zaterdag 2 augustus 2014

Moviechallenge juli

Inmiddels is het alweer Augustus en is het tijd voor de moviechallenge van juli. Nog 5 maanden en dan moet ik alle 100 films hebben gezien, anders heb ik de moviechallenge niet gehaald. En als ik hem niet heb gehaald betekent dat dat ik hem als ik doel 10 van mijn Day Zero Project wil halen, ik de moviechallenge in 2015 nog een keer moet doen. En aangezien ik hem gewoon wil halen, moet ik dus gewoon even door kijken de komende maanden.

Made of honor

Beschikbaar op Netflix.
Een korte samenvatting: Hannah ontmoet op een dag "de ware" Colin. Maar haar oude bedpartner stond juist op het punt om haar te bekennen dat hij van haar houd. Maar dan besluiten Hannah en Colin binnen twee weken te trouwen. Tom moet haast maken om zijn geliefde voor zich te winnen voor ze getrouwd is..
Wat ik ervan vind: Zelf hou ik wel van dit soort films. Maar het is wel erg voorspelbaar hoe het af gaat lopen en lekker typisch. 
Cijfer: 6,0

Love and honor

Over deze film heb ik een filmreview geschreven. Klik hier om daar naar toe te gaan.
Cijfer: 7,0

Dawn of the dead

Beschikbaar op Netflix.
Een korte samenvatting: Ana ligt samen met haar man op bed, als hun dochter op ze af komt lopen. Ze heeft bloed op haar nachtjapon en echt menselijk is ze ook niet meer. Haar man loopt op haar af om te kijken wat er aan de hand is, maar dan word hij gebeten en veranderd in een zombie. Het is een grote chaos in haar buurt dus ze besluit te ontsnappen. Maar dan blijkt dat het hele land op zijn kop staat. Onderweg ontmoet ze vier andere nog "normale" mensen, waarmee ze naar het winkelcentrum gaat. Daar is het veilig en weten ze een tijdje te schuilen. Maar voor hoe lang... 
Wat ik er van vind: Ik vind zombiefilms helemaal niks. Het is allemaal een beetje apart en het komt bij alle films die ik tot nu toe heb gezien op hetzelfde neer. De vraag is alleen of er een tegenmiddel gevonden word ja of nee. Het is dat ik hem met mijn vriend heb gekeken en het dan allemaal ineens een stuk leuker is. Maar in mijn eentje had ik deze film nooit aangezet.
Cijfer: 6,0

Ted


Een korte samenvatting: John wenst dat zijn teddybeer écht met hem zou kunnen praten. En dat is wel even schrikken als hij het de volgende dag nog doet ook. Ted en John maken samen een heleboel mee, ze drinken en blowen samen. En dan krijgt John een vriendin Lori, ze hebben inmiddels 4 jaar en Lori vind het tijd dat Ted verhuisd. Dus Ted vertrekt, maar dan begint de "ellende" pas echt. 
Wat ik er van vind: Ted is een grappige film en zeker een aanrader om een keer te zien. Ik moest heel hard lachen, maar naast het feit dat hij leuk is is de film ook echt heel erg goed in elkaar gezet. En is de verhaallijn gewoon erg leuk.
Cijfer: 8,2

Alle tijd

Beschikbaar op Netflix.

Een korte samenvatting: Maarten heeft al een hele lange tijd voor zijn zusje Molly gezorgd. Maar dan besluit Molly samen te gaan wonen met haar vriend Teun. Als ze er achter komt dat Teun vreemd gaat zoekt ze steun bij de dierenarts van de hond van Maarten. Maar als ze terminaal ziek wordt en zwanger is weet ze niet bij wie het kind hoort en wie voor Finn moet gaan zorgen.
Wat ik er van vind: Je hoort altijd veel gezeik over Nederlandse films, maar deze film is echt heel erg goed. Hij heeft een mooi verhaal, niet enorm voorspelbaar. En erg vermakelijk. 
Cijfer: 7,7

The princess and the frog

Beschikbaar op Netflix.
Een korte samenvatting: De film de prinses en de kikker gaat over een 19-jarige "prinses" genaamd Tiana. Ze heeft de grote droom van haar inmiddels overleden vader overgenomen: het hebben van een jazzrestaurant. Ze werkt hard en doet er alles aan om die droom waar te kunnen maken, maar dan ontmoet ze een kikker die beweert een prins te zijn. Hij dwingt haar om hem te kussen, maar als ze dat doet word ze zelf ook een kikker.. En dan begint het verhaal pas echt. 
Wat ik er van vind: Ik ben gek op disneyfilms en ik kan dit zonder me te schamen zeggen, omdat zelfs mijn moeder nog gek is op disneyfilms. En ik moet zeggen dat de prinses en de kikker een goede film was. Dat omdat het verhaal gewoon heel leuk is, lekker romantisch en omdat hij toch niet helemaal voorspelbaar was.
Cijfer: 6,8

Toy story 3

Beschikbaar op Netflix.
Een korte samenvatting: Nu Andy op het punt staat om te gaan studeren moet hij van zijn moeder een keuze maken wat hij met zijn speelgoed doet. Het was de bedoeling dat ze naar de zolder gingen, maar dat gaat verkeerd en ze eindigen bijna bij het vuilnis.
Wat ik er van vind: Toy story 3 is naar mijn mening gewoon weer een hele goede film. Ook al is de film vooral gericht op kinderen, het is toch geschikt voor alle leeftijden. En dat maakt het een hele goede film.
Cijfer: 6,8

Up

Beschikbaar op Netflix.
Een korte samenvatting: Up gaat over een man genaamd Carl, die de droom heeft om een wereldreis te maken. Hij ontmoet een vrouw genaamd Ellie die dat ook heel erg graag wilt. Maar Ellie komt te overlijden en de wereldreis is nog niet gemaakt. Carl moet zijn huis uit om naar een verzorgingstehuis te moeten. Maar dit weigert hij, dus bedenkt hij een plan.
Wat ik er van vind: Ik moet bekennen dat ik up een beetje tegen vond vallen. Nou moet ik zeggen dat ik niet echt van te voren wist waar het verhaal over ging. Maar aangezien heel veel mensen er enthousiast over waren had ik wel wat meer verwacht. Ik denk dat dit soort verhaallijnen mij gewoon niet zo liggen ofzo..
Cijfer: 6,5

Brave

Beschikbaar op Netflix.
Een korte samenvatting: Prinses Merida is opgegroeid met pijl en boog en is een stoere meid. Als ze dan tot het punt komt om met één van de prinsen te trouwen weigert ze. En dit leidt tot een groot avontuur, Merida wenst dat haar moeder haar gelijk geeft. Als ze bij een heks komt wilt ze dan ook dat ze ervoor zorgt dat haar moeder veranderd. En dat gebeurd ook zeker: haar moeder wordt een beer.. En hoe ze dat nou weer ongedaan maakt is nog een hele klus.
Wat ik er van vind: Ergens vind ik deze film een beetje een tegenvaller. Het verhaal vond ik nou niet fantastisch, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik gewoon niks heb met een paar 100 jaar geleden. Ik vind films/boeken die zich in die tijd afspelen eigenlijk automatisch al niet interessant.
Cijfer: 6,5

9

Beschikbaar op Netflix.

Een korte samenvatting: 9 Gaat voornamelijk over lappenpop 9, die nog 8 andere lappenpoppen ontdekt. De wereld is uitgestorven en de hele mensheid is verdwenen. Het enige wat er nog is, zijn machines die alles vernietigen wat op hun pad komt. Er is een manier om de machines te stoppen, maar daar moeten wel opofferingen voor worden gedaan.
Wat ik er van vind: Deze film vind ik achteraf véél leuker dan ik had verwacht. De film is zo mooi in elkaar gezet en als je er bij stil gaat staan denk je: hoe bedenk je zoiets? Het verhaal is ontzettend goed in elkaar gezegd en eigenlijk slaat het helemaal nergens op. Toch zou ik zeker aanraden om deze film te kijken! 
Cijfer: 7,0
Liefs,
Marielle
Sometimes you just need to be your own hero.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten