vrijdag 4 juli 2014

Fotoverslag: dans/toneelvoorstelling

Alle bloggers onder ons zullen het onderhand wel kennen: ploggen. En ja, ook ik doe zo af en toe wel eens iets plog-waardigs. Aangezien ik komende week mijn laatste toetsdag heb, zal daarover ook een fotodagje-artikel over online komen. Maar in het artikel van vandaag neem ik jullie mee terug naar 28 juni, de dag waarop ik samen met 7 anderen een gastoptreden gaf bij de plaatselijke jazzgroep. En ik moet zeggen dat het een mooi dagje was.


Mijn zus en ik dachten dat we zwaar te laat gingen komen omdat we negen uur zouden verzamelen bij het theater en we gingen pas kwart voor negen weg. Maar toen we daar aankwamen was er nog helemaal niemand van onze vereniging. Ze waren allemaal 25 minuten te laat! Waren wij toch mooi op tijd toen wij er 2 voor 9 keurig stonden. 
Toen we eenmaal binnen waren met alle spullen gingen we de kleding passen en de attributen verdelen. Ik kreeg mijn brief voor de stiefzussen (ik en mijn echte zus speelde stiefzusjes van assepoester), we kregen een uitnodiging voor het bal. Maar ik vond hem zo mooi gemaakt, dus ik moest het even op de foto zetten :).
Verder hebben we de kleren gepast. Ik moest me 4 keer verkleden, eerst was ik Grietje (uit Hans & Grietje) . Daarvoor had ik een nachtjapon aan met bloemetjes echt super lelijk maar daar gaat het niet om. Daarna was ik een goede fee (doornroosje), daarvoor had ik de jurk aan die je hierboven op de foto ziet. Echt een prinsessenjurk gewoon. Toen moest ik voor zo'n minuut een leerling kok spelen (doornroosje, na honderd jaar slapen in het paleis), dus had ik een kokspak aan zonder koksmuts. En als laatste was ik de stiefzus (assepoester), ook daarvoor had ik een super mooie prinsessenjurk aan.
En het was weer tijd om te wachten, hier moest ik wachten om in de make-up te gaan. En de hoed die ik hier op heb hoorde bij de outfit van de goede fee.
Achter het podium zit een kleine ruimte waar bij voorstellingen soms spullen staan die dan snel het podium op kunnen. Daarvoor hangt een super groot wit doek, wat echt super gaaf eruit ziet als de dansers aan het dansen zijn en er lichten overheen gaan. Het ziet er prachtig uit met die schaduwen ik heb echt ontzettend genoten daar achter dat doek, want daar was de plek waar wij ons omkleden.
In de pauze tussen de eerste voorstelling en de tweede voorstelling hebben we deze foto genomen. Ik vind het eigenlijk wel een leuke foto ondanks dat hij een beetje bewogen is. Het was gewoon erg gezellig om een dagje ergens anders mee bezig te zijn dan met school..
En tijdens het wachten heb ik alvast wat beginnetjes gemaakt met een aantal artikels, zoals deze. En ik moet zeggen dat het echt een heleboel scheelde, want ik doe echt mijn best om twee artikels per dag te plaatsen en als ik dan geen tijd heb om het artikel te schrijven lukt dat natuurlijk niet echt. Dus ik vind evernote echt een hele fijne methode om alvast wat voor mijn blog te kunnen doen als ik niet thuis ben!
Echt super schattig, uiteindelijk waren er een paar kindjes namelijk super bang voor deze wolf uit roodkapje. Iets wat ik me goed kan voorstellen want ook in de lichtval op de foto moet ik bekennen dat hij er best eng uit ziet!

Ik lag uiteindelijk om 2 voor 12 op bed en toen ik eenmaal lag was ik ook zo vertrokken. Het was een leuke dag, maar wel heel erg vermoeiend. Vooral omdat we heel veel moesten wachten voordat we weer wat konden gaan doen. Maar als ze volgens jaar vragen om weer te helpen zal ik zeker ja zeggen.

Liefs,
Marielle
The best thing about the worst time in your life, 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten