zondag 17 augustus 2014

Één nachtje kamperen

Inmiddels alweer 11 dagen geleden ging ik samen met twee goede vriendinnen van mij een nachtje kamperen. Iris stiefvader stond op een camping vlakbij het Henschotermeer en daar mochten wij een nachtje komen logeren. We hebben veel gelachen en redelijk wat beleefd. Het was in ieder geval leuk genoeg om er een uitgebreid artikel aan te wijden! 

 Het eerste wat voor zo'n nacht moet gebeuren is natuurlijk de tentjes opzetten. Deze tenten gingen echt heel erg makkelijk omdat het gewoon zo'n opgooi tentje is. Het enige wat je nog moet doen is ze vastzetten met haringen. We hadden er zoals je ziet een zeiltje onder gelegd, maar het was veel te dun dus eigenlijk hadden we er helemaal niks aan.
 Hier zijn Iris en ik de luchtbedden aan het oppompen met zo'n voetpomp. We deden samen met één pomp dus je zult je wel kunnen voorstellen dat dat natuurlijk helemaal niks werd. Ook hebben we nog eens de meest lelijke foto ooit weten te creëren, wat een prestaties.
 Bij de receptie lagen van die programmaboekjes, dus we hadden die meegenomen en zijn ze daarna op ons best in gaan kleuren. Ik moet bekennen dat het prima vermaak was en dat we er echt heel erg mee hebben gelachen.
 Dit is het resultaat van mijn programmaboekje. Ik moet zeggen dat ik nog best trots ben op het resultaat want alle poppetjes hebben keurig een naam gekregen en er is een lucht en gras.
 Oooh en wat was ik jaloers op deze mensen! Ze hadden gewoon een volkswagenbusje en daaraan hun tent! Dat is toch fantastisch. Ik durfde geen foto te maken van de voorkant want dat vond ik een beetje vreemd, maar achteraf heb ik daar wel een beetje spijt van. Ik hoop ook echt ooit zo'n wagentje te hebben!
 Verder hebben we ons veel vermaakt met spelletjes spelen. Hier waren we aan het liegen. Voor het geval je het spel niet kent heb ik hier de uitleg even opgeschreven:
Alle spelers krijgen 7 kaarten. De standaard volgorde van kaarten opleggen is: A 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Boer Vrouw Koning. Je mag maar één getal opleggen per beurt, je mag wel twee kaarten opleggen van dat getal. De bedoeling van het spel is dat je als eerste uit bent. Je mag alle kaarten opleggen die je maar wilt. Dus stel je bent bij 5 (dat is de kaart die in principe opgelegd moet worden) maar die heb je niet: dan kun je ervoor kiezen om een kaart te kopen. Maar je kunt er ook voor kiezen om te liegen. Dan leg je dus bijvoorbeeld een 6 en een 4 op en zeg je "twee vijven". Als niemand de kaarten omdraait (want je legt ze op zijn kop neer), dan kom je met het liegen weg. Maar als iemand wel de kaarten omdraait dan moet jij je kaarten die je hebt opgelegd weer pakken EN 2 nieuwe kaarten kopen. Stel je legde wel echt een vijf op maar iemand draait de kaart om omdat hij denkt dat je liegt dan moet de ander twee kaarten kopen.  
Het is echt een leuk spel om een keer te spelen, dus als je een broer/zus hebt waar je een spelletje mee wilt doen, maar geen zin hebt om weer "gewoon" te pesten dan is dit misschien wat.
 Natuurlijk moest ik ook even een selfie maken met het camping gras. Ik moet bekennen dat het niet de beste foto is die ik ooit van mezelf heb gemaakt maar ik moest hem toch echt even delen!
 Daarna zijn we naar het Henschotermeer gaan lopen en vlak voor we daar waren heb ik samen met Iris deze prachtige selfie nog even gemaakt.
 Daarna maakte ik deze foto en ik moet zeggen dat ik hem écht heel erg mooi vind geworden. Het enige wat ik hier nog mis is de mooie lichtinval van de zon, maar helaas scheen de zon niet. Dus op dat moment had hij niet beter kunnen worden. Ik krijg echt zo'n tropisch gevoel van de foto!
 Het meer is echt prachtig. Ik sta er echt versteld van dat we zulke mooie dingen in Nederland hebben. Het zand voelt echt super zacht en is echt heel licht van kleur. En dan dat eiland in het midden met die bomen erop echt heel erg leuk! Ik werd er meteen helemaal vrolijk van.
 Wat wel een beetje jammer is, is dat het water echt heel erg ondiep is. Het is opzich logisch dat je er niet mag duiken, maar toch heeft het wat minder van een meer weg, puur omdat je er niet echt in kan springen.
 Wat wel weer héél erg leuk is, is dat ze een soort piratenschip hebben. Iris en ik hebben al een hele lange tijd een piratending. We hebben elkaar namelijk piraat verklaard en sinds die tijd is alles wat ook maar enigszins met piraten te maken heeft helemaal geweldig voor ons.
 Je kunt je dus waarschijnlijk ook wel voorstellen dat wij per se een foto wouden met zijn tweeën in de uitkijktoren van het schip. En ik vind de foto dan ook echt fantastisch geworden. We hebben er echt ontzettend hard om gelachen,
 Toen het ging regenen hebben we ons in het piratenruim verscholen en hebben we een selfie shoot gehouden. Ik vond de achtergrond zo leuk! Helaas zijn de foto's allemaal stom geworden.
 Daarna gingen we het spel van Paul de Leeuw genaamd "onvoorstelbaar" spelen. Het is echt een leuk spel, het lijkt alleen wel een beetje op party en co. Je hebt namelijk verschillende categorieën (blind tekenen, raden wat/wie je nadoet, verboden woord achtig  iets etc.) maar het is wel een erg leuk spel! Vooral de bitterballen en bamischijven die je moet verdienen zijn erg leuk.
 De volgende ochtend zag onze tent er zo uit. Echt ernstig. Na één nachtje en dan zo'n bende! We hebben de tweede dag niet heel veel bijzondere dingen gedaan. We zijn naar het meer geweest en hebben daar een prachtig zand fort gemaakt en hebben een soort van gezwommen. Daarna ging het keihard regenen en zijn we naar de snackbar gegaan. Daar hebben we een broodje kroket gegeten en liedjes gezongen (zoals ik ken een liedje dat de mensen irriteert en liedjes van kinderen voor kinderen). We hebben ons prima vermaakt en ik heb echt twee erg leuke dagen gehad.
Deze foto maakten we net voordat we weg gingen. Moet je zien hoe erg mijn haar krult! Iris had zo'n haarband in haar haar (daar betaalde ze 5 euro voor) en dat vond ik een beetje apart. Waarom zou je voor zo'n ding zoveel geld uit geven. Toen heb ik haar dus een beetje belachelijk gemaakt. En toen kreeg ik een keukenpapier band van haar. Ik heb hem de hele reis naar huis om mijn hoofd gehad en ik ben er zelfs mee in een supermarkt geweest!  
Liefs,
Marielle
When writing the story of your life, don't let someone else hold the pencil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten