donderdag 30 oktober 2014

Young woman tag

Bij Mariska van uniquelifepassion zag ik de young woman tag. Ik heb hem door gelezen en ik vond de tag zo leuk dat ik hem heel graag wou doen. Ook al staat er binnenkort nog een andere hele leuke tag aan te komen. Vandaag dus de young woman tag met vragen zoals: 'Wat is voor jou ultiem jeugdsentiment?', 'Hoe denk jij over het feminisme?' en 'Wat zou je tegen je moeder willen zeggen?'.
Wat vind je leuk aan opgroeien? Zijn er ook dingen die je minder leuk vind?
Het leuke aan opgroeien vind ik dat je steeds zelfstandiger wordt en kan zijn. Ik vind het heel fijn om mijn eigen ding te kunnen doen, zonder dat iemand mij daarin kan beperken door mijn leeftijd of dergelijke. Wat ik ook heel leuk vind aan opgroeien is dat je bepaalde dingen ingaat zien die je als kind nooit zag of waar je nooit over nadacht.
Wat ik wel minder leuk vind aan het opgroeien is het feit dat je steeds meer zorgen krijgt. En ineens gaat de tijd twee keer zo snel, omdat je zoveel moet en wilt doen.

Op welke aspecten/succes in je leven ben jij het meest trots?
Ik denk dat ik het meest trots ben op het feit dat ik dicht bij mezelf ben gebleven de afgelopen jaren. Ik heb andere interesses dan eerst, maar ik ben naar mijn idee nog steeds mezelf. Al helemaal als ik me vergelijk met vriendinnen die wel heel erg veranderd zijn ook qua uiterlijk.

Wat is voor jou ultiem jeugdsentiment?
Het ultieme jeugdsentiment voor mij zijn de liedjes van CH!PZ, K3 en M-kids. De films van barbie en de film doornroosje van K3.

Aan welke modegril heb jij vroeger (helaas) meegedaan?
Ik kan me eigenlijk niet echt een modegril bedenken waaraan ik vroeger mee heb gedaan...
Deze foto heeft echt helemaal niks met het artikel te maken, maar dat maakt niet uit.
Hoe denk jij over het feminisme?
Vrouwen zijn gelijk aan mannen en moeten wat mij betreft voor hun zelf kunnen zorgen en dus onafhankelijk kunnen zijn van de man. Als je niet op eigen benen kunt staan kan je het denk ik nog best wel eens zwaar krijgen. Wel vind ik dat de man het huwelijksaanzoek moet doen. Verder kan een man evengoed schoonmaken in huis als de vrouw en kan de man net zo goed koken als de vrouw.

Heb jij weleens ervaren dat je anders (positief/negatief) werd behandeld vanwege je geslacht?
Ik denk dat je als vrouw zijnde meer voor elkaar krijgt bij een man, dan een man voor elkaar krijgt bij een man. En andersom ook. Als ik die theorie bij deze vraag gebruik, dan ben ik vast wel eens anders behandeld vanwege mijn geslacht. Een voorbeeld kan ik daarbij niet echt geven.

Wat zou je tegen je moeder willen zeggen?
Tegen mijn moeder zou ik graag willen zeggen dat ik heel erg trots op haar ben en dat ik het heel erg knap vind dat zij als alleenstaande moeder met alle liefde voor haar vier kinderen heeft gezorgd. En ik zou ook tegen haar zeggen dat ik hoop dat ze weet dat we alle vier van haar houden.

Neem de tag gerust over of beantwoord één van de vragen in een comment hieronder!

Liefs,
Marielle
Everything you want is on the other side of fear.
Follow me on:
Instagram/Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten