donderdag 2 juli 2015

E N G E L A N D ▲ D A G 1

In mei ging ik op werkweek naar Engeland. Ik ben naar Londen en naar Oxford geweest. Nu ik het bloggen graag weer wil oppakken vond ik het leuk om toch een verslag te schrijven over alle dagen die ik toen heb beleefd. Het was voor mij namelijk een ontzettend bijzondere ervaring, Van de eerste dag heb ik heel weinig foto's, maar ik zal er zoveel mogelijk bij vertellen! Veel leesplezier ♥


Dit was trouwens pas mijn tweede vakantie dat ik naar het buitenland ben geweest. De vorige keer ging ik naar Turkije, het artikel daarover kun je hier vinden. 
Na een ontzettend lange busreis door Nederland, België en Frankrijk kwamen we aan in het plaatsje Calais. Dit is dé havenstad van Frankrijk als het gaat om een verbinding naar Groot-Brittanië. Ik had nog nooit op een boot gezeten dus je kunt je misschien wel voorstellen dat ik het ontzettend spannend vond. Ik was heel bang dat ik zeeziek zou worden en dat ik het niks vond om al dat water om me heen te hebben. Maar niets was minder waar: ik was verliefd op de Ferry. Dat geschommel heen en weer vond ik echt heerlijk. Later hoorde ik ook dat we blijkbaar zware winden hadden, maar daar had ik dus helemaal geen last van gehad.
Dit was de eerste (en één van de weinige) selfies die ik maakte met mijn spiegelreflexcamera. Misschien herken je het wel aan de achtergrond, maar toen ik deze foto maakte waren we nog op de Ferry. In de Ferry zijn meerdere ruimtes; er zijn een heleboel zitplekken maar er is ook een ruimte bij hele grote ramen waardoor je alles kan zien. Daar zijn wij met z'n drietjes lekker gaan zitten en ik heb er enorm van genoten. Ik kan niet wachten tot mijn volgende bootreisje.
Vervolgens kwamen we aan in het prachtige Dover. Ik heb hier echt mijn ogen uitgekeken, wat een ontzettend mooi landschap heb je hier. Wit met groene rotsen, waar heel Engeland bovenop ligt. Tijdens de reis over het land naar Oxford (wat ongeveer 2 uur duurde) heb ik mijn ogen uitgekeken. Als je nog nooit in Engeland bent geweest: het is een must als je een beetje van reizen houdt! 
Eenmaal aangekomen in Oxford kwamen we aan bij het zogenaamde 'meeting point' op dit punt zouden onze gastouders ons op komen halen en ons in de ochtend weer afzetten. Alle gastouders stonden hier klaar om ons mee te nemen, tenminste bijna alle gastouders. We zaten vol spanning te wachten tot we werden geroepen om ons gastgezin te ontmoeten, maar dat zat er voor ons nog niet in. Toen de hele bus leeg was werden wij geroepen en kregen we te horen dat onze gastouders een taxi hadden gestuurd. Iemand zei dat ze een klein kind hadden waar ze op moesten passen, maar dat bleek achteraf helemaal niet waar.

Toen we bij ons gastgezin aankwamen kregen we nog wat te eten en daarna zijn wij naar boven gegaan om te slapen. Het was een lange dag geweest en ik was doodop.

Liefs,
Marielle

Volg mij op social media: Bloglovin • YouTube • Instagram • Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten