maandag 7 juli 2014

Soldaat van Oranje de musical

Op 2 juni ben ik samen met een deel van mijn school naar de 1250ste editie van Soldaat van Oranje de musical geweest. De musical speelt al sinds oktober 2010 in Nederland en aangezien het echt een aanrader is ga ik jullie in het artikel van vandaag vertellen waarom het écht heel erg zonde zou zijn om deze musical te missen. Hij is nu tot maart 2015 verlengt, nog genoeg kans om hem te gaan zien dus!
 Alle foto's die je ziet van de musical zelf komen van www.soldaatvanoranje.nl. Soldaat van Oranje gaat over Erik Hazelhoff Roelfzema die samen met zijn beste vrienden naar een universiteit in Leiden gaat. Genaamd Nirvana, als zij hun afstudeergala hebben, komt Koningin Wilhelmina op de radio die aankondigd dat de oorlog is uitgebroken in Nederland. Na 5 dagen hebben de Duitsers Nederland door het bombardement op Rotterdam verslagen. In de musical zie je het verhaal van 5 vrienden die ieder hun eigen weg leiden. Kiezen ze voor het verzet, negeren ze de oorlog of gaan ze met Hitler mee.
 Het is een prachtig verhaal en er worden ontzettend veel mooie liedjes in gezongen. Al deze nummers zijn terug te vinden, maar ik zou het aanraden om ze niet op te zoeken voor je de musical ziet. Gewoon omdat het toch wel een groot deel van het verhaal verklapt. Als je wel heel nieuwsgierig bent zou ik het nummer "wolk in de verte" Dit is echt by far mijn favoriete nummer uit de musical, ook al zijn er echt héél veel goede nummers in de musical.
Ik vind zelf dat de musical gewoon een ontzettende aanrader is. En daar heb ik aardig wat redenen voor:

  • Het decor is écht prachtig en enorm uitgebreid. 
  • Alles is heel realistisch.
  • De muziek is erg mooi. Het orkest is erg goed, maar ook de tekst inhoud is heel mooi. 
  • De acteurs zijn fantastisch mede dankzij hun en door het decor word je echt in het verhaal getrokken en is het echt een top geheel. 
  • Het is je geld méér dan waard.
  • De draaischijf waar je op zit bied een ontzettend leuke ervaring.
  • Ook de beelden die je ziet en krantenberichten zorgen ervoor dat je echt meeleeft met alles wat er gebeurd.
Zelf ben ik écht van plan om er nog een keer heen te gaan. Gewoon omdat het een prachtige musical is en omdat het een leuke ervaring was die ik echt heel graag nog een keer wil beleven! Ben jij al eens naar Soldaat van Oranje geweest? 


Liefs,
Marielle
Just because you miss someone, doesn't mean you need them back in your life.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten