maandag 25 augustus 2014

Lookbook: back2school

Dit artikel is het begin van mijn back to school reeks. De hele week zal in het teken staan van het feit dat (voor mij) school weer gaat beginnen. En wel gezegd: havo 4, dus daar moet hard aan gewerkt worden. In de reeks zullen onder andere tips, outfits en een what's in my bag online komen. Stay tuned voor meer dus! In het artikel van vandaag heb ik wat simpele outfits uitgezocht op lookbook.nu. Want wat moet je nou eigenlijk aan op zo'n eerste schooldag? 
Zelf draag ik op zo'n eerste schooldag het liefst iets wat er leuk uit ziet, maar wat wel lekker comfi zit. Zoals het meisje hierboven ook aan heeft: gewoon een short, trui en fijne laarsjes. Wat ik ook heel belangrijk vind aan de outfit voor de eerste schooldag is dat je gewoon aantrekt wat jij leuk vind. En niet iets aantrekt omdat het "onopvallend" of "gewoon" is.
Het ligt natuurlijk ook helemaal aan het weer wat je überhaupt aan kan naar school. Als het redelijk bewolkt is kun je er misschien het beste voor kiezen om een lange broek aan te trekken. Want je wilt waarschijnlijk niet de enige zijn met een korte broek, want eerlijk is eerlijk je valt dan meteen erg op. In het geval dat het bewolkt is kun je dus gaan voor zo'n outfit als hierboven. Gewoon een simpele top, redelijk fel maar doordat de broek en schoenen gewoon "normaal" zijn is dat helemaal prima.
De outfit hierboven heb ik vooral uitgekozen door de trui. Ziet hij er niet super fijn uit! Inmiddels heb ik aardig wat truien in mijn kast hangen, maar er kan er altijd nog een bij. Als ik zo'n trui tegen kom neem ik hem zeker mee naar huis! Dit is een trend die ik echt héél erg leuk vind: een korte broek met een trui.
Maar een shirt met een spijkerbroek doet het ook altijd goed. Niet opvallend, maar wel gewoon heel erg leuk. Daarnaast ben ik echt gek op witte shirts het staat altijd net wat leuker naar mijn idee.
Misschien zijn die hakken naar school niet zo'n goed idee op de eerste dag, als je dan een blunder maakt die dag zal iedereen meteen een lompe indruk over je krijgen (daar kun je je echter ook gewoon lekker helemaal niks van aantrekken). Zelf zou ik toch eerder voor een ander paar schoenen gaan.
De kans dat je de perfecte kleur schoenen bij een t-shirt hebt is niet heel erg groot, maar als je het hebt staat het wel echt fantastisch! Een high waisted short met een wat wijdere trui/shirt doet het altijd goed!
Wat voor school echt heel handig is, is een vest of blazer. Als het in school heel erg warm is kan je hem gewoon uittrekken, maar als het tegen valt kan je hem lekker aanhouden. Zwarte broeken zijn trouwens echt een must voor je kleding kast, omdat je het echt overal mee kan combineren!
Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om een jurkje of jumpsuit aan te doen naar school. Zelf voel ik me daar nooit zo heel fijn bij, omdat ik me dan altijd een beetje bloot voel. Maar ik vind het wel echt heel erg leuk staan! En als je gym hebt is het lekker makkelijk met omkleden.
Ik wou dat ik deze outfit in mijn kast had hangen, dan had ik het zeker weten heel vaak aangetrokken. De kleuren passen gewoon zo goed bij elkaar. En ik vind de short ook echt heel erg leuk, anders dan de "normale" broekjes. Maar ook weer niet te.
En als laatst deze outfit. Ook hier zou ik voor naar school andere schoenen aantrekken. Maar verder is het echt de perfecte schooloutfit. Ik vind die blazer ook echt heel erg leuk!

Liefs,
Marielle
If your dreams don't scare you, they aren't big enough.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten