woensdag 2 juli 2014

shoplog 010: hema & boekenvoordeel

Soms heb je gewoon écht iets nodig en tja dan moet je naar de winkels. Maar wat nou als een vrouw je kortingsbonnetjes in je hand duwt net nadat je al wat in die winkel heb gekocht. Ga je dan terug naar binnen om toch nog dat ene leuke notitieboekje van €2,50 met 20% korting te kopen? Ja... En dan kom je thuis en heb je ineens 10 kleine aankoopjes gedaan die ervoor zorgen dat je zo'n 30 euro armer bent.


 Ik ging naar dorp om te kijken voor wat leuke stickers, stempels of andere leuke versierseltjes voor mijn plakboek. Maar toen liep ik langs een rek met mobielhoesjes en ik zag twee hoesjes die afgeprijsd, een beetje vreemd en voor de Samsung Galaxy S3 waren. Aangezien ik hoesjes echt heel leuk vind voor je mobiel was ik al een tijdje aan het rondkijken, maar nergens kon ik een niet zo standaard hoesje vinden. En toen kwam deze uil... En ik moet bekennen ik zie echt wel in hoe lelijk hij is. Maar het verhaal erachter is wel weer een soort van leuk. Ik heb denk ik een kwartier door de winkel gelopen met deze uil in mijn handen. Want hij was afgeprijsd van €11,95 naar €7,-. En eigenlijk vond ik dat echt teveel geld voor zo'n lelijk hoesje, maar goed ik mezelf overtuigd dus ik liep ermee naar de kassa. Sta ik daar zegt ze "Drie euro alsjeblieft." Het ging hier trouwens om de V&D.
 Verder zag ik bij de V&D super leuke stickers die ik daar al eens eerder had gespot. Maar het waren zes 3D-stickers (echt super leuke!) voor €3,25. Nou dat ik een lelijk hoesje koop voor drie euro is nog tot daar aan toe, maar om dan een stickervelletje voor €3,25 ging me toch wel wat te ver. Dus ik naar de Hema, omdat ik wist dat ze daar washi tape verkopen. En ik wou toch echt wat leuks hebben voor mijn plakboek. Dus ik besloot de twee leukste rolletjes uit te kiezen en die te kopen. Deze rollen kosten €2,95 per stuk en er zitten 6 tapjes in één rol.
 Toen zag ik aan de andere kant van het rek deze super leuke stempeltjes liggen. En toen kwam er het moment dat je een keuze zou horen te maken dat je de leukste moest kiezen. En die met die plaatjes is gewoon super schattig, maar die stempeltjes met letters zijn gewoon heel praktisch. Dus ik dacht ach ik ben toch al lekker bezig vandaag ik neem ze wel allebei. Deze stempels kosten €2,50 per pakje en zijn ook bij de Hema te koop.
Nou toen kwam dus het moment dat ik de Hema uit was geweest om vervolgens even naar een andere winkel te gaan (hier na dit verhaal meer over). En daarna was ik onderweg naar huis, waarvoor ik weer langs de Hema moest. En dit keer, kreeg ik van de vrouw die voor de Hema stond terwijl ik er langs liep een stickervelletje met kortingsstickers. Ja HALLO waarom kreeg ik die net niet dacht ik, maar goed. Toch nog even naar binnen, Nederlander dat ik er ben. Want ik had deze stempeltjes gezien en ik dacht acht waarom ook niet. Dus ik de 20% korting sticker erop geplakt en toen betaalde ik in plaats van €2,50 nog maar €2,-.
 Zoals ik dus al zei, ik was de Hema uitgelopen om vervolgens even naar de boekenvoordeel gegaan om te kijken of ze de film The Last Song nog hadden, die hadden ze niet helaas. Maar wat ze wel hadden was de film Ted en aangezien ik super veel leuke dingen over die film heb gehoord dacht ik laat ik die dan maar nemen! Verder zag ik de film love and honor en ik besloot die ook nog mee te nemen. Beide films waren €4,99.
Als laatste kocht ik twee notitieboekjes bij de Hema. De linkse omdat ik het echt een super leuk boekje vond en de rechter vooral omdat ik kortingstickers had gekregen en ik vond dat ik die wel uit mocht geven. Allebei de boekjes kosten €2,50, maar voor de rechter heb ik dus maar twee euro betaald.

Liefs,
Marielle
The grass isn't always greener on the other side.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten