zondag 1 juni 2014

Maandelijkse kletspraatje // mei 2014

Mei vind ik toch altijd wel de leukste maand van het jaar. Vooral omdat meestal in mei de zon veel schijnt en omdat het einde van het schooljaar eraan zit te komen. In het artikel van vandaag ga ik niet zo heel veel dingen bespreken alleen mijn verjaardag, een excursie, school en mijn blog.

Verjaardag

5 Mei was het zo ver en vierde ik mijn 16de verjaardag. Ik had niet echt mensen uitgenodigd ofzo, vooral omdat ik eigenlijk helemaal geen zin had in mijn verjaardag. Maar mijn zus (geloof ik) had gevraagd om mensen uit te nodigen enzo. Waardoor er best wel veel mensen op mijn verjaardag waren. Dat was écht super leuk. Als je ouder bent gaat het toch echt meer om de gezelligheid dan om de cadeautjes denk ik. Ik heb het echt erg naar mijn zin gehad!

Excursie Leiden

Voor een opdracht van school moesten we zelf een excursie maken en bedenken. Ik heb een ontzettend leuk projectgroepje, waardoor er niet al te veel getrut kwam over waar we heen gingen. We besloten naar het Volkenkunde Museum Leiden te gaan naar de fototentoonstelling leve de mens. Het was echt heel erg intressant en de foto´s die er hingen waren werkelijk prachtig! Verder was het gewoon echt een ontzettend gezellige dag! Hier nog een kleine sfeerimpressie.
Wachten op de trein...
Zoeken waar het museum is wat blijkbaar heel makkelijk was. Want als je richting de winkels liep (rechtdoor vanaf station) was het bijna meteen aan je recherhand, niet te missen.
Het museum vanaf de buitenkant.
 Je kon zelf een tattoo maken met je naam erin. Heel gaaf ze hadden daar helemaal een printer voor staan en speciaal plak papier. Het is alleen niet zo'n aanrader als je je armhaar graag wilt houden.

School

Verder ben ik de afgelopen maand heel erg gaan nadenken over wat ik wil na de middelbare. En eigenlijk weet ik dat wel. Ik zou het állerliefst ervoor zorgen dat mijn blog groeit en dat ik dan fulltime kan bloggen. Maar aangezien dat keihard werken is en ik dan nu al minstens 1000 volgers zou moeten hebben, ben ik bang dat dat niet gaat gebeuren. Daarom heb ik een super leuke opleiding gevonden die ik heb besloten te gaan doen, of zeg maar gerust twee leuke opleidingen.
Het probleem is dat je bij de ene opleiding economie moet hebben als extra vak en bij de ander wiskunde. Dus nu ben ik echt heel erg aan het twijfelen over wat ik nu moet gaan doen. Maar ik denk dat ik van profiel ga wisselen en E&M ga doen. 
Verder is het nog maar één maand school. Met aan het einde van de maand al de toetsweek. En dan begin juli nog toetsweek, boeken inleveren, rapporten ophalen etc. En dan heb ik zo goed als zomervakantie! Wat een heerlijk vooruitzicht!

Blog

Wat mijn blog betreft was begin mei echt héél goed! Maar eind mei, werd het helemaal hopeloos en is er maar 1 artikel online gekomen... Deze maand wil ik minstens 23 artikels online zetten! Ik ga echt mijn best ervoor doen. 
Liefs,
Marielle
Nothing is more beautiful than a smile that has struggles through tears. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten