maandag 6 juli 2015

E N G E L A N D ▲ D A G 2

De tweede dag in Oxford hebben we een heleboel gedaan. We hebben geschaatst, twee universiteiten bezocht, even geshopt en we zijn in de avond naar een pub geweest. Ik heb de mooiste gebouwen gezien, ontzettend veel gelopen maar ook echt gelachen. Van deze dag heb ik een heleboel foto's! Ik zal ze niet allemaal laten zien, maar ik heb een aantal mooie uitgekozen. 

Wakker worden in een bed dat niet die van mij was viel me best zwaar. Op de foto zie je het stapelbed waar ik in sliep, ik had het bovenste bedje. We moesten deze morgen vroeg wakker worden, omdat er veel op het programma stond. Dit was één van de gezellige ochtenden wakker worden. We hadden er héél veel zin in en iedereen zat nog vol met energie van thuis. Dat was aan het einde van de week wel anders... We werden elke ochtend wakker rond kwart voor 7 en om 7 uur klopte onze gastmoeder aan de deur om te kijken of we al wakker waren. Daarna ontbijten we met z'n alle om vervolgens naar het zogenaamde 'meeting point' te lopen.
We hadden een ontzettend leuk uitzicht vanaf onze slaapkamer. Typisch Engels of in ieder geval van wat ik denk dat typisch Engels is. Ik vind deze foto trouwens best wel leuk geworden omdat hij gefocust is op het raam en niet per se op het straatje zelf!
Dit is een van de weinige selfies die ik heb gemaakt en het is de enige leuke. Haha!
We liepen eerst een heel eind om vervolgens bij de schaatsbaan aan te komen. Daar heb ik geen foto's van maar, het was wél echt ontzettend gezellig. Ik had al een hele tijd niet meer op de schaatsbaan gestaan. Het was echt heel leuk om te doen ik denk dan ook dat ik dit een van de hoogtepunten van de reis vond. Toen we aankwamen waren er ook een aantal dames aan het kunstschaatsen en er was ook een opa die helemaal los ging. Dat was echt ontzettend leuk om te zien omdat die man er zo van genoot.
Na het schaatsen kregen we twee uur vrije tijd om even te kunnen winkelen. We spraken af bij een universiteit waar wij daarna een rondleiding zouden krijgen. Daar tegenover zagen we dit ontzettend schattige boekenwinkeltje. Ik wou er eigenlijk graag even binnen kijken, maar één van de docente zou laten zien waar we geld konden pinnen en daar moest ik ook heen.
De eerste school die we bezochten was het Christ Church College. Wat ik heel grappig vond om te zien was dat er overal bordjes stonden met de tekst 'stay of the grass' het gras is daar echt heilig ofzo. De school was echt ontzettend groot, ik vond het wel heel jammer dat we niet van binnen konden zien hoe het er nou echt aan toe gaat op zo'n school.
De school bestond uit verschillende delen, je moest ook een stukje binnendoor lopen om van het ene naar het andere gebouw te gaan. Ik dacht dat mijn school verwarrend was, maar dit lijkt me echt nog veel erger. 
Het gebouw was écht enorm indrukwekkend. Alles is prachtig afgewerkt en ondanks de grote verschillen tussen de gebouwen zie je toch dat het één geheel is. 
Als je een harry potter fan bent herken je dit gebouw misschien wel, het is namelijk gebruikt in één van de films! Zelf zou ik niet weten bij welke film, maar ik wil het eigenlijk wel graag zien in de film! Deze foto vind ik trouwens echt goed gelukt met die vogel die je net naast de toren ziet.
Daarna bezochten wij het Magdalencollege. Dat was een stukje kleiner maar ook heel erg indrukwekkend. Ze hadden hier prachtige tuinen. Ik vond het ook heel leuk dat de studenten hier ook echt rondliepen toen wij er waren. Aan de linkerkant op de foto zie je een deur, daarin slapen de leerlingen. Het was overigens ijskoud daarbinnen, alles is van steen en er zitten geen ramen in het gebouw. In het zonnetje was het heerlijk binnen, maar daar voelde je binnen niks van. 
 Het college had binnen ook een hele mooie kerkruimte. Het had een speciale naam, maar die ben ik vergeten. Toen ik deze foto maakte was ik eigenlijk echt een badass want ik gebruikte de flits, terwijl dat eigenlijk helemaal niet mag.
In de avond zijn we naar de pub gegaan. Dat was echt een hele leuke ervaring. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aan moest, want we mogen toch niet drinken (niet dat ik dat nou zo graag wil). Maar het bleek ontzettend mee te vallen. We spraken een paar mannen die daar elke avond schijnen te zitten. Ik heb enorm gelachen en het was echt leuk om Engels met die mensen te praten. Sommige mannen hadden al aardig was op waardoor ze met een dubbele tong praatte, dat was wel lastig. We hebben een potje gedart, gekaart en een soort citroen drankje gedronken. Al met al was het een hele gezellige avond.

Woensdag zal dag 3 over mijn Engeland reis online komen!

Liefs,
Marielle ♥

Volg mij op social media: Bloglovin • YouTube • Instagram • Twitter

1 opmerking:

  1. Super leuk om te zien en te lezen! Ging beetje stuk over het stukje over het gras en over jou bad ass flitser.

    BeantwoordenVerwijderen