dinsdag 28 oktober 2014

Fotoverslag Turkije 2014

Over mijn vakantie in Turkije zullen jullie nog veel te horen krijgen, gister konden jullie het verslag over het vliegen lezen en vandaag dus dit fotoverslagje en ergens in de komende week zal er een video online komen over Turkije. Dat laatste is iets waar ik heel veel zin in heb, het bewerken van het filmpje is iets waar ik veel tijd in wil gaan steken. Ik ga mijn best doen om het uiterste uit de beelden te gaan halen, dus voorlopig zal het filmpje nog niet online komen. Maar ik zal mijn best doen. Verder zal ik het tussen de artikels door denk ik nog een heleboel over mijn eerste vakantie in het buitenland hebben.
De reis begon op Schiphol. Om 14:10 vertrok ons vliegtuig richting het warme Turkije. Eenmaal in de lucht was ik letterlijk en figuurlijk in de wolken. Ik heb echt heel erg genoten van het uitzicht. Klik hier om het artikel te lezen over wat ik van het vliegen vond. 
 Dit is hoe ons hotel eruit zag, het is een héél groot en naar mijn idee een mooi gebouw. Voor het hotel lag zoals je ziet een groot zwembad waarin baantjes getrokken konden worden. In dit zwembad lagen meestal maar een stuk of 3/4 mensen. Ik denk dat dit vooral komt doordat we in de herfstvakantie zijn gegaan, waarschijnlijk zit dit hotel helemaal vol in de zomer.
Dit was het andere "zwem" gedeelte. Rondom de glijbanen had je ook nog een zogenaamde lazy river. Waarin je heerlijk dreef als je op een band of luchtbed lag. Over die lazy river lagen allemaal bruggetjes, wat ik er echt heel erg leuk uit vond zien en het is natuurlijk ook gewoon praktisch.
Dit was hoe ik het hotel voor het eerst zag: in het donker en met lichtjes. Ik heb er heel erg van genoten, want ik vind het er echt prachtig uitzien. Toen ik deze foto maakte kwam er elke keer een andere keer op het hotel, maar het was elke dag wisselend. 
Als ontbijt nam ik de eerste dagen wafels en kleine pannenkoekjes met chocoladesaus, maar de andere helft van de vakantie ben ik overgegaan op het Turkse brood. Wat ook echt heerlijk is!
In de tuin bij het hotel stonden deze prachtige bloemen, daar moest natuurlijk een foto van worden gemaakt!

De komende 5 foto's zijn gemaakt door Sam. 
Maandag gingen we via corendon op een excursie. Met deze excursie zijn we eerst naar een juwelier geweest, iets wat ik zelf niet heel erg intressant vond. Daarna gingen we naar deze moskee. Het was echt een heel mooi en groot gebouw. Hij kostte ongeveer 3 miljoen euro en is de mooiste moskee in de buurt van Alanya.
We mochten de moskee in op voorwaarde dat je een hoofddoek en een rok zou dragen (als je een korte broek aan had). Nou een hoofddoek omdoen is niet zo mijn ding, zoals je ziet steekt mijn haar er toch nog onderuit. Maar ik had mijn best gedaan.
Op deze foto zie je mij samen met mijn lieve moeder. Dit was nog voor we de moskee in gingen.
Deze foto vind ik echt heel erg mooi gemaakt, je hebt echt de perfecte licht inval en je ziet precies hoe het er daarbinnen uitzag.
Deze foto is gemaakt voor de moskee op een bankje, ik vond het wel een lieve foto dus die moest ik natuurlijk even delen met jullie!
Toen we bij de moskee weg gingen stapten we niet veel later op een boot die ons naar dit schiereiland bracht. Aan de ene kant van het eiland was er zoet water (met ongeveer een temperatuur van 9 graden Celsius) en aan de andere kant van het eiland zout water (met ongeveer een temperatuur van 25 graden Celsius). We hebben eerst lekker op de boot gegeten, zijn daarna het eiland opgegaan waar ik nog een paar foto's heb gemaakt en daarna zijn we weer teruggevaren naar waar we ingestapt waren.
Na de boottocht gingen we naar de markt, het was een hele grote markt waar je makkelijk kon verdwalen. De foto van deze horloges heb ik gemaakt, omdat ik vooral naar kraampjes ben gegaan waar ze horloges verkochten. Sam wilt namelijk graag een mooi horloge, hij heeft er nog geen een gevonden.
Dit was zo'n gave machine, hij stond op de markt. Wat hij precies doet weet ik niet, maar het was in ieder geval iets met zonnebloempitten. Ik vind het er zo vintage uitzien echt leuk.
Ik vond dat shirt met 'selfie' erop zo leuk! Ik heb hem niet gekocht, misschien heb ik daar achteraf wel een beetje spijt van want hij is echt best tof.
Wat ik heel leuk vond, was dat ze in Turkije gewoon nog telefooncellen hebben. In Nederland hebben we dat al een tijdje niet meer, maar ik vind het er zo leuk uit zien.
Wat ik heel erg leuk vond om te zien was de kunstwerken die ze konden maken uit watermeloen en pompoenen. Het ziet er zo leuk uit! De creaties daarboven zijn gemaakt van brood, wat ik nog knapper vind.
Helemaal bovenaan de liften zat de koepel die je hierboven op de foto ziet. Ik vind het er heel erg mooi uit zien.
In het hotel hadden we echt hele gave liften, ze hadden namelijk een raam van glas waardoor je kon zien op welke verdieping je was. Persoonlijk vond ik het heel goed bij het hotel passen en het maakte het allemaal nog wat chiquer.
Dit zijn alle glijbanen die bij ons hotel zaten. De rode en de blauwe lijken redelijk veel op elkaar, het verschil is alleen dat de blauwe uitmondt in de lazy river en dat de blauwe breder is. Hierdoor kun je er makkelijk met zijn tweeën vanaf. De gele en de wedstrijdglijbaan zijn eigenlijk ook precies hetzelfde, de gele glijdt alleen lekkerder. En als je goed kijkt zie je helemaal rechts nog een rood/witte glijbaan: dit is een trechter. De favoriete glijbaan van zo'n beetje iedereen.
Elke ochtend en avond hebben we onder dit 'dak' lekker zitten eten. Ik vond het er wel fotogeniek uitzien.
Haha, wat ik over deze achterlijke foto's moet zeggen weet ik niet. Erg charmant zien we er niet uit in ieder geval...
En als laatste deze foto van de meest waardeloze goochelaar die ik ooit heb gezien (niet dat ik er zoveel heb gezien.. maar voor het idee). Het was nogal een simpele show en het was makkelijk te zien wat er nou eigenlijk gebeurde, waardoor het niet echt goochelen meer was. Voor kleine kinderen was de show overigens wel heel leuk hoor. Wat ik wel heel leuk vond, was dat de man samen met het meisje op de foto de tafel liet vliegen. Ze was helemaal uit haar doen toen ze weer ging zitten, ze had grote ogen en ging meteen tegen haar moeder aan liggen.

Het hotel waar ik in verbleef was het Kayha Resort.

Liefs,
Marielle

Never forget who was there for you when no one else was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten