woensdag 2 juli 2014

Moviechallenge juni deel 1

Aangezien ik de afgelopen maand heel erg mijn best heb gedaan om veel films te kijken besloot ik dat ik de moviechallenge van juni te verspreiden over 2 artikels zodat het niet teveel zou worden. Vandaag ga ik vanaf de film love & other drugs tot the bounty hunter bespreken. Morgen om 3 uur zullen de films confessions of a shopaholic tot bad neigbours besproken worden.

Love & other drugs


Een korte samenvatting: Wat als je iemand ontmoet die iedere vrouw die hij ook maar ziet versierd. En wat als je verliefd wordt op die man en die man jou ook leuk lijkt te vinden, maar jij een ziekte hebt en hij niet weet of hij daar mee kan omgaan. Is de liefde dan de pijn waard? 
Mijn mening: Ik vind de film love & other drugs echt heel erg inspirerend. Gewoon omdat Anne Hathaway super creatief is in de film en omdat er allemaal kleine herkenningspuntjes zijn waar van je denkt oh ja zo kan het ook.
Cijfer: 7,2


Safe haven

Over de film safe haven heb ik op mijn blog een hele filmreview geschreven, omdat ik de film écht heel erg mooi vond. Je kunt hier klikken om naar dat artikel te gaan. 


Easy A


Een korte samenvatting: Stel je voor: je zegt tegen je beste vriendin dat je ontmaagd bent terwijl dat niet zo is. En terwijl je dat zegt zijn er twee meisjes in de toiletten die dat horen. En voor je het weet ben je de slet van de school en dat terwijl je helemaal niet bent ontmaagd. Wat doe je? Precies. Je gedraagt je gewoon als een slet. 
Mijn mening: De film easy A is leuk en vermakelijk, maar wel een beetje standaard. Toch vind ik het wel een aanrader, omdat de film gewoon heel grappig is.
Cijfer: 6,5


Alles is familie


Een korte samenvatting: Je ouders zijn bijna 40 jaar getrouwd, maar besluiten net voor het grote feestje om uit elkaar te gaan. Dan valt alles uit elkaar en blijkt ook nog eens dat je zaad niet sterk is en je geen kinderen kan krijgen. Je wilt dat je broer je vrouw zwanger maakt, maar je vrouw heeft iemand anders op het oog. En dan is ook nog eens je oudste zus overleden en je zwager is al 3 jaar alleen voor de kinderen aan het zorgen... Wat nu?
Mijn mening: Alles is familie is een vermakelijke film, maar wel weer een beetje hetzelfde naar mijn idee als mannenharten.
Cijfer: 6,0


People like us


Een korte samenvatting: Sam's vader overlijd en hij laat een groot geld bedrag achter. Niet aan hem maar aan Frankie, wat blijkbaar zijn zus is. Sam zoekt haar op en wordt met haar bevriend, zonder dat zij weet dat hij haar broer is. Ook heeft Frankie een zoon, die de gekste dingen uit haalt op school en zelf is ze alcoholist. 
Mijn mening: People like us is een mooie film, maar ik zou hem niet per se aanraden om te kijken. Omdat het wel een voorspelbare film is en de verhaallijn niet heel goed is. 
Cijfer: 6,2


The tourist


Een korte samenvatting: Een Amerikaanse toerist genaamd Frank weet niet wat hem overkomt als hij de prachtige Elise in een trein ontmoet. Hij ontmoet haar en word stapelverliefd op haar. Ze neemt hem mee naar een hotel waar ze overnachten als de volgende ochtend Elise ineens weer weg is. 
Mijn mening: The tourist is een leuke film wat zeker een goed verhaal heeft. Ook is het einde leuk omdat er toch wel een onverwachte twist in zit (of het ligt aan mij dat ik dat soort dingen niet zo makkelijk in zie). 
Cijfer: 7,0


The bounty hunter


Een korte samenvatting: Nicole was gearresteerd en moet nu nog een boete betalen en naar de rechtbank. Haar ex-man Milo moet ervoor zorgen dat zij naar het politiebureau word gebracht. En niet vind hij leuker dan dat hij dat mag doen. 
Mijn mening: De film vond ik erg goed, mede ook doordat de acteurs die erin spelen gewoon erg goed zijn. En omdat ik heel erg van dit soort films houd.
Cijfer: 7,7

Liefs,
Marielle



Don't be afraid to fail.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten