maandag 10 februari 2014

Tips: blogdagje

Zo af en toe heb ik zo'n dag dat ik tijd heb om voor de hele week vooruit te werken. Die dagen zijn echt top want op die momenten ben ik extreem productief en krijg ik ook echt daadwerkelijk 5/6 artikels af die dan gepland staan. Zodat ik door de weeks weer door kan werken voor het weekend of soms zelfs voor na het weekend. In het artikel van vandaag ga ik vertellen hoe ik zo'n "blogdag" aanpak. 

 Een tijdje geleden werkte ik met tijden. Bijvoorbeeld:
08:45-09:00 opstaan
09:00-10:00 ontbijten, douchen en aankleden
10:00-10:15 week inplannen.
Maar ik ben er een beetje achterkomen dat dit voor mij gewoon niet werkt. Het was een leuke poging, maar ik kan me niet zo goed aan die tijden houden. Tegenwoordig schrijf ik gewoon op in mijn to-do boekje welke artikels ik allemaal af wil hebben (dit lukt ook nooit..). Dan heb ik een beetje een overzicht en nieuwe ideeën die ineens in me op komen schrijf ik er ook meteen bij.
Zie je dat mooie tekeningetje die naast "bloggin' day" staat... Haha.


 Hierin plan ik mijn week in. Van tevoren schrijf ik op welk artikel wanneer online moet komen. Dit is eigenlijk een weekplanner van de hema. Maar omdat ik hem niet gebruikte besloot ik hem hiervoor te gebruiken. Het is lekker overzichtelijk en als iets veranderd streep ik het gewoon door en schrijf het opnieuw erbij.

 Soms wil ik liever niet meteen in de ochtend mijn laptop erbij pakken, maar word ik liever even rustig wakker. Dan schrijf ik gewoon alvast een artikel uit en typ ik het later over. Dan hoef ik alleen nog maar na te denken over welke foto's ik erbij wil doen. Soms werk ik het artikel die dag nog uit. Maar op andere dagen doe ik het één of twee weken later pas. Het scheelt ook een heleboel als je al artikelen uit hebt geschreven als je een beetje in tijdnood komt.

Wat ik wel heel erg heb tijdens het bloggen (en tijdens het leren ook), is dat ik makkelijk iets ongezonds pak. Skittles als tussendoortje. Heel lekker natuurlijk, maar het is beter om als je trek hebt gewoon iets gezonders te eten! Makkelijker gezegd dan gedaan... Mijn broodjes zien er trouwens wel erg lekker uit op die foto! Maar ik ga straks avondeten... ;)

Liefs,
Marielle

Start each day, like it's your birthday! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten