maandag 24 augustus 2015

Het is oké om weer naar school te gaan.

Vandaag is het voor mij dan ook zo ver: het is tijd om weer naar school te gaan. Normaal schrijf ik hier niet echt een artikel over, maar dit jaar vond ik dat wel eens een goed idee.Ik heb namelijk dit jaar in tegenstelling tot de voorgaande jaren nog helemaal géén behoefte om weer naar school te gaan. Dat komt voornamelijk doordat het mijn examenjaar word en daar zie ik best een beetje tegenop! Maar er zijn natuurlijk ook een heleboel leuke dingen aan school, toch? 
Mijn allereerste schooldag is vandaag is helemaal niet bijzonder. Ik moet om half 2 aanwezig zijn in de gymzaal waar ik voorgesteld wordt aan mijn "nieuwe klas" dezelfde klas als vorig jaar behalve de mensen die zijn blijven zitten + 5 drukte makers erbij. Daarnaast zal ik een dramatisch verhaaltje te horen ga krijgen over het feit dat ik nu écht mijn best moet gaan doen. Vervolgens ga ik samen met mijn klas en mijn nieuwe mentrix naar een lokaal waar ik hoogst waarschijnlijk hetzelfde dramatische verhaal te horen krijg, om vervolgens rond een uur of half 4 dan eindelijk weer naar huis te mogen. 
De tweede schooldag is al net zo onbelangrijk: we beginnen namelijk met 'the battle of 5 havo'. Ook wel een sportdag genoemd. Daar kijken die 180 havo-examenkandidaten natuurlijk wel naar uit na een heerlijke vakantie! 
Op woensdag begint voor mij dan de eerste echte lesdag! Ik wordt een soort van gematst aangezien ik maar 6 uur les heb, maar ik mag wel gelijk beginnen met een heerlijk blokuur economie. Ik kijk er nu al naar uit. 
Een nog leuker vooruitzicht is het feit dat ik dit op zondag om 15:17 typ en ik al mijn boeken voor dit schooljaar nog moet gaan kaften. Natuurlijk zijn er ook leuke dingen aan school: zo is er een enorm gevoel van sociale cohesie (duur woord jongens, zoek maar op in een woordenboek wat het betekend), iedereen die nog op de middelbare moet gaat namelijk deze week of volgende week beginnen. Zo niet, dan ben je dus al begonnen! Nou, dan hebben we toch iets om met zijn alle over te praten.
Ook krijgen we allemaal weer een beetje een normaal ritme: we moeten vroeg op en gaan vervolgens laat naar bed, omdat we nog bakken met huiswerk hebben. Dat is tenminste weer eens wat anders dan laat naar bed om de volgende dag om half één pas weer wakker te worden! 
Oké na al het sarcasme van hierboven zal ik even vertellen hoe het met mijn stres op dit moment gaat. Die zit namelijk al behoorlijk hoog. Het idee dat ik dit jaar dan écht examen moet gaan doen om mezelf te bewijzen vind ik doodeng. Stel dat ik het niet haal, dan zit ik mooi nog een zevende jaar op de middelbare om "slechts" mijn havo-diploma te halen. Daarnaast is het ook nog een hele kunst om toegelaten te worden op de vervolgopleiding die ik graag wil gaan doen. Stel dat het toch niks voor mij is of stel dat zij mij niet willen dan heb ik toch een probleem.
Zelfs als ik denk aan alle dingen die ik de komende drie maanden moet gaan doen wordt ik al gek. Zo moet ik in februari mijn profielwerkstuk al inleveren, moet ik nog een stage gaan lopen voor het vak BSM, moet ik 6 boeken uitlezen voor Nederlands die ook nog eens totaal niet intressant zijn én moet ik zorgen dat ik voor alle vakken een 6,5 gemiddeld sta voor mijn schoolexamen en het liefst nog iets hoger...

Kortom STRES. Jullie gaan nog veel van mij horen dit jaar. 

Liefs,
Marielle 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten