donderdag 10 juli 2014

Places I want to travel to.

Oke oke, ik weet wat mijn lieve vriend gaat denken als ik hem niet benoem voor het bedanken voor het bedenken van dit fantastische artikelidee. Dus bij deze: lieve Sam bedankt. Want op de een of andere manier had ik een enorme writersblock en kon ik toen ik lekker wilde zitten helemaal niks bedenken om over te schrijven. Na een tijdje piekeren heb ik mijn lieve vriend om hulp gevraagd en hij kwam met het idee om een artikel te schrijven over de plaatsen waar ik per se een keer naar toe wil. Dus bij deze een klein overzichtje van een aantal plaatsen die ik graag een keer wil bezoeken.

Londen

 bron
Allereerst Londen in het mooie Verenigd Koninkrijk. Mijn nummer één plaats waar ik echt een keer heen moet. Als iemand vraagt waar ik ooit heen wil kan je er van uit gaan dat ik Londen als een van de eerste plaatsen zal noemen. Gewoon omdat iedereen daar wel een keer heen is geweest. En omdat mijn vriend half-Engels is, is het ook best ernstig dat ik nog nooit ook maar één plaats in Engeland heb bezocht of nou ja dat hij half-Engels is, is gewoon een erg goed excuus om een keer met hem naar Engeland te gaan... Verder wil ik de stad gewoon heel graaf zien. Ik wil weten hoe het daar is, zien waar Oxfordstreet is, hoe het eruit ziet, of het 's nachts echt zo mooi is als op de plaatjes, hoe de mensen zijn, waarom iedereen zo enthousiast is over Londen. IK WIL ER GEWOON NAARTOE. 

Barcelona

 bron
Mijn zus is een tijdje geleden met haar vriend naar Barcelona gegaan en toen was ik super jaloers op al die mooie foto's die ze liet zien. De prachtige kerk die nooit af komt la sagrada familía zou ik echt heel graag eens in het echt willen bekijken. Barcelona is een plaats die ik nog niet zo lang op mijn "travel to" lijstje heb staan. Maar aangezien ik zoveel leuke en goede dingen over de plaats heb gehoord en heel veel mensen zeggen dat je er echt een keer geweest moet zijn, vond ik dat ik er heen moet.

New York

Natuurlijk: New York The city that never sleeps in de Verenigde Staten. Als er iets is waar ik heen wil is het wel Amerika en New York is dan zeker een plaats die ik wil zien. Gewoon omdat daar zoveel series en films zijn opgenomen, je er zoveel over hoort en het zo'n super bekende stad is. Ook wil ik er heen omdat ik New York in de nacht wil zien. Al die lichtjes! Het lijkt me echt fantastisch. Verder wil ik heel graag de plaats waar de Twin Towers stonden bezoeken, omdat ik die gebeurtenis ontzettend indrukwekkend en vooral erg bizar vind, maar ook omdat ik met mijn vriend kreeg op 11 september,  alleen dan wel 12 jaar later. Ook wil ik the Empire State Building zien, het vrijheidsbeeld, Time Square en Broadway. 

Parijs

The city of love: oui oui Paris. Mijn Frans mag dan wel niet zo best zijn, Parijs is een plaats die ik zeker een keer wil bezoeken. Ik heb nog nooit de Eiffeltoren in het echt gezien en ik denk dat ik me daar zo onderhand een beetje voor moet schamen. Want oei oei oei, hoe kun je dat nou gemist hebben? Wat ik verder heel graag zou willen zien in Parijs is de Arc de Triomph, de Notre Dam, het Louvre en de Lock Bridge. En natuurlijk wil ik ook een keer naar Disneyland...

Venetië

En als laatste voor het lijstje van vandaag: Venetië de stad van de romantiek en de gondelbootjes en het water en ooh wat is het mooi! Een plaats waar de huizen en gebouwen gewoon naast en tussen het water liggen. Aangezien Nederland toch ook wel echt een waterland is voel ik me héél héél héél ver weg wel een beetje verbonden met Venetië. Het lijkt me echt heel gaaf om in een bootje tussen de gebouwen door te varen! 
Dit was trouwens wel een hele kleine selectie van plaatsen die ik graag een keer wil bezoeken. Maar om ze nou gelijk allemaal te noemen (en het zijn er nog al wat) vind ik ook een beetje overdreven ;). 
Liefs,
Marielle
Life is like a mirror, we get the best results 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten