maandag 5 mei 2014

Happy birthday to me: sweet sixteen

Vandaag is het zover, de dag dat ik 16 ben geworden. Ik moet bekennen dat ik er eigenlijk helemaal geen zin in had. Ik heb het de laatste paar jaren niet meer zo erg op mijn verjaardagen. Ik vind het wel leuk dat ik weer een jaartje ouder ben geworden, maar ik vind het helemaal niet leuk als er dan mensen helemaal naar mijn huis toe komen en mij feliciteren en cadeautjes geven. Ik hou wel van cadeautjes hoor, maar het is altijd een heel gedoe. Want wat nou als iemand een cadeautje geeft waar je helemaal niet blij mee bent? En waarom geven mensen elkaar überhaupt cadeautjes als je jarig bent. Maar goed, ik zal mijn geklets over cadeautjes wel voor een ander artikel bewaren. Want in het artikel van vandaag ga ik het hebben over mijn afgelopen 15 levensjaren hier op aarde!

Ik moet eigenlijk bekennen dat ik 16 een vreselijke leeftijd vind. Als je vorig jaar 16 werd, mocht je legaal drinken. En begon je met uitgaan, maar nu mag je eigenlijk niks meer. En in principe vindt ik dat niet erg. Maar wat ik wel stom vind, is dat ik nog maar 16 ben. Je wordt als kind behandeld door iedereen, behalve je vriendinnen. En eigenlijk zit je gewoon midden in de puberteit. Dus wat nou sweet sixteen? 
Even over die foto hierboven he. Dat was de bril van mijn oma en ik zat gewoon een partij achtelijk te doen. Maar eigenlijk laat deze foto precies zien hoe ik nu doen. Ik ben een beetje gek, maar zoals aan dat koppie te zien heb ik er zelf plezier in. En wat andere daar dan van vinden kan me eigenlijk niet zoveel schelen als ik het zelf maar naar mijn zin heb.
Ik vind wel dat ik veranderd ben, maar ik ben wel dicht bij mezelf gebleven. Ik denk dat iedereen groeit door de dingen die je meemaakt. En als je weer een jaartje ouder bent, denk ik dat je weer met een frisse start kunt beginnen. En dat is ook zeker wat ik dit komende jaar ga doen. Ik hoop dat ik veel dingen kan gaan doen, nieuwe vrienden maken dat ik over ga naar de 4de en daarna ook weer naar de 5de.  
Aangezien ik niet meer zoveel te vertellen heb, ga ik nog maar een aantal verschrikkelijke foto's laten zien van een paar jaar gelden. 
Liefs,
Marielle
It could be worse.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten