woensdag 21 januari 2015

Blog essentials 2015.

Een hele tijd geleden schreef ik een blog essentials artikel (link) inmiddels heb ik een heleboel nieuwe blog essentials erbij gekocht en ik vond het tijd om die met jullie te delen! Ik wil niet opscheppen met alle fancy dingen die je hierboven op de foto ziet: die macbook bijvoorbeeld is namelijk niet eens van mij ;). Ik wil gewoon laten zien wat ik gebruik voor mijn blog! 
Allereerst gebruik ik natuurlijk een laptop om de artikels op te kunnen schrijven. Ik heb zelf geen macbook, degene die je hier op de foto ziet is die van mijn vriend. Ik ben wel druk aan het sparen voor een macbook, maar die krengen zijn gewoon ontzettend duur en mede door mijn rijlessen lukt het dus nog niet helemaal. Zelf maak ik gebruik van een ASUS of een HP, het ligt eraan welke op dat moment niet vast loopt en dus het snelste werkt.

Aan de laptop zie je een klein zwart kastje hangen. Die heb ik een tijdje geleden gekocht bij de mediamarkt. Ik kreeg namelijk 2 cadeaubonnen ter waarde van €10,- van de Albert Heijn (als kerstcadeautje) en die had ik uitgegeven aan een cadeaubon van de mediamarkt. Mijn laptop stond overvol met foto's voor mijn blog en daardoor werd hij ontiegelijk traag. Vandaar dat ik toe was aan een harde schijf! Ik zet nu vrijwel al mijn foto's hier meteen op om te voorkomen dat ze op mijn laptop blijven staan. Ik ben er in ieder geval erg blij mee!
De harde schijf koste €61,-, heeft een geheugen van 1 TeraBite en is van het merk WD elements.
Ik maak gebruik van de Canon eos 600D en dat vind ik een heel fijn fototoestel. Inmiddels heb ik bij mijn camera 2 lenzen gekocht. De 50mm lens en een 75-300mm zoomlens. Ik vind de 50mm lens een hele fijne lens en ik vind eigenlijk dat ik hem veel te weinig gebruik. De zoomlens gebruik ik ook niet heel veel. Dit komt vooral doordat ik gewoon te lui ben om de lenzen steeds te verwisselen.
Ook gebruik ik voor het maken van foto's mijn statief. Deze kocht ik vorig jaar op school voor een project, maar ik ben er heel blij mee. Ik gebruik hem heel vaak en hij staat bijna standaard uitgeklapt in mijn kamer gewoon omdat ik hem zo vaak gebruik.
Dan mijn twee blogboekjes. In de linker schrijf ik alle quotes zoals je ook kunt zien. Deze heb ik er gewoon altijd bij zodat ik aan het eind van een artikel snel en makkelijk een quote neer kan zetten.

De rechter gebruik ik voor ideeën, uitwerkingen en planningen van mijn blog. Hier staat eigenlijk
alles in wat ik nodig heb voor mijn blog. Eerst had ik allemaal losse notitieboekjes, maar dat werkt voor mij gewoon niet. In dit boekje zitten 4 tabbladen en daarbij kan ik het netjes onderverdelen. Ik ben wel weer toe aan een nieuwe, want dit boekje vind ik niet meer zo fijn. (Gewoon omdat er in dit boekje heel veel blaadjes zijn uitgescheurd en ik wil gewoon weer opnieuw beginnen in een boekje) Ik denk dat ik wel weer gewoon hetzelfde soort koop: van de hema voor €4,-.
En als laatste mijn nieuwste aanwinst: een softbox van vidaXL. Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe duur hij bij mij was, maar hij was in ieder geval afgeprijsd. Dit zijn ze hier regelmatig dus als hij op dit moment niet afgeprijsd is kun je het beste nog even wachten tot hij dit wel weer is! Ik heb mijn softbox nog niet uitgebreid getest en gebruikt, maar ik wil dit denk ik nog wel gaan doen in een video of artikel.

Wat gebruik jij voor attributen bij het bloggen? 

Liefs,
Marielle
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.
Volg mij op: YouTube • bloglovin • instagram • twitter

1 opmerking: