donderdag 3 juli 2014

Moviechallenge juni deel 2

Zoals ik gister al had gezegd komt vandaag deel 2 van de moviechallenge juni online. Ik moet zeggen dat ik best trots ben op mezelf aangezien ik echt heel veel films heb gekeken. In het artikel van vandaag ga ik het onder andere hebben over Sex and the city, abduction en eat pray love.

Confessions of a shopaholic


Een korte samenvatting: Rebecca Bloomwood een meisje uit New York die verslaafd is aan shoppen, heeft schulden gekregen. En dus moet ze op zoek naar een baantje ze droomt van een baantje bij een groot fashion magazine, maar in plaats van daar terecht te komen komt ze bij succesfull saving. Een tijdschrift over het sparen en uitgeven van je geld. En hoe ironisch is het als een meisje die zelf graag haar geld uit geeft gaat werken bij een magazine die tips geeft hoe dat juist niet te doen....
Mijn mening: Ik vind de film confessions of a shopaholic eigenlijk een tegenvaller. Omdat een vriendin van mij zei dat hij heel erg leuk was. Ik vond het zeker wel een leuke film, maar het was het naar mijn idee net niet. Sinds ik heel veel films kijk, word ik een beetje kritischer wat films betreft en deze film was niet een film die in mijn top 50 zou staan. 
Cijfer: 6,0

Girl in progress


Een korte samenvatting: Ansiedad's moeder is alleen maar bezig met zichzelf, haar werk en met een man die getrouwd is. Ansiedad bedenkt een plan om weg te lopen ze is tot alles in staat zelfs om haar maagdelijkheid te verliezen. 
Mijn mening: Ik vind de film leerzaam, omdat je ziet dat niet alles een sprookje is en er ook veel kinderen zijn die echt heel ongelukkig zijn thuis. Maar de film is wel echt voor een leeftijdscatogorie van kinderen tot een jaar of 14. 
Cijfer: 6,0

Sex and the city


Een korte samenvatting: Liefde maakt blind, maar wat als je niet eens in ziet dat je toekomstige man het huwelijk toch niet helemaal ziet zitten. En dan vooral omdat het bij het huwelijk niet meer gaat over de twee geliefden maar over hoe groot de bruiloft is. Wat als hij niet komt opdagen bij het huwelijk? Wat doe je dan... Hoe ga je verder?
Mijn mening: De film is leuk, maar niet extreem speciaal naar mijn idee. Toch is het een leuke film omdat hij gewoon heerlijk vermakelijk is.
Cijfer: 6,5

Eat pray love


Een korte samenvatting: Eat pray love gaat over een vrouw die zichzelf ontdekt. Ze heeft altijd een vriend gehad en heeft nooit tijd aan zichzelf gegeven en daar snakt ze nu naar. Dus ze gaat naar een man gaat om haar toekomst te laten lezen. Hij vertelt haar allemaal goede dingen die nog gaan komen. Ze reist naar Rome en ontmoet daar de meest fantastische mensen, waaronder zichzelf.
Mijn mening: Ik vind deze film erg leuk, ik denk dat het komt doordat de vrouw waar de film om draait de wereld over reist om zichzelf te ontdekken. En het is gewoon echt een prachtige film.
Cijfer: 7,3

The intouchables


Een korte samenvatting: Philip zit in een rolstoel en kan eigenlijk vrijwel niks. Dus hij is op zoek naar een nieuw hulpje, als hij eenmaal de jongen vind die hij zocht. Worden ze dikke maatjes, het is een film met veel humor.
Mijn mening: Bij Frans gingen we the intouchable kijken. Ik had de film vorig jaar al voor een deel gezien, maar ook dit jaar snapte ik er gewoon een deel niet van. Op een gegeven moment gaat de nieuwe verzorger van die oude man dus weg, maar ik snap niet waarom. Verder vind ik het wel een grappige film, maar ik ben er niet extreem enthousiast over.
Cijfer: 6,0

De brief voor de koning


Een korte samenvatting: Een jongen die tot ridder geslagen zou worden hield zich niet aan de regels en deed de deur open voor een man die op sterven lag. Hij gaf hem een brief en hij moest die naar de koning brengen. Maar er zijn allemaal ridders die de brief van hem willen hebben. Dus hij verbrand de brief en leert de woorden uit zijn hoofd.
Mijn mening: De brief voor de koning kijken met een klas waarin de mensen een leeftijd hebben van 14 tot 16 is naar mijn idee niet bepaald een aanrader. Want wat een verschrikkelijke film is het zeg. Er is in de film niet goed geacteerd en je merkt dan ook dat de doelgroep van de film voor kinderen tot een jaar of 12 is. Daarbij ben ik al niet zo van de ridders en dergelijke dus de film kon me sowieso al heel weinig schelen. 
Cijfer: 4

Abduction


Een korte samenvatting: Als je op een site komt met vermiste mensen en ineens zie je jou kinderfoto ertussen staan, staat je wereld plotseling op zijn kop. Zijn ouders blijken niet zijn echte ouders te zijn, maar mensen die hem voorbereiden op de dag dat hij gezocht zou worden door de verkeerde mensen. En op die dag begint het verhaal. Samen met zijn buurmeisje vlucht hij en kan hij niemand meer vertrouwen. 
Mijn mening: De film is eigenlijk niet zo goed, maar de verhaallijn is dat opzich wel. Toch is alles een beetje nep en niet helemaal wat je van een film zou mogen verwachten. Wel is de jonge dame die erin speelt een erg goede actrice. 
Cijfer: 6,7

Bad Neighbours


Een korte samenvatting: Je hebt net een mooi huis gekocht en je woont er samen met je vrouw en dochtertje. En dan is het nog de vraag wie je buren worden. En het word delta psi een studentenvereniging die elke avond een feest geeft en de buurt op zijn kop zet. Teddy doet er alles aan om de buren gek te maken, omdat zij ervoor zorgden dat ze twee strafpunten hadden, waardoor ze geen feesten meer mochten geven. Want dan zou de studentenvereniging ergens anders heen moeten.
Mijn mening: Ik vond de film erg leuk omdat er veel humor in zit. Maar het leukste pluspunt aan de film was toch wel Zac Efron... 
Cijfer: 7,4

Liefs,
Marielle



Whatever life gives you, even if it hurts, be strong.
Strong walls shake, but 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten