dinsdag 11 augustus 2015

Waarom het goed is niet alles te krijgen.


Iedereen kent denk ik wel iemand die eigenlijk alles krijgt wat hij of zij ook maar wilt. Of misschien denk je nu wel dat het over jouzelf gaat. Hoe dan ook, er zijn genoeg mensen die alles krijgen wat hun hartje begeerd. Nu is dat natuurlijk totaal geen probleem, maar er zijn ook genoeg mensen die zelf moeten werken om iets te kunnen kopen. Ik denk dat dit voor mensen boven de 25 niet echt een relevant artikel is, maar een heleboel jongeren zullen er best wat mee kunnen denk ik. Er zitten namelijk ook voordelen aan het zelf kopen van je eigen spullen. In dit artikel zal ik vertellen welke voordelen dat naar mijn idee dan zijn.

Zodra je begint met werken voor een baas leer je eigenlijk om te gaan met geld. Het is namelijk een ding om geld uit te kunnen geven, maar het is een tweede om in te zien wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. Zodra je zelf je uitgaven bekostigd gaat het dus eigenlijk om je eigen belang. Stel je wilt een GoPro kopen (YES PLEASE) en een MacBook, dan zul je een keuze moeten maken. Als je het een koopt is er een kans dat je pas weer een grote uitgave kunt doen na een x aantal uur werken.
Zo gaat het eigenlijk met alles, als je iets koopt kost dit een bepaald bedrag waar je weer een x aantal uur voor hebt gewerkt. Persoonlijk vraag ik me dan vaak af of ik het product het waard vind om zolang daarvoor te moeten werken, voordat ik het geld weer terug heb.
Als je dan eindelijk de keuze hebt gemaakt dat je toch nog even doorspaart om een MacBook te kunnen kopen, kun je ook echt trots zijn op jezelf als je eindelijk genoeg geld hebt gespaard. Ik kan niet echt uitleggen hoe het voelt als je iets helemaal van je eigen geld hebt gekocht. Zelf krijg ik geen zakgeld en moet ik dus echt alles wat ik wil kopen zelf verdienen. Dat is natuurlijk best wel zwaar en ik denk dan ook dat het super fijn is als je ouders zakgeld geven en spullen voor je kopen. Maar ik denk dat ik een grote voorsprong heb op mensen die eigenlijk altijd alles krijgen.
Puur omdat ik weet hoeveel werk het is om eindelijk eens een beetje geld te verdienen.

Waarom ik dit artikel schrijf is eigenlijk vooral, omdat ik mezelf soms niet helemaal serieus neem. Dan vergelijk ik mezelf met anderen en denk ik ja maar zei hebben dit en dit en dit. Ik heb dat allemaal niet. Sam haalt me dan weer met beide benen op de grond en maakt me dan duidelijk dat ik alles wat ik heb wel zelf heb gedaan. Dat is dan eigenlijk al een prestatie opzich. Zo dat moest ik even kwijt.

Liefs,
Marielle

Volg mij op social media: Bloglovin • YouTube • Instagram • Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten