?

Ik vind het lastigste woord wat er is mooi. Want wat is dat nou eigenlijk? Wat wil het nou eigenlijk zeggen als je iets mooi vind? En wanneer vind je iets mooi, bedoel je dan niet goed of knap? Wat is het verschil tussen mooi en knap? In het artikel van vandaag ga ik jullie mijn theorie uitleggen. Ik heb er een half jaar over gedaan om mijn theorie over mooi uit te werken. En nog kan ik het niet goed verwoorden. Dus sorry als het onduidelijk op je over komt, maar dit artikel moet ik gewoon online zetten.
Iedereen heeft eigenlijk wel een andere definitie van mooi. Is iemand mooi wanneer iemand aan de binnenkant goed in elkaar zit? Of ligt het bij mooi echt alleen aan de buitenkant. Eigenlijk vind ik iemand mooi als hij het allebei heeft. Maar opzich is mooi best een lastig woord naar mijn idee. Omdat er andere woorden zijn die makkelijker te herkennen zijn zoals lelijk. Als iemand niet knap is, word dat al snel als lelijk omschreven. Of diegene dan ook echt lelijk is is dan natuurlijk wel weer een ander verhaal.
Ik denk dat je knap bent als je mooi bent aan de buitenkant en lief als je mooi ben aan de binnenkant. Laten we een voorbeeld nemen: Zac Efron. Ik vind Zac Efron, knap maar ik zal niet van hem zeggen dat ik hem mooi vind. Maar bij vrouwen daarin tegen zou je denk ik sneller zeggen dat ze mooi zijn dan knap.

Mijn conclusie is dat je mooi bij van alles kunt gebruiken, maar dat doordat mensen bij mooi een ander schoonheidsideaal hebben het niet altijd wil zeggen dat anderen het met je eens zijn.

Wat vind jij mooi?

Liefs,
Marielle

Wherever you are, know 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten