woensdag 26 augustus 2015

Het grote bucketlist boek.

Het ene na het andere bucketlist lijstje schiet voorbij op mijn blog. Niet alleen op mijn blog trouwens heel blog/youtube land wordt bedolven onder de 'nog te doen voor ik dood ga lijstjes'. Toen ik het bucketlist boek, 500 dingen die je gedaan moet hebben tegen kwam van Elise de Rijck, moest ik het eigenlijk wel kopen. Op dit boek stond gewoon heel groot MARIELLE geschreven. Na een aantal keer erdoorheen gebladerd te hebben was ik volledig overtuigd, hup pinpas in de aanslag en gaan. Eenmaal thuis heb ik het boek nog eens goed bekeken en besloot dat ik hier véél meer mee wil gaan doen. Te beginnen met het schrijven van een boekreview.
Laten we maar gelijk beginnen met de omslag van het boek. Persoonlijk vind ik deze namelijk heel erg mooi. Door de gouden letters op de voorkant en op de zijkant van het boek straalt het eigenlijk meteen uit alsof het iets heel duurs is. Er is gekozen voor fancy lettertypes op het omslag en ook in de binnenkant van het boek, hierdoor ziet het er gelijk aantrekkelijk uit! Zeg nou zelf wie wilt er een bucketlistboek met het lettertype arial of new times roman. Dat is een beetje 2010 of niet?
De opdrachten in het boek zijn ontzettend goed bedacht, sommige zijn wat makkelijker dan de ander en dat maakt het zo leuk!
De opdrachten die je in dit boek tegenkomt zijn écht verbazingwekkend leuk! Ik zal een rijtje opnoemen met een aantal opdrachten die ik persoonlijk heel erg leuk vind.
- Een sneeuwvlokje op je tong laten landen.
- Contact zoeken met een vriend(in) die je al jaren niet meer gezien hebt en samen iets gaan drinken.
- Zwemmen in elke oceaan.
- Jezelf volledig voor schut zetten.
- Een ijsje eten met 5 bolletjes.
- Je stem vervormen als je de telefoon opneemt en blijven volhouden dat de persoon aan de andere kant verkeerd verbonden is (ook als hij/zij je al lang doorheeeft).
- Een lijflied kiezen.
- Over hete kolen lopen.
- Iemand volgen en proberen zijn/haar bewegingen exact te kopiëren.
Naast het feit dat het leuk is dat je wat inspiratie hebt om nieuwe dingen te gaan doen, is het ook een heel grappig boek! Zo staan er bij een aantal opdrachten een leuke opmerking die je echt aan het lachen zetten.
De binnenkant van het boek is ontzettend mooi gemaakt. Er staan geen rijtjes in het boek waarbij het saai is om het door te lezen, maar per pagina staan er ongeveer 4 of 5 dingen die je een keer moet doen! Helemaal achter in het boek is ruimte voor je eigen bucketlist-ideetjes. Ook is er een pagina met 500 vakjes, deze kun je afvinken zodat je makkelijk kunt zien hoever je al bent in het boek!

Ik ben in ieder geval ontzettend enthousiast en eigenlijk ook een beetje verbaasd dat ik nog nergens op een blog of youtube kanaal iets ben tegen gekomen over dit boek. Ik ben  het dan ook helemaal eens met de sticker op de voorkant van het boek: als je het boek 'wreck this journal' van Keri Smith leuk vond, kan het eigenlijk niet missen dat je dit boek ook leuk vind! Je kunt dit boek kopen voor €14,99 bij onder andere Bruna en verschillende boekhandels.

Liefs,
Marielle

PS Als je nog niet overtuigd bent kunt je ook nog even een kijkje nemen op de site: https://www.abucketlistlife.com !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten