zondag 5 juli 2015

Een week met Mel #1

Zoals zo'n beetje iedere blogger ben ik van plan om mijn wekelijkse foto's met jullie te delen.Gewoon omdat ik het wel leuk vind om zo een keer in de week terug te kunnen kijken op wat ik allemaal heb gedaan. Maar ook omdat ik het zelf altijd heel leuk vind om te zien wat andere in een week doen. Vanaf vandaag zal er dus iedere zondag een artikel online komen genaamd 'een week met Mel'. Mel is een afkorting van mijn naam, dat klinkt misschien een beetje gek maar het slaat op de eerste letter van mijn naam en op de 5e en 6e letter: Marielle. Deze afkorting heb ik al sinds ik klein ben en dat blijft dan toch een beetje hangen. Deze week had ik drie dagen toetsweek, organiseerde ik een sportdag voor de eerste klassen, ging ik naar de film en werd het ook voor mij dan eindelijk vakantie.
 Op zaterdag 27 juni was mijn lieve vriend jarig, hij werd namelijk 20! Ik heb eigenlijk geen foto's gemaakt die dag, behalve deze. Ik was aan het "leren" in de tuin tot de gasten zouden komen. Van het leren kwam niet veel terecht maar ik heb wel genoten van het zonnetje. 
 Op zondag ging ik naar het dorp samen met Sam, hij wilde namelijk een horloge gaan kopen. Bij ons zijn de winkels tegenwoordig open op de eerste en de laatste zondag van de maand, maar blijkbaar doen de sieraden winkels daar niet aan mee... Van de drie winkels waar er horloges verkocht werden was er geen één open. 
In de avond besloten we de auto van Sams ouders te wassen. Hoe leuk is dat haha. Het is in ieder geval iets te doen buiten de deur. Ik had namelijk helemaal geen zin om thuis te zitten! 
 Na het wassen van de auto reden we door naar de MacDonalds, hoe kan het ook anders. Ik proefde voor het eerst de chocolate chip frappuchino en hij viel me zeker niet tegen! Van de starbucks is hij wel net wat lekkerder, maar het is in ieder geval een goed(koper) alternatief. 
 Toen we naar mijn huis reden zagen we deze luchtballon. Mooi is ie he?! Er zit eigenlijk nog een heel verhaal achter deze foto. De luchtballon vloog namelijk ontzettend laag en het leek een beetje of hij ergens neer ging komen. Sam en ik reden hem achterna om te kijken wat er nou allemaal gebeurde. We waren zeker niet de enige! Heel veel auto's stopte even om te kijken en sommige reden net als ons achter de luchtballon aan. Uiteindelijk was hij gewoon goed geland en ging alles gewoon volgens plan. Normaal land er nooit een luchtballon dichtbij, dus het was een klein avontuurtje voor ons. 
 Op maandagmiddag besloot ik lekker op het balkon te gaan liggen. Ik pakte een matras en mijn whiteboard en ben hard aan de slag gegaan! Het ligt echt heerlijk zo. Dat ga ik nog veel doen deze vakantie! 
Aimée van der Pijl - van het kanaal you do need more op YouTube (klik hier) - plaatste de afgelopen week een video met daarin de aankondiging voor een winactie. Je kan een MAC lipstick winnen en zeg nou zelf wie wilt dat nou niet? Om kans te maken moet je op haar kanaal geabonneerd zijn, een berichtje onder haar video achterlaten en een bericht op instagram of twitter maken. Aangezien ik mijn twitter de laatste tijd helemaal niet meer gebruik besloot ik om een foto op instagram te zetten. Ik bekeek de foto's die tot nu toe gepost waren en dat vond ik eigenlijk niet heel bijzonder allemaal. Daarom maakte ik deze pagina in mijn smashbook! Het is een lijstje met de dingen die ik ooit een keer wil hebben en in het midden heb ik het logo van Aimées kanaal geplakt!
 Op woensdag was ik in de avond bij Nanda. Ze had zelf gekookt en ik moet zeggen dat het écht heel erg lekker was. Nu ik de foto weer zie krijg ik gelijk weer trek! Van haar vader kregen we er een rode Jillz bij en het weer was buiten nog héérlijk.
 Na het avondeten zijn we naar dorp gefietst. Daar kochten we allebei een chocolate chip frappuchino, blijkbaar hebben ze kleine (€2,50) en medium (€2,75). Omdat ik al twee borden met pasta op heb koos ik voor de kleinere variant, maar eigenlijk was die nog net een tikkeltje te groot.
Om kwart voor 9 zaten  we in de bioscoop tijdens een "lady's only night". Nou ik moet zeggen dat dat totaal geen succes was. Je betaald het dubbele, maar aan het einde van de avond krijg je een goodiebag met spullen waar je compleet niks aan hebt. We gingen naar de film Magic Mike, wat naar mijn idee niet echt een aanrader is. Hij was leuk, maar er zijn leukere films om in de bios te gaan bewonderen. Zoals spy daar komt volgende week een filmreview over online!
 Op donderdag had ik een sportdag met de eerste klassen, maar daar heb ik geen foto's van gemaakt. Op vrijdag haalde ik mijn toetsen op en daarna leverde ik mijn boeken in. Nadat ik gewerkt had ging ik naar Nikki toe om te bespreken wat we gingen doen met de tienertoer die we willen gaan doen. We zijn er nog niet helemaal over uit, maar dat we het gaan doen is zeker. Jullie krijgen hier zeker nog meer over te lezen!
In de avond reed ik samen met mijn zus en mijn vriend naar een barbecue. Ik zat voor het eerst in mijn zus eigen autotje. Die heeft ze een week geleden namelijk gekocht, maar ik had er nog geen tijd voor om samen een ritje te kunnen maken. Binnenkort gaan we samen naar het strand in haar auto! Ik heb er nu al zin in.

Volgende week gaan Nikki en ik misschien al tienertoeren, heb ik twee verjaardagen, de diploma uitreiking van mijn zus (Sonja) en moet ik onder andere een heleboel werken! Geniet van je zondag. 

Liefs,
Marielle

Volg mij op social media: Bloglovin • YouTube • Instagram • Twitter

1 opmerking: