donderdag 28 augustus 2014

Back2School: mijn agenda

Zoals zo'n beetje elke scholier had ook ik dit jaar weer een nieuwe agenda nodig. Of nou ja eigenlijk niet helemaal, ik had namelijk een jaaragenda, maar ik vond het wel weer tijd voor een nieuwe. Toen ik samen met Sam in Amsterdam was zagen we deze agenda en toen ik er een beetje doorheen gebladerd had kwam ik tot de conclusie dat dit toch echt wel een hele handige maar ook zeker leuke agenda is. In het artikel van vandaag ga ik mijn agenda nog eens goed laten zien.
Voor elke nieuwe maand zit een planner zoals je hierboven op de foto kunt zien. Deze planner gebruik ik om een duidelijk overzicht te maken met wanneer en waar ik moet werken (ik werk bij de Albert Heijn en een voetbalvereniging hier in de buurt). Ik ben er in ieder geval erg blij mee, ik moet zeggen dat ik wel een beetje getwijfeld heb of ik hem voor mijn werktijden ging gebruiken of voor mijn blog. Omdat het natuurlijk ook heel handig had geweest om een overzicht van alle artikels die online gaan komen in mijn agenda te hebben staan, maar dat vond ik ergens toch te persoonlijk.
Ik heb goed nagedacht over hoe ik mijn agenda wil gaan "inrichten". De blauwe pen gebruik ik voor afspraken en maakhuiswerk, de zwarte pen gebruik ik om mijn werktijden op te schrijven en ik gebruik een rode pen om toetsen, SO's en MO's op te schrijven. Zo heb ik per week een duidelijk overzicht van de dingen die ik moet doen.
 Een ander handig puntje aan mijn agenda zijn de twee verschillende 'touwtjes' die erin zitten. De ene leg ik bij de planner en de ander bij de week waar we op dat moment zijn.
Verder bevat de agenda ruimte voor: een introductie van jezelf • je rooster • je cijferlijst per periode • een verjaardagskalender • een overzicht met dagen dat je vrij bent • naast de planner kleine ruimte voor notities • een lijstje met je favoriete websites • beste vrienden lijstjes • een lijstje met plaatsen waar je naartoe wilt • to do lijstje • een lijstje met boeken die je wil lezen en films die je wil zien • e-mails en adressen van vrienden/bekende • een telefoonketting.
Verder zitten er ook nog twee pagina's met stickers in en loopt de agenda van juli 2014 tot augustus 2015.
Deze agenda heb ik gekocht bij de Bijenkorf en hij kostte €14,95 en ik moet zeggen dat ik al helemaal verliefd op mijn agenda ben. Wat voor agenda heb jij? En wat vind jij zo handig aan je agenda?

Liefs,
Marielle
Whatever it is, pitying yourself will not solve.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten