zaterdag 29 augustus 2015

UTRECHT 2015 • fotoverslag

Inmiddels is het alweer een tijdje geleden, maar op 13, 14 & 15 augustus was ik in Utrecht samen met mijn lieve vriend Sam om de vakantie samen nog even te vieren. Nu twee weken later zit ik alweer in de schoolbanken helaas.. Toch wou ik er graag nog een artikel overschrijven omdat, ik een aantal hele mooie foto's heb gemaakt in Utrecht en omdat we echt hele leuke dingen hebben gedaan waar ik graag even over wil opscheppen ;).
Woensdag 13 augustus
Om 9 uur ging de wekker, maar Sam besloot dat hij nog even iets langer wilde blijven liggen. Na rustig wakker te zijn geworden gingen we half 11 richting Utrecht om vervolgens om 11 uur aan te komen. Toen we onze koffers in een locker hadden gedumpt besloten we Utrecht meteen maar even in te gaan om te zien wat er hier nou eigenlijk allemaal te beleven viel.
Op Hoog Catharijne hebben ze de trend van een gratis boekenwinkel ook al opgepikt! Voor de mensen de het niet kennen: het idee is dat je een boek ruilt voor een ander boek, zo geef je de boeken een tweede leven en kunnen er meer mensen van genieten! Er zijn in ieder geval een heleboel leuke reacties achtergelaten! Het was echt heel leuk om te zien!
Wat is hij eigenlijk mooi he? Toen ik in Utrecht was, was ik echt enorm verbaasd over hoeveel reclame ze voor de toren maken! Ik denk niet dat ik ooit in een stad ben geweest waar er zoveel reclame werd gemaakt voor de stad. Dat is best een positief iets volgens mij, als je dan in de stad bent kom je er tenminste makkelijk achter wat er allemaal te doen is.
Om 2 uur zijn we richting Vianen gegaan om ons hotel te bewonderen. Ik schaam me diep want ik heb helemaal geen foto's ervan gemaakt, ik heb het wel gefilmd! Nadat we geseteld waren in het Hotel besloten we Vianen zelf in te lopen. Hier heb ik een aantal hele leuke foto's gemaakt.
In Vianen hebben ze echt enorm schattige wegen lopen! De weg op de foto loopt rechtstreeks richting de stadspoort.
Dit is het oude gemeentehuis van Vianen! Het is een beetje mijn hobby geworden om gemeentehuizen op de foto te zetten in de plaatsen waar ik kom, dit is denk ik één van de mooiste die ik tot nu toe heb gezien. Wel een beetje jammer dat er een heel nieuw gedeelte achter is geplakt.
Ik keek echt mijn ogen uit in Vianen, zo was er een soort kringloopwinkeltje in iemands schuur! De mevrouw van wie het was kwam niet eens meteen kijken toen we binnen liepen, pas toen we op het punt stonden om weg te gaan vroeg ze of ze ergens mee kon helpen! Echt bijzonder, ze vertrouwde het gewoon allemaal! Ik wou dat dat soort dingen nog bij ons in de 'stad' konden.
Toen we uitgekeken waren in Vianen besloten we naar Utrecht te gaan om daar wat te eten. Op de terugweg liepen we langs deze schattige bambi's. Ik ben echt verliefd. Het zijn zulke mooie beesten!
Natuurlijk moest ik ook op de foto met deze muur in Hoog Catherijne. Ik vind het persoonlijk best wel vrolijk! 
Donderdag 14 augustus
Donderdag was eigenlijk de allerleukste en allerdrukste dag van mijn hele vakantie. We begonnen bij de Dom toren, we wilden namelijk graag mee met een tour genaamd dom under. Dat was helaas helemaal volgeboekt. Daarom gingen we naar het Spoorwegmuseum!
Ik baalde echt ontzettend van het feit dat we niet de dom under expeditie konden doen, maar eenmaal bij het spoortwegmuseum aangekomen maakte het me eigenlijk niet meer zoveel uit! Er was namelijk ontzettend veel te zien en te beleven in het museum!
Een vriendin en ik hebben de traditie om met het treintje in de Efteling op de foto te gaan! Nu ik in dit speciale museum voor treinen was kon ik het natuurlijk niet laten om nog eens met een trein op de foto te gaan! Persoonlijk vind ik de foto echt ontzettend leuk geworden!
Deze trein was echt indrukwekkend. Hij is namelijk gebruikt voor het transport voor o.a. joden in de Tweede Wereldoorlog. Daar krijg je écht wel even kippenvel van als je de trein binnen stapt. Toen ik hem zag staan dacht ik namelijk helemaal niet meteen aan WO2, dus het was echt even schrikken eigenlijk.
Toen ik zag dat er een machine was voor het platstampen van een 5 cent muntje kon ik het niet laten. Dit is mijn nieuwe obsessie!
Toen we alles in het spoorwegmuseum wel zo'n beetje gezien hadden vertrokken we weer richting het centrum van Utrecht. Er stond een super schattige foodtruck op één van de bruggetjes. Ik heb er geen ijsje gekocht, maar dat kwam alleen maar omdat we die dag naar Luciano zouden gaan (écht een aanrader!).
 Al voordat we naar Utrecht gingen stond de Dom toren beklimmen op de 'must-see lijst'. Zo gezegd zo gedaan. We bezochten verschillende delen in de Dom, maar ik denk dat ik de klokken toch wel het bijzonderste vond. Ik had deze al wel eerder gezien toen ik meeging met een klokkenluider (écht waar, de ervaring van mijn leven). Maar ze blijven bijzonder.
De dom heeft iets minder dan 500 traptredes en vanaf 380 geloof ik worden de treden ineens een heel stuk smaller. Maar eenmaal boven vergeet je dat allemaal weer door het adembenemende uitzicht. Het ergste is dan ook de trap weer helemaal af.
Toen we klaar waren met de dom om ongeveer 4 uur gingen we opzoek naar eten. We hadden namelijk nog helemaal niet gelunched en we hadden behoorlijke trek allebei. Ik koos een Italiaanse bol met zalm, ijsbergsla en komkommer. Het was echt ontzettend lekker! Ik wist niet dat je zulke lekkere broodjes kon eten bij bakker bart!
Vervolgens huurde we een waterfiets om door de Utrechtse grachten te varen. Man man wat is dat leuk zeg! Ik heb echt ontzettend mooie dingen gezien. Op de foto zie je een ontzettend romantische gracht met een heleboel bruggetjes. Het was echt heerlijk om doorheen te fietsen!
Ik ben echt verliefd geworden op de grachten in Utrecht. Je kan er zo lekker even aan de waterkant zitten. Lijkt me echt heerlijk als ik over een jaar in Utrecht ga studeren om daar even lekker te chillen! 

Deze foto is gemaakt met de goPro van Sam. Ik twijfel steeds meer of ik er zelf ook wel eentje wil. Ik vind hem namelijk wel heel erg tof, maar het beeld vind ik eigenlijk niet helemaal fijn om naar te kijken. Maar het is wel weer een leuk extratje... Eerst maar eens een poloroid camera!
Onderweg naar Luciano waar we de dag zouden afsluiten met een lekker ijsje kwamen we de winkel it's a present tegen. Het is echt een belachelijk dure winkel, maar de spullen die ze hebben zijn wel weer ontzettend leuk.
Ik bedoel de combinatie cactussen en deze hangende framepjes zijn toch te leuk?
Ook maakte Sam deze foto van mij! Ik vind hem zelf echt heel erg leuk, ik weet eigenlijk niet zo goed waarom. Ik kijk namelijk helemaal niet zo vrolijk. 

Vrijdag 15 augustus

Op vrijdagochtend maakte Sam en ik onze hotelselfie. Óm vervolgens afscheid te moeten nemen van ons mooie hotel! Ik heb er echt ontzettend veel van genoten. De rest van de vrijdag hebben we namelijk doorgebracht met shoppen. Ik heb daar geen foto's van gemaakt omdat me dat niet heel interessant leek. Ik heb drie heerlijke dagen in Utrecht gehad en als het kon zou ik het morgen zo weer over doen! 

Liefs,
Marielle

1 opmerking: