donderdag 3 juli 2014

The fault in our stars - John Green

Inmiddels is John Green onder andere bij pubers, maar ook zeker bij volwassenen een erg geliefde schrijver. En nu zijn boek The Fault In Our Stars verfilmd is word de hype #TFIOS alleen maar groter. Het aantal tags met #TFIOS op instagram staat inmiddels al op 2,6 miljoen. En in het artikel van vandaag ga ik het hebben over de film en het fantastische boek. 

Het boek

Zoals vele van jullie waarschijnlijk wel weten gaat het boek The Fault In Our Stars over Hazel Grace Lancaster, ze heeft longkanker en elke dag dat ze leeft is een dag van een wonder. In de praatgroep waar ze van haar moeder verplicht heen moet ontmoet ze Augustus Waters. En knappe jongen die clean is verklaard van zijn botkanker. Hij heeft nu een protese been, maar verder is hij gezond. Augustus en Hazel worden verliefd, maar dan slaat toch het noodlot toe.
Het boek is prachtig geschreven, er zitten allemaal kleine wijsheden in verstopt. Levenslessen die je echt bij blijven. Het leuke vind ik aan het boek is dat er allemaal kleine dingetjes in zitten die het boek gewoon echt heel goed maakt. Ik zal geen spoilers verder geven: lees gewoon het boek. Ik raad hem aan hem gewoon in het Nederlands te lezen, omdat het wel een lastig boek kan zijn met al die diepe gedachtes. 

De film

Bijna iedereen die het boek heeft gelezen wil dolgraag de film zien. En de mensen die de film al hebben gezien zijn over het algemeen laaiend enthousiast. Ik ben super nieuwsgierig naar het moment waarop Hazel en Gus in Amsterdam zijn. En hoe Amsterdam er in de film uit zal zien. 
Ook ben ik super enthousiast over de acteur en actrice die ze hebben gekozen. Beide zijn ze ontzettend knap en ik vind ze gewoon samen super goed acteren (in de trailer). Ik heb in ieder geval heel veel zin om deze film te gaan bekijken. En voor het geval je de trailer niet gezien hebt kun je die hier nog even bekijken:


Liefs,
Marielle
Don't judge people.
You never

Geen opmerkingen:

Een reactie posten