zaterdag 17 januari 2015

Een klein kijkje in mijn verleden. (héél veel foto's)

Toen ik een week geleden de foto's van mijn moeders harde schijf ordende kwam ik een heleboel oude foto's tegen waar ik erg om moest lachen. Ergens vind ik mezelf namelijk heel erg veranderd en ergens lijk ik nog sprekend op die 8 jarige giegel die ik op de foto's zie. Ik vond de foto's zo leuk dat ik besloot dat ik ze graag op mijn blog wou delen! Vandaag zien jullie mij dus vanaf 2005-2014 ongeveer! Veel kijk plezier ♥

Aan de wang van mijn broertje te zien zal er iets van een 'feestdag' geweest zijn toen deze foto genomen werd. Ik denk dat er een EK of WK was, want bij dat soort gelegenheden kregen wij altijd plakplaatjes op ons gezicht. 
Ja jongens, zo zie ik er nog steeds uit als ik jarig ben. Ik rol mijn bed uit en ga naar de woonkamer. Om vervolgens te ontbijten lekker verwend te worden en daarna pas te gaan douchen en aan te kleden. Je kunt aan de foto ook goed zien dat mijn haar lekker wild zit. Toen deze foto werd gemaakt was ik 8 jaar geworden. 
En dit was in de middag! Vlak hiervoor had ik de kaarsjes op mijn taart uit geblazen. Het is toch wel een aardig verschil met in de ochtend. Ik was een blije jarige! 
Ook deze foto is gemaakt in 2006, toen ik dus acht jaar oud was. Ik deed mee aan het vakantiespel, maar viel van een klimrek af tijdens een wedstrijdje. Ik moest naar de EHBO tent gebracht worden en daar was al vrij snel duidelijk dat mijn beide polsen waren gebroken. Het was een ramp met slapen, maar ik was die tijd toch een beetje bijzonder met mijn twee polsen in het gips. Later kreeg ik aan de ene arm paars gips en aan de ander roze.
Ja jongens ik was een heus dam-talent (kuch kuch). Ik deed echter wel altijd mee aan de school damtoernooi en ik zat ook echt op dammen. Ik vond het leuker om daar te dansen en gek te doen dan dat ik echt bezig was met dammen: maar je snapt het idee. Die beer op de foto was trouwens onze mascotte.
Hier kwam ik net uit het water en zoals je misschien wel aan mijn kleren ziet: ik was bezig met het behalen van mijn C-diploma, die ik op deze dag dan ook heb gehaald. Ik kan me nog heel goed herinneren dat we na het zwemmen met kleding aan nog iets moesten doen in onze 'gewone' zwemkleding. Het voelde ineens heel gek om weer in het water te liggen!
Ik gok dat dit met een schoolreisje was, aangezien het meisje naast mij op de foto een lief schoolvriendinnetje was.

Deze foto is gemaakt op een kamp. Dit was niet tijdens schoolkamp, maar tijdens een kamp georganiseerd door een speeltuin. Ik kan me hier niet meer zoveel van herinneren. Alleen dat mijn zus hetzelfde jurkje aan had als mij,. 

Ooh jongens wat vreselijk dat korte haar. Mijn moeder zegt nog steeds 'ooh wat stond dat je toch goed'. Zelfs vroeger vond ik het niet leuk en werd ik gemanipuleerd om de schaar erin te laten zetten. Nu laat ik mijn haar lekker groeien, ik doe het nooit meer zo kort! Op deze foto werd ik 11 jaar. 
En dan de foto die iedereen uit mijn groep 8 klas in zijn jaarboek heeft staan... Ik vind de foto niet eens zo vreselijk. Mijn haar was blond geverfd en ik zal nooit meer vergeten dat ik ontzettend boos was op de kapster (die nog steeds bij ons over de vloer komt). Want ik wou alleen wat blonde plukjes, niet helemaal blond haar! Ik was juist ontzettend blij met mijn eigen bruine lokken. Ook weet ik nog goed dat veel mensen commentaar gaven op mijn haar en het ook niet mooi vonden. En dat is vreselijk om te horen als je het zelf ook niet mooi vind.

Ook deze foto is gemaakt tijdens een kamp. En van dit kamp kan ik me wel wat meer herinneren. Zo was dit het laatste kamp waarbij ik mee ging. Ik heb het hier trouwens wéér heel erg naar mijn zin gehad. Ook was er een jongen die mij verkering vroeg, maar daar zei ik nee tegen. Ook al vond ik hem wel heel erg leuk. Hij zat ten slotte in groep 6 en ik in groep 8. En misschien had het feit dat hij even oud was als mijn broertje er ook was mee te maken.
Dan is er een beetje een gat in de foto's en springen we van 2010 naar 2013, op deze foto lijk ik inmiddels wel weer heel erg. Hier gingen we samen met de familie bowlen en het was een hele gezellige dag.
Ook deze foto is tijdens het bowlen gemaakt. Zoals je ziet kon ik mijn lieve vriend toen al en we hadden ongeveer 4 maanden toen deze foto werd genomen. Ik vind hem leuk, omdat Sam er zo achterlijk op staat en ik wel mijn best deed voor de foto.
En dan deze foto: nog steeds een meisje die overal een kliederboel van weet te maken. Ik herken mezelf zo erg in deze foto en dat is dan ook de rede dat ik hem gewoon moest delen op mijn blog ondanks dat er chocola rond mijn mond zit.

Liefs,
Marielle

Today is the oldest you've ever been. And the youngest you will ever be again.
Volg mij op: YouTube • bloglovin • instagram • twitter

1 opmerking:

  1. Auw, klinkt pijnlijk, 2 gebroken polsen! Leuk om zo een kijkje te nemen in je verleden en je beter te leren kennen!

    BeantwoordenVerwijderen