zaterdag 19 juli 2014

Inspiratie, hoe kom ik eraan?

Soms heb ik ineens een overload aan inspiratie. Die inspiratie komt dan ook meestal wanneer ik geen tijd heb om te bloggen. Toch heb ik er later een heleboel aan, want regelmatig heb ik een writersblock. En om die te voorkomen heb ik genoeg inspiratie nodig. En die kun je overal vandaan halen. In het artikel van vandaag deel ik met jullie waar ik mijn inspiratie vandaan haal.

Oude blogposts

Als ik wil gaan bloggen terwijl ik een writersblock heb, kijk ik altijd het eerst in mijn eigen blog. Dan bekijk ik gewoon oude artikels en vaak heb ik dan minstens alweer één idee. Gewoon omdat je altijd een review, swatch, column of een bepaald terugkomend artikel kunt schrijven.

Andere blogs

Wat heel veel mensen afraden is om op andere blogs te kijken, maar eigenlijk vind ik dat je dat gewoon kan doen. Natuurlijk is het stom als jij precies hetzelfde artikel gaat maken als een collegablogger. Maar dat ligt ook aan jezelf: je kunt een artikel kopiëren, maar je kunt je ook door anderen laten inspireren. Zodra iemand jou inspireert, is dat vaak een groot compliment voor de persoon van wie jij inspiratie krijgt. Als jij iemand kopieert word dit door veel mensen (bloggers) niet gewaardeerd en het blijft ook zeker niet ongemerkt.

Blogboekje

Ook haal ik veel inspiratie uit mijn blogboekje. In mijn blogboekje staan mijn blogplanningen, ideeën, tips van andere blogs om beter te bloggen en een aantal random lijstjes. Een blogboekje houden is wat mij betreft de beste tip die ik je kan geven. Je kunt namelijk in zo’n boekje zelf alles opschrijven wat je wilt. En als je dan later niet weet waar je over moet schrijven kun je even in je blogboekje kijken en dan heb je zo weer wat inspiratie!
Deze foto is in de avond gemaakt met flits. Ik lijk op de een of andere manier ook echt heel bruin! 

Dagelijks leven

Voor inspiratie voor jou blog moet je dus ook in jou leven zijn. Je schrijft tenslotte over iets wat jij leuk vind en dat kan je dan overal vandaan halen. Zo kun je bijvoorbeeld fan zijn van een bepaalde zangeres, misschien heeft zij wel een nieuw album gemaakt en kun je daar een artikel over schrijven. Of hoor je een nieuw leuk liedje op je favoriete radiozender en wil je die met je lezers delen. Ook kun je inspiratie halen van je werk, school, het lopen met je hond, het fietsen naar een vriendin of een uurtje in de trein zitten. Inspiratie is overal het is alleen aan jou om uit te vinden hoe je dat gaat verwerken tot een artikel.

Tijdschriften, we heart it en pinterest

Als laatste tijdschriften. Eigenlijk zijn tijdschriften voor mij pas inspiratie als ik een tijdschrift bewerk tot een collage. Maar zo af en toe lees ik een leuk artikel waar ik dan weer inspiratie uit haal voor een artikel. Toch vind ik tijdschriften de meest onfijne inspiratiebron.
Verder gebruik ik weheartit.com en pinterest.com. Gewoon een halfuurtje plaatjes kijken en de ideeën rollen eruit.

Waar haal jij je inspiratie vandaan als je een writersblock hebt?

Liefs,
Marielle
It’s better to look back on life and say: “I can’t believe I did that.”
Than to look back and say: “I wish I had done that.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten