zondag 4 mei 2014

Moviechallenge april

Als ik zo door ga met het aantal films kijken, ga ik de moviechallenge 2014 zeker niet halen. En aangezien het een doel is van mijn day zero project is dat zeker wel de bedoeling. Deze maand ga ik echt nog twee keer zo hard mijn best doen om veel films te kijken. In het artikel van vandaag ga ik 7 mini filmreviews delen.
Lees snel verder om alle trailers en mijn mening van de films te bekijken!

Killers

Een korte samenvatting: Jen is net gedumt en gaat vervolgens op vakantie met haar ouders, daar ontmoet ze Spencer. Ze gaan daten, worden verliefd en vervolgens trouwen ze. Spencer was een superspion, maar zodra hij met Jen getrouwd is stopt hij hiermee. Hij heeft Jen nooit vertelt van zijn beroep tot ze achtervolgd worden door een aantal huurmoordenaars...
Mijn mening: Ik vind de film eigenlijk niet echt leuk. Hij was redelijk voorspelbaar en helemaal niet zo grappig als hij in de trailer lijkt. 
Cijfer: 5,0

Back in the future

Een korte samenvatting: Deze film gaat over een uitvinder genaamd "docter Brown" hij maakt van een auto een tijdmachine. Mark gaat de tijdmachine in en zit vervolgens vast in de verkeerde tijd. En als er dan ook nog eens geknoeid wordt met het verleden lijkt het helemaal verkeerd te gaan.
Mijn mening: Ik vond deze film echt verschrikkelijk. Het is dan ook een kinderfilm die ik gedwongen moest kijken. Hij was opzich best grappig, maar als bijna 16-jarige niet echt intressant als je de film voor het eerst ziet. Als het jeugdherinneringen op brengt is het denk ik al heel wat anders.
Cijfer: 5,6

Splice

Een korte samenvatting: De film splice gaat over twee wetenschappers die een nieuw soort ontwikkelen, die ervoor zorgt dat ziektes genezen kunnen worden. Maar wat als dat lieve schattige wezentje zich omkeert tegen alles en iedereen en een moordzuchtig beest wordt? 

Mijn mening: Ik vond deze film echt heel erg vet. Ik vond het een beetje een creapy film, maar het is wel echt de moeite waar om hem te zien!
Cijfer: 8,0

Keith

Een korte samenvatting: Nathalie moet samen met Keith werken voor scheikunde. Maar Keith begint haar leuk te vinden en flirt met haar alleen dan op een niet-standaard manier. Nathalie heeft al een vriendje, maar ze vindt Keith eigenlijk leuker.. Is Rafael de rede dat het niets wordt tussen Keith en Nathalie? Of is er iets anders aan de hand?
Mijn mening: Deze film vond ik heel erg moeilijk te begrijpen, waardoor ik hem ook niet echt heel leuk vond. 
Cijfer: 6,0

Matterhorn


Een korte samenvatting: De film matterhorn gaat over een man die zijn zoon niet meer ziet en waarvan zijn vrouw is overleden. Hij is zwaar gelovig en gaat elke zondag naar de kerk. Tot er een man bij zijn huis komt die helemaal de weg kwijt is. Hij antwoord op alles "ja". De mannen gaan uiteindelijk samen trouwen en gaan naar kinderfeestjes. 
Mijn mening: Dit is de eerste Nederlandse film die ik heb gezien, die echt heel erg goed was. Ik heb echt gelachen. 
Cijfer: 7,5

Mannenharten

Een korte samenvatting: De film mannenharten gaan over veel verschillende stelletjes die allemaal een beetje relatieproblemen hebben. De één gaat vreemd en de ander probeert een meisje te fixen wat ook niet helemaal wilt lukken. 
Mijn mening: Ik vond deze film heel erg tegenvallen. Ik had er veel goede dingen over gehoord, maar toen ik hem keek dacht ik niet goh nog maar een keer. Hij is oke maar daar blijft het wat mij betreft ook wel bij.
Cijfer: 5,8

Need for speed

Een korte samenvatting: De film need for speed gaat eigenlijk vooral over autoraces. Alleen is de hoofdpersoon boos, omdat een mederacer zijn maat heeft dood gereden en niet eens terug ging om te kijken. En verder speelt er ook nog een knappe vrouw in.
Mijn mening: Ik vind need for speed echt een leuke film. Maar ik moet wel zeggen dat hij echt nog erger is dan welke romantische komedie die ik ooit heb gezien. Toch vind ik de film echt een aanrader, ook al is hij wel erg voorspelbaar. Verder is het echt een vreselijk typische mannenfilm: auto's & vrouwen wat wil je nog meer..?
Cijfer: 8,0

Liefs,
Marielle


Nothing lasts forever, not even your problems. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten